Strona 1 z 1

Podnośnik obrotowy

: 16 lip 2019, 11:50
autor: Piotras21
Dzień dobry,

Dostałem takie zadanie do policzenia jak na zdjęciu poniżej. Tematem jest podnośnik obrotowy. Żeby lepiej zobrazować sytuację znalazłem na Youtube filmik, proszę szukać pod hasłem "Witech Messe Fachpack 2016"
Prośba jaką mam do Państwa to pomoc w określeniu / zdefiniowaniu reakcji w podporach. Mechanizm nie jest typową belką i nie wiem jak to ugryźć stąd problem.

Poza tematem zastanawiam się jaki jest najlepszy kąt pochylenia siłownika względem podłoża w tego typu mechanizmach, ponieważ wydaję się, że im mniejszy kąt tym większej siły trzeba użyć do dźwignięcia ciężaru z Poz. 1

Obrazek

Re: Podnośnik obrotowy

: 16 lip 2019, 18:48
autor: StudentIB
Zdaje się, że filmik przedstawia trochę innych mechanizm niż schemat, ale zakładam, że ma być tak jak na rysunku skoro to projekt do policzenia. Musisz przyjąć jakiś schemat statyczny tego mechanizmu. Przykładowo dla pozycji nr 1 platformy:

Obrazek

Tutaj założyłem, że siłownik je wyłączony i tylko usztywnia belkę, a więc jest przedstawiony jako sztywny pręt. Gdy zacznie się podnoszenie pręt ten należy zastąpić siłą pchającą belkę od spodu. Obciążenie belki ładunkiem przedstawiłem jako obciążenie ciągłe.

Natomiast w kwestii zależności siły siłownika od kąta jego pochylenia odsyłam do tego tematu: dobor-silownika-t100505.html#p691090

Masz jakieś notatki, literaturę czy inne materiały do tego projektu ? Wszystko może się przydać.

W razie dalszych pytań pisz śmiało.

Re: Podnośnik obrotowy

: 17 lip 2019, 10:52
autor: Piotras21
Dzięki, spróbuję policzyć i przedstawię wyniki.

Mechanizm na filmiku nie licząc podnoszenia platformy wydaje się tak samo zrealizowany za pomocą siłownika usytuowanego za maszyna, chyba że masz inny pomysł jak to działa.

Re: Podnośnik obrotowy

: 17 lip 2019, 11:32
autor: StudentIB
Po rysunku myślałem, że siłownik ma być w Twoim projekcie na środku platformy. Ale w takim razie to trochę komplikuje sytuację, bo musiałbyś to raczej potraktować jako płytę i liczyć w 3D.