Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
błąd falownika OU3
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 275
- Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
- Lokalizacja: wrocław
Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Witam
Czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu przyczyny pojawiającego się błędu w tokarce CNC z falownikiem shihlin ss2
Po około 6 do 30 minutach pracy pojawia się błąd na falowniku jak wyżej, zawsze podczas zatrzymywania wrzeciona.
Znalazłem tylko informację o tym błędzie "Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik"
Dodatkowo nadmienię że maszyna bardzo długo rozpędza się do swoich max obrotów i bardzo anemicznie hamuje i jeszcze ten błąd
trzeba resetować falownik o można znowu pracować dalej przez kilka minut.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Kable (dokręcenie) sprawdzone z wyjątkiem tych na silniku ( brak dostępu) trzeba by rozkręcić agregat a jest na gwarancji.
Serwis też się zastanawia i to było by tyle z nich pożytku.
Czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu przyczyny pojawiającego się błędu w tokarce CNC z falownikiem shihlin ss2
Po około 6 do 30 minutach pracy pojawia się błąd na falowniku jak wyżej, zawsze podczas zatrzymywania wrzeciona.
Znalazłem tylko informację o tym błędzie "Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik"
Dodatkowo nadmienię że maszyna bardzo długo rozpędza się do swoich max obrotów i bardzo anemicznie hamuje i jeszcze ten błąd
trzeba resetować falownik o można znowu pracować dalej przez kilka minut.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Kable (dokręcenie) sprawdzone z wyjątkiem tych na silniku ( brak dostępu) trzeba by rozkręcić agregat a jest na gwarancji.
Serwis też się zastanawia i to było by tyle z nich pożytku.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Z opisu falownika wynika, że są to zaciski do ich fabrycznego "modułu hamowania" (który to pewnie jest jakimś bardziej rozbudowanym rezystorem hamowania, bo widzę w dtr, że ma też jakieś osobne podłączenia dla rezystora)- Serwis próbował wymienić falownik? Może obwód DC jest walnięty w Twoim egzemplarzu?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Może styki nie kontaktują, rezystor się upalił lub go nie ma? Stąd powolne hamowanie i przepięcie.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lip 2019, 18:21
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Rezystor chyba nawet na zdjęciu widać na górze.
Ustawienia "fabryczne", nie grzebane? Wcześniej zakładam działało?
Ustawienia "fabryczne", nie grzebane? Wcześniej zakładam działało?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 275
- Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
- Lokalizacja: wrocław
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Nie grzebane jeśli już to serwis coś grzebał. Problem od początku występuje.
Rezystor mierzyłem opór i podawałem przez telefon serwisantowi podobno było ok.
Mam starą maszynę też 3.5kw max 2000 obrotów i tam startuje i hamuje bardzo energicznie.
A na tej od początku kuleje i start i hamowanie.
teraz jeszcze ten błąd doszedł, jak cykl trwa dłużej np. 3-5 minut błędu nie było a jak 24 sek lub 18sek to ciągle wywala.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1360
- Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Otworzyłem na szybko manuala od tego falownika. Błąd OV3 to błąd "Over-voltage during deceleration" Czyli zbyt wysokie napięcie przy hamowaniu. Tu masz szybki screenshot co należy sprawdzić w razie wystąpienia tego błędu:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 275
- Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
- Lokalizacja: wrocław
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Co z tego wynika? co to oznacza? czyli co zmniejszyć jeszcze hamowanie a może zbyt nisko ustawiony jakiś próg bezpieczeństwa?
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lip 2019, 18:21
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
No właśnie nie za dużo wynika. A można by założyć, że fabryka dobrze zrobiła/ustawiła, ale jak widać chyba nie. Równie dobrze może być coś innego pomieszane i objawiać się w ten sposób.
1. Jeśli i tak wolno przyspiesza hamuje, no to bardziej nie ma co zwalniać. Chyba, że faktycznie duża bezwładność, a mały silnik, to może mieć to sens. Jakie nastawy masz (bodajże P7 i P8)
2. Rezystor dobrze podpięty, nie luźny, między P i PR? Wartość rezystancji się zgadza z tabelką? 3. Jakie masz nastawy w P30 i P70?
1. Jeśli i tak wolno przyspiesza hamuje, no to bardziej nie ma co zwalniać. Chyba, że faktycznie duża bezwładność, a mały silnik, to może mieć to sens. Jakie nastawy masz (bodajże P7 i P8)
2. Rezystor dobrze podpięty, nie luźny, między P i PR? Wartość rezystancji się zgadza z tabelką? 3. Jakie masz nastawy w P30 i P70?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 275
- Rejestracja: 04 lis 2008, 21:31
- Lokalizacja: wrocław
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
P7 - 3.00
P8 -3.00
P30 -0
P70 -0
Silnik to 3.5KW
Dodane 1 godzina 5 minuty 47 sekundy:
opór rezystora 150 omów
P8 -3.00
P30 -0
P70 -0
Silnik to 3.5KW
Dodane 1 godzina 5 minuty 47 sekundy:
opór rezystora 150 omów
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 427
- Rejestracja: 26 sty 2020, 10:16
- Lokalizacja: Słocina
Re: Przepięcie między zaciskiem P a zaciskiem N falownik
Spróbuj znaleźć opcję w falowniku, żeby nie hamował, tylko zatrzymywał się bezwładnościowo. Moje falowniki mają takie ustawienie. Wtedy powinno pomóc, ale czasem hamowanie jest niezbędne i trza temat jakoś rozkminiać.