Pomocy bo już wariuję... :)
Automatyczne otwieranie tylnej burty kipra...
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Pomocy bo już wariuję... :)
No więc koledzy i może koleżanki potrzebuję świeżego spojrzenia na temat bo już wariuję...
Otóż chodzi o automatyczne otwieranie burty tylnej kipra na zamkach dolnych. A dokładniej...
Zamek burty wygląda tak: (zdjęcia zapożyczone z netu)
Zamek jest wspawany w obrzeże i hak automatycznie na sprężynie łapie zawias. Przy otwieraniu kipra w tył linka naciąga hak i po osiągnięciu jakiegoś ustalonego kąta odblokowuje burtę i uwalnia ładunek...
I teraz w czym leży problem. Otóż... O ile przy kiprze tylko na tył problem jest żaden bo spinamy linkę z podramówką i po problemie o tyle z kiprem trzystronnym już nie jest tak kolorowo... Klasyczne spięcie czy to linkami czy cięgnami zerwie się i narobi bałaganu przy kiprowaniu w bok Próbuję wymóżdżyć jakieś rozwiązanie nie spięte na stałe z podramówką, które nie będzie wymagało rozpinania przy kiprowaniu w bok i zapinania przy kiprowaniu w tył... Wymóżdżyłem kilka rozwiązań ale wraz z ich dopracowywaniem stają się coraz bardziej złożone i podatne na uszkodzenie, co w przypadku wywrotki jest problemem...
Jeśli ktoś ma jakiś prosty pomysł chętnie posłucham... Specjalnie nie podpowiadam co wymóżdżyłem żeby nie "naprowadzać na ślepe tory"... Dodatkowo burta wisi na 3 zawiasach nie jak jest klasycznie ekonomicznie na 2... Dobrze by było gdyby jeden mechanizm otwierał wszystkie 3 zawiasy, a nie 3 osobne mechanizmy...
Otóż chodzi o automatyczne otwieranie burty tylnej kipra na zamkach dolnych. A dokładniej...
Zamek burty wygląda tak: (zdjęcia zapożyczone z netu)
Zamek jest wspawany w obrzeże i hak automatycznie na sprężynie łapie zawias. Przy otwieraniu kipra w tył linka naciąga hak i po osiągnięciu jakiegoś ustalonego kąta odblokowuje burtę i uwalnia ładunek...
I teraz w czym leży problem. Otóż... O ile przy kiprze tylko na tył problem jest żaden bo spinamy linkę z podramówką i po problemie o tyle z kiprem trzystronnym już nie jest tak kolorowo... Klasyczne spięcie czy to linkami czy cięgnami zerwie się i narobi bałaganu przy kiprowaniu w bok Próbuję wymóżdżyć jakieś rozwiązanie nie spięte na stałe z podramówką, które nie będzie wymagało rozpinania przy kiprowaniu w bok i zapinania przy kiprowaniu w tył... Wymóżdżyłem kilka rozwiązań ale wraz z ich dopracowywaniem stają się coraz bardziej złożone i podatne na uszkodzenie, co w przypadku wywrotki jest problemem...
Jeśli ktoś ma jakiś prosty pomysł chętnie posłucham... Specjalnie nie podpowiadam co wymóżdżyłem żeby nie "naprowadzać na ślepe tory"... Dodatkowo burta wisi na 3 zawiasach nie jak jest klasycznie ekonomicznie na 2... Dobrze by było gdyby jeden mechanizm otwierał wszystkie 3 zawiasy, a nie 3 osobne mechanizmy...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Przeczytałem ale chyba nie do końca rozumiem Może jakiś szkic sytuacyjny.
Nie mam pojęcia dlaczego nie może iść osobna linka do zwolnienia bocznej burty a osobna linka do zwalniania tylnej burty i dlaczego podczas kiprowania miałoby urwać linkę.
Może problemem jest też to że nie znam budowy i wypłaty działania takich wywrotek
Nie mam pojęcia dlaczego nie może iść osobna linka do zwolnienia bocznej burty a osobna linka do zwalniania tylnej burty i dlaczego podczas kiprowania miałoby urwać linkę.
Może problemem jest też to że nie znam budowy i wypłaty działania takich wywrotek
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7873
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Bo pomysł jest taki, żeby linkę zaczepić gdzieś na stałe i zapomnieć o jej istnieniu.
W pewnym położeniu skrzyni linka ma się naprężać i zwalniać rygiel.
Jak słusznie zauważa autor wątku, przy jednym stopniu swobody skrzyni jest jedna linka, jeden rygiel i nie ma problemu to zrobić.
Przy trzech stopniach swobody i trzech niezależnych linkach robi się problem, bo prędzej jedną urwiesz niż druga zadziała, albo zadziała nie ta co potrzeba.
Niestety pomysłu na rozwiązanie problemu nie mam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
A hydraulika jak działa? Osobny siłownik do kipowania na bok, i osobny do tyłu, czy jeden centralny (i otwierane odpowiednie zawiasy)?
Jeśli osobne, to do każdego podpiąć małluśki siłowniczek wypinający równocześnie odpowiedni zamek/zamki...
Jeśli osobne, to do każdego podpiąć małluśki siłowniczek wypinający równocześnie odpowiedni zamek/zamki...
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 494
- Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Linka do tylnego zamka musiala by byc ustawiona w osi obrotu kiprowania na bok nie powinno wtedy jej urwac przy kiprowaniu na bok, tak samo linka boczna kipra musi byc ustawiona w osi obrotu tylnego kipra.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1113
- Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Ta druga opcja, siłownik jest jeden.RomanJ4 pisze:Osobny siłownik do kipowania na bok, i osobny do tyłu, czy jeden centralny (i otwierane odpowiednie zawiasy)?
Pozdrawiam.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1765
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 11:58
- Lokalizacja: Jodlowa
- Kontakt:
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Mi się wydaje że rozwiązanie jest proste.
Linka do otwierania klapy prawej przy kiprowaniu na prawy bok powinna być zaczepiona z lewej strony z tyłu. Kupujesz na prawo, lewy tył się podnosi więc ciągnie linkę i otwiera.
Linka do otwierania klapy lewej przy kiprowaniu na lewo powinna być zaczepiona z prawej strony z.tylu. kiprujesz nalewo, prawy bok się podnosi więc ciągnie linkę.
Do otwierania klapy tył powinny być 2 linki zaczepione po obu stronach z przodu. Obie linki pociągną się tylko gdy będziesz kiprowal na tył czyli podniesiesz przód.
Linka do otwierania klapy prawej przy kiprowaniu na prawy bok powinna być zaczepiona z lewej strony z tyłu. Kupujesz na prawo, lewy tył się podnosi więc ciągnie linkę i otwiera.
Linka do otwierania klapy lewej przy kiprowaniu na lewo powinna być zaczepiona z prawej strony z.tylu. kiprujesz nalewo, prawy bok się podnosi więc ciągnie linkę.
Do otwierania klapy tył powinny być 2 linki zaczepione po obu stronach z przodu. Obie linki pociągną się tylko gdy będziesz kiprowal na tył czyli podniesiesz przód.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Coś takiego przy małych skrzyniowych burty były najczęściej otwierane ręcznie i opuszczane w dół
Tutaj widać jak gościu przepinając zawias rygluje ręcznie odpowiedni mechanizm lub zwalnia zawiasy na konkretnej burcie
Tutaj załatwili to hydraulicznie
Widać jak wysoko podnosi się paka, linkę urwie jeśli będzie ona mocowana do ramy
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Pomocy bo już wariuję... :)
Linki mocowane do ramy/podramówki odpadają z jednego prostego powodu - musiały by być długie co przy zamkniętym kiprze sprawia, że 1m liny wisi/wala się po asfalcie między kołami i haczy o wszystko co na ziemi...
Otwieranie automatyczne jest tylko z tyłu. Boczne burty otwiera się ręcznie. Cały patent polega na tym, żeby nie rozpinać i zapinać tyłu przy/po kiprowaniu w bok... Czyli mechanizm musi być mocowany do paki i unosić się razem z kiprem w bok. Mam już pomysł to wrzucę jak narysuję. Pomysł z małymi siłownikami nie jest zły ale też wymaga przełączania bo otwierało by automaty też przy kiprowaniu w bok... Poza tym znowu dochodzi kwestia przewodów - długie więc znowu wiszą przy złożonym...
Otwieranie automatyczne jest tylko z tyłu. Boczne burty otwiera się ręcznie. Cały patent polega na tym, żeby nie rozpinać i zapinać tyłu przy/po kiprowaniu w bok... Czyli mechanizm musi być mocowany do paki i unosić się razem z kiprem w bok. Mam już pomysł to wrzucę jak narysuję. Pomysł z małymi siłownikami nie jest zły ale też wymaga przełączania bo otwierało by automaty też przy kiprowaniu w bok... Poza tym znowu dochodzi kwestia przewodów - długie więc znowu wiszą przy złożonym...