Budowa tokarki cnc

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

Autor tematu
Kosnita
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 6
Posty: 71
Rejestracja: 30 mar 2016, 21:41
Lokalizacja: Płock

Budowa tokarki cnc

#1

Post napisał: Kosnita » 06 kwie 2017, 08:28

Witam, jestem kompletnym amatorem lecz jakas tam wiedze posiadam (tym bardziej jak czytam ostatnie kilka tematow to za glowe sie lapie o co ludzie pytaja...). Pracuje w firmie ktora zajmuje sie obrobka materialow miekkich tj. poliuretan, guma, plastiki.. Chcialbym (oczywiscie musze sie bardzo doszkolic w tym temacie i zdaje sobie z tego sprawe) zbudowac tokarke cnc do toczenia wlasnie takich materialow, jak wiadomo nie wystepuja tam jakies mega sily, lecz swoja sztywnosc musi ta maszyna posiadac. Srednica toczenia okolo 130mm, chodzi o bardzo szybka maszyne do duzych serii. Nie mam projektu lecz mam zamysl ktory chcialbym wam przedstawic. Wiekszosc elementow chcialbym po prostu zakupic nowych tzn. Glowica narzedziowa np. Pragati na 8 narzedzi vdi, silnik z falownikiem (3kw wydaje mi sie ze w zupelnosci wystarczy) wozki, sruby kulowe itp. Podstawe myslalem zrobic z blachy aluminiowej 15mm+ poskrecanej, plus do tego obudowa calej tokarki zeby bylo bezpiecznie. Co wy o tym myslicie? Lub tak jak czytalem w ktoryms temacie gruby i duzy profil na ktorym jest przykrecone wrzeciono i posuw poprzeczny z glowica nozowa (moim zdaniem lepsze rozozwiazanie). Ten profil pozniej na aluminiowa obudowe poskrecana. Do napedu posuwow serwomotory. Tylko jak dla mnie (po prostu malo czytalem na ten temat) to sterowanie tym wszystkim?



Tagi:


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: strikexp » 06 kwie 2017, 22:33

Szybka tokarka z konstrukcją aluminiową? Jakoś tego nie widzę...