Projekt łącznika sprzęgła Cardana z wałem zdawczym
: 24 mar 2013, 11:05
Na wstępie witam uprzejmie wszystkich forumowiczów.
Obecnie wykonuję projekt jak w temacie, łącznik ma być spawany, długość 2 m, przenosić napęd 220 kW, obrotymin=600 obr/min obrotymax=2800 obr/min , możliwość wydłużenia +/- 100mm.
W związku z tym rodzi się kilka pytań.
1. W literaturze spotkałem się z tym, ze w przypadku tego typu wałów tj. dlugosci powyzej 1,7 m stosujemy wały trójstopniowe(dodatkowy przegub), jednak po pobieżnych oględzinach samochodu cięzarowego marki Scania R520 zauważyłem, ze zastosowano tam wał dwustopniowy(na lozysku podporowym). Ktora opcja jest bardziej optymalna?
2. W jaki sposob jest realizowana blokada max/min wydłużenia czyli wsuniecia badz wysuniecia wielowypustu?
3. Jakieś miejsca konstrukcji poza spoiną z uchem są szczegolnie narazone na duze naprezenia ?
Dopiero zaczynam przygodę z konstrukcją maszyn, nie mialem jeszcze okazji skonsultować swojego projektu z prowadzącym, więc za każde porady będę bardzo wdzięczny.
Obecnie wykonuję projekt jak w temacie, łącznik ma być spawany, długość 2 m, przenosić napęd 220 kW, obrotymin=600 obr/min obrotymax=2800 obr/min , możliwość wydłużenia +/- 100mm.
W związku z tym rodzi się kilka pytań.
1. W literaturze spotkałem się z tym, ze w przypadku tego typu wałów tj. dlugosci powyzej 1,7 m stosujemy wały trójstopniowe(dodatkowy przegub), jednak po pobieżnych oględzinach samochodu cięzarowego marki Scania R520 zauważyłem, ze zastosowano tam wał dwustopniowy(na lozysku podporowym). Ktora opcja jest bardziej optymalna?
2. W jaki sposob jest realizowana blokada max/min wydłużenia czyli wsuniecia badz wysuniecia wielowypustu?
3. Jakieś miejsca konstrukcji poza spoiną z uchem są szczegolnie narazone na duze naprezenia ?
Dopiero zaczynam przygodę z konstrukcją maszyn, nie mialem jeszcze okazji skonsultować swojego projektu z prowadzącym, więc za każde porady będę bardzo wdzięczny.