Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

błąd falownika OU3

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
qerc
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 275
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
Lokalizacja: wrocław

Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#1

Post napisał: qerc » 13 maja 2021, 19:06

Witam
Czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu przyczyny pojawiającego się błędu w tokarce CNC z falownikiem shihlin ss2
Po około 6 do 30 minutach pracy pojawia się błąd na falowniku jak wyżej, zawsze podczas zatrzymywania wrzeciona.
Znalazłem tylko informację o tym błędzie "Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik"
Dodatkowo nadmienię że maszyna bardzo długo rozpędza się do swoich max obrotów i bardzo anemicznie hamuje i jeszcze ten błąd
trzeba resetować falownik o można znowu pracować dalej przez kilka minut.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Kable (dokręcenie) sprawdzone z wyjątkiem tych na silniku ( brak dostępu) trzeba by rozkręcić agregat a jest na gwarancji.
Serwis też się zastanawia i to było by tyle z nich pożytku.
Obrazek




Adi123
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 365
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#2

Post napisał: Adi123 » 13 maja 2021, 20:30

Z opisu falownika wynika, że są to zaciski do ich fabrycznego "modułu hamowania" (który to pewnie jest jakimś bardziej rozbudowanym rezystorem hamowania, bo widzę w dtr, że ma też jakieś osobne podłączenia dla rezystora)- Serwis próbował wymienić falownik? Może obwód DC jest walnięty w Twoim egzemplarzu?

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#3

Post napisał: TOP67 » 13 maja 2021, 20:43

Może styki nie kontaktują, rezystor się upalił lub go nie ma? Stąd powolne hamowanie i przepięcie.

Awatar użytkownika

KamelM
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 30
Rejestracja: 02 lip 2019, 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#4

Post napisał: KamelM » 13 maja 2021, 20:47

Rezystor chyba nawet na zdjęciu widać na górze.
Ustawienia "fabryczne", nie grzebane? Wcześniej zakładam działało?


Autor tematu
qerc
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 275
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
Lokalizacja: wrocław

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#5

Post napisał: qerc » 13 maja 2021, 21:55

KamelM pisze:
13 maja 2021, 20:47
Rezystor chyba nawet na zdjęciu widać na górze.
Ustawienia "fabryczne", nie grzebane? Wcześniej zakładam działało?
Nie grzebane jeśli już to serwis coś grzebał. Problem od początku występuje.
Rezystor mierzyłem opór i podawałem przez telefon serwisantowi podobno było ok.
Mam starą maszynę też 3.5kw max 2000 obrotów i tam startuje i hamuje bardzo energicznie.
A na tej od początku kuleje i start i hamowanie.
teraz jeszcze ten błąd doszedł, jak cykl trwa dłużej np. 3-5 minut błędu nie było a jak 24 sek lub 18sek to ciągle wywala.

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#6

Post napisał: Alvar4 » 13 maja 2021, 22:17

Otworzyłem na szybko manuala od tego falownika. Błąd OV3 to błąd "Over-voltage during deceleration" Czyli zbyt wysokie napięcie przy hamowaniu. Tu masz szybki screenshot co należy sprawdzić w razie wystąpienia tego błędu:

Obrazek
Obrazek


Autor tematu
qerc
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 275
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
Lokalizacja: wrocław

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#7

Post napisał: qerc » 14 maja 2021, 09:30

Co z tego wynika? co to oznacza? czyli co zmniejszyć jeszcze hamowanie a może zbyt nisko ustawiony jakiś próg bezpieczeństwa?

Awatar użytkownika

KamelM
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 30
Rejestracja: 02 lip 2019, 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#8

Post napisał: KamelM » 14 maja 2021, 10:24

No właśnie nie za dużo wynika. A można by założyć, że fabryka dobrze zrobiła/ustawiła, ale jak widać chyba nie. Równie dobrze może być coś innego pomieszane i objawiać się w ten sposób.

1. Jeśli i tak wolno przyspiesza hamuje, no to bardziej nie ma co zwalniać. Chyba, że faktycznie duża bezwładność, a mały silnik, to może mieć to sens. Jakie nastawy masz (bodajże P7 i P8)
2. Rezystor dobrze podpięty, nie luźny, między P i PR? Wartość rezystancji się zgadza z tabelką?
rezystory.png
3. Jakie masz nastawy w P30 i P70?


Autor tematu
qerc
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 275
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
Lokalizacja: wrocław

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#9

Post napisał: qerc » 14 maja 2021, 11:46

P7 - 3.00
P8 -3.00
P30 -0
P70 -0
Silnik to 3.5KW

Dodane 1 godzina 5 minuty 47 sekundy:
opór rezystora 150 omów

Awatar użytkownika

MrWaski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 427
Rejestracja: 26 sty 2020, 10:16
Lokalizacja: Słocina

Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik

#10

Post napisał: MrWaski » 14 maja 2021, 11:56

Spróbuj znaleźć opcję w falowniku, żeby nie hamował, tylko zatrzymywał się bezwładnościowo. Moje falowniki mają takie ustawienie. Wtedy powinno pomóc, ale czasem hamowanie jest niezbędne i trza temat jakoś rozkminiać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”