Modernizacja elektrodrążarki
: 27 sty 2016, 21:58
Witam.
Przeglądając forum nie znalazłem żadnych wskazówek, stąd ten (mój pierwszy) temat.
Niedawno udało mi się kupić elektrodrążarkę 4D722AF1 made in USSR z generatorem UZS-90E. Generator jak się domyślam nie jest oryginalny i był zapewne od 1985 roku wielokrotnie przebudowywany. Pomimo niewątpliwych zalet tak wiekowego sprzętu: solidny korpus, prowadnice wałeczkowe, elektryczne napędy osi i cyfrowy odczyt współrzędnych ma ona jedną zasadniczą wadę. Ruch głowicy narzędziowej realizowany jest przy pomocy wzmacniacza UZD 16/50S1 i układu hydraulicznego, który działa poprawnie dopiero po rozgrzaniu oleju. Zajmuje to sporo czasu i bywa denerwujące. Stąd pomysł, aby zastąpić hałasujące i niezbyt szczelne "ustrojstwo" lśniącym (przynajmniej przez chwilę) silnikiem krokowym i mechanizmem śrubowym. Niestety nie mam pomysłu jak nim sterować.
Wzmacniacz elektrohydrauliczny UZD 16/50S1 posiada 4 styki, diody wpięte w złącza 1i2 oraz 3i4 mrugają jednocześnie w momencie zmiany kierunku ruchu głowicy.
Będę wdzięczny za wskazówki jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam
Tomek
Przeglądając forum nie znalazłem żadnych wskazówek, stąd ten (mój pierwszy) temat.
Niedawno udało mi się kupić elektrodrążarkę 4D722AF1 made in USSR z generatorem UZS-90E. Generator jak się domyślam nie jest oryginalny i był zapewne od 1985 roku wielokrotnie przebudowywany. Pomimo niewątpliwych zalet tak wiekowego sprzętu: solidny korpus, prowadnice wałeczkowe, elektryczne napędy osi i cyfrowy odczyt współrzędnych ma ona jedną zasadniczą wadę. Ruch głowicy narzędziowej realizowany jest przy pomocy wzmacniacza UZD 16/50S1 i układu hydraulicznego, który działa poprawnie dopiero po rozgrzaniu oleju. Zajmuje to sporo czasu i bywa denerwujące. Stąd pomysł, aby zastąpić hałasujące i niezbyt szczelne "ustrojstwo" lśniącym (przynajmniej przez chwilę) silnikiem krokowym i mechanizmem śrubowym. Niestety nie mam pomysłu jak nim sterować.
Wzmacniacz elektrohydrauliczny UZD 16/50S1 posiada 4 styki, diody wpięte w złącza 1i2 oraz 3i4 mrugają jednocześnie w momencie zmiany kierunku ruchu głowicy.
Będę wdzięczny za wskazówki jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam
Tomek