Strona 1 z 2

Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 30 cze 2024, 15:52
autor: Lukas4567
Witam
Jestem tu nowy i zaczynam zabawę ze sterowaniem falowników.
Gdzie mam podłączyć sterowanie do falownika Sinus Penta marki Santerno.
Czy do wejśc cyfrowych?
Chciałbym bym mogl z przycisku włączyć silnik a po naciśnięciu jednej krańcówki silnik spowolnił b druga krańcówka go wyłączyła.

Pomoże ktoś?

Dołączam zdjęcie połączenia z instrukcji

Obrazek

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 01 lip 2024, 07:59
autor: pbugdol
Skorzystaj z wejść cyfrowych, tylko sprawdź w parametrach znaczenia tych wejść. Mógłbyś spróbować skorzystać z opcji multispeed 0 jako przycisk startowy, potem multspeed 1 jako krańcówka i w końcu jakiś stop. Powinieneś jednak doczytać o tych poszczególnych opcjach na wejściach cyfrowych w instrukcji obłsługii. Wszystko zależy co dokładnie chcesz osiągnąć tymi ruchami o których wspominasz, czy nie lepiej dać tam jakieś sterowanie. Swoją drogą następny raz może zamiast zrzutu ekranu udostępnij instrukcję konkretniej ;)

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 01 lip 2024, 17:45
autor: Lukas4567
Kolego jak dorzucić instrukcje w pdf?

Na tą chwilę mogę tu dac zestawienie wejść cyfrowych.

Instrukcja do Sinus Penta jest za duża.

Obrazek


Ustawienie przycisku START w wejściach cyfrowych.
Obrazek


Ustawienie przycisku STOP
Obrazek


Ustawienie trybu multispeed.

Obrazek


Czy to te funkcje?
Czym jest funkcja JOG?
Czy muszę wybrać sterowanie z listwy zaciskowej, czy do tego służy ta funkcja?

Obrazek

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 02 lip 2024, 11:18
autor: klid16
Wrzuć lepiej co to dokładnie za model bo znajdujemy inne instrukcje z tego co widzę.

C149 zostawiasz w spokoju.
C150 także.
P080 ustawiasz pierwszą prędkość.
P081 ustawiasz drugą prędkość, aktywowaną wejściem MDI4.

Sznurujesz to tak.

Układ start/stop z podtrzymaniem, typowy dla silników, podłączasz pod Start oraz Enable, nie wiem czy wymagana jest zwłoka pomiędzy tymi sygnałami, na razie załóżmy, że nie.

Krańcówka, która ma zatrzymywać pracę silnika musi mieć styk NC, wykorzystaj ją jako przycisk STOP.

Krańcówka, która ma zmieniać prędkość musi mieć styk NO, podłączasz ją do wejścia MDI4.

Wciskając jakiś swój przycisk START, powodujesz zadziałanie stycznika/przekaźnika, którego pierwszy tor idzie przez krańcówkę wyłączającą NC, tor ten wykorzystany jest do podtrzymania gdy puścisz przycisk start.
Drugi tor tego stycznika/przekaźnika wykorzystujesz do podania sygnału START oraz ENABLE do falownika.

Staruje silnik, coś tam jedzie, najeżdża na pierwszą krańcówkę, która aktywuje wejście MDI4, falownik zmienia obroty na te ustawione w P081, jedzie dalej, najeżdża na ostatnią krańcówkę NC, która rozłącza podtrzymanie stycznika/przekaźnika a więc rozłącza także sygnał START oraz ENABLE, silnik staje.

Dodane 43 minuty 17 sekundy:
P080 jednak w spokoju.

Mała zmiana ze względu na sposób wybierania prędkości.

Krańcówkę która ma zwalniać, podłączasz pod MDI5 czyli Multispeed1.
Wejście MDI4 zwierasz na stałe.

P081 ustawiasz pierwszą prędkość, P085 ustawiasz drugą prędkość.

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 03 lip 2024, 10:03
autor: Lukas4567
Ja bym chciał by silnik działał bez podtrzymania, tylko wtedy gdy trzymam przycisk.
Przycisk puszczam, silnik się nie kreci, zatrzymuje się.
Dołączam zdjęcie falownika

Obrazek

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 03 lip 2024, 12:19
autor: klid16
Przycisk podpinasz pod MDI1, czyli pomiędzy zaciski 23 i 14.

Ostatnia krańcówka, która ma zatrzymać ruch może zostać wpięta pod sygnał ENABLE czyli zaciski 23 i 15 przez styk NC.
Może zostać też wpięta szeregowo z przyciskiem START, ale wtedy musisz na krótko zewrzeć sygnał ENABLE, zaciski 23 i 15.

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 03 lip 2024, 17:45
autor: tuxcnc
Lukas4567 pisze:
03 lip 2024, 10:03
Ja bym chciał by silnik działał bez podtrzymania, tylko wtedy gdy trzymam przycisk.
Po chamsku, ale skutecznie i to z dowolnym falownikiem zrobisz to tak, że pierwsza krańcówka przełącza napięcie sterujące obrotami (tam gdzie podłączasz zewnętrzny potencjometr), a druga "przecina" sygnał FWD (tam gdzie podłączasz przycisk).

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 14 lip 2024, 21:57
autor: Lukas4567
Jestem
W końcu mogłem w pt odebrać falownik.
Podłączyłem go na krótko i na wztepie już mnie zaskoczył.
Ten falownik Santerno ma takie żółte złącze.
Stary Santerno nie miał takiego złącza.
Nie ma ono wtyczki więc prowizorkę zrobiłem.

To złącze to podobno Enable-B zrobiłem zworkę z +24V.Druga zrobiłem z Enable-A
Jednak silnik dalej się nie kreci.
O czym zapomniałem?

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 16 lip 2024, 09:04
autor: klid16
Na pin 14, START podać napięcie.

Podłączyć potencjometr pod zaciski 1, 2, 3.

Re: Gdzie podłączyć krańcówki i przycisk start w falowniku Santerno Sinus Penta

: 16 lip 2024, 14:38
autor: Lukas4567
Ok udało się go odpalić falownik.
Mam teraz pytanie, gdzie mam podpiąć sygnał radiowy z pilota, też pod przycisk START?

Dzwoniłem do znajomego co kiedys łączył suwnice z Santerno Sinus K i jemu pilot od radia wyłączał suwnicy tylko robiły to krańcówki.

Jak puścił przycisk na pilocie to suwnica dalej jechała.

Chciałbym tego uniknąć, a nigdzie nie znalazłem sposobu by to podłączyć.