Od czego pozyskać mocny silnik na 12VDC

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

Od czego pozyskać mocny silnik na 12VDC

#1

Post napisał: noel20 » 17 kwie 2013, 22:22

Witajcie, potrzebuje silnika z przekładnią na 12V DC o obrotach wyjściowych ok 60rpm, momencie na wałku min 15Nm i mocy od 200W w górę. Przynajmniej tak wychodzi z moich obliczeń. Ważne żeby był względnie tani. Powiedzmy 200zł jestem w stanie wydać. W sumie mógłbym i więcej, ale jeżeli byłoby to rozwiązanie pewne, a nie na sprawdzenie. Musi być też względnie mały. Jak dotychczas kupiłem jakiś używany silnik od przednich wycieraczek od samochodu. Niestety jest za słaby o rząd wielkości. Zamierzam teraz kupić silnik od toyoty, który robi za wspomaganie kierownicy. One podobno są nawet do 900w mocy. Od wózka inwalidzkiego elektrycznego byłby dobry, ale niestety na 24V.

Potrzebuje przesunąć pewną dźwignię o 2cm. Jest to przesunięcie liniowe, ale siłowniki elektryczne liniowe są za wolne, choć mają nadmiar siły, bo potrzebna siła do przesunięcia tej dźwigni to ok 1400N. Poza tym ciężko znaleźć na 12V i z reguły są za długie. Nie zmieszczą się.

Chyba, żeby taki siłownik elektryczny kupić i coś pokombinować. Ale takie kombinowanie to kończy się często porażką. Albo nie działa, albo źle, albo krótko..itp.

Na silnik z przekładnią ślimakową jak od elektrycznego wspomagania kierownicy dorobiłbym na łożyskach dźwignię na zasadzie mimośrodu o przesuniętych osiach o 1cm. Miałbym wtedy skok 2cm.

Rozważałem też siłownik pneumatyczny, ale potrzebuję w trakcie ruchu tej dźwigni jej pozycjonowanie. Zmiana ciśnienia na siłowniku pneumatycznym skutkować będzie zmianą siły, a ja potrzebuję regulować pozycję.

Nadmienię również, że zdecydowanie preferowałbym jakieś gotowe rozwiązanie. Budowa własnej przekładni ślimakowej, obudowy, osadzania tego na łożyskach nie wchodzi w grę. Za dużo zabawy i za duże ryzyko. Musi to działać absolutnie niezawodnie, do tego w ciężkich warunkach. Silne zapylenie, IP65, do -25 do +60 *C, silne wibracje.

Jak macie jakieś pomysły to bardzo chętnie wysłucham.



Tagi:


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: diodas1 » 18 kwie 2013, 01:41

Gotowego rozwiązania nie kojarzę ale na hasła- mocny silnik, małe obroty i 12V,zapylenie, wibracje... zaświtała mi myśl że te wszystkie kryteria może spełnić rozrusznik silnika spalinowego.W Allegro wybór ogromny, nie tylko do samochodów ale także do innych pojazdów. Może coś podejdzie http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... rozrusznik

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#3

Post napisał: noel20 » 18 kwie 2013, 07:19

Rozrusznik tez mi chodzi po głowie, ale nie ma zintegrowanej przekładni. Może jakoś się dałoby dorobić.
Inne rozwiązanie jakie mi chodzi po głowie to do silnika zrobić śrubę pociągową, tylko w wodzie, i piachu po roku pracy to z tej śruby dużo może nie zostać.


Freelancer
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:40
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#4

Post napisał: Freelancer » 22 kwie 2013, 12:04

Spróbuj tutaj http://www.johnsonelectric.com/en/index.html mają w Polsce swoich dystrybutorów.
Projektowanie, montaż i serwis elektroniki.

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#5

Post napisał: noel20 » 22 kwie 2013, 23:09

Jednymi z najmocniejszych w ich ofercie są silniki do sprzęgła, albo silnik do wspomagania elektrycznego kierownicy. Tak się składa, że dziś stałem się posiadaczem takiego silnika od wspomagania ze zintegrowaną przekładnią ślimakową. Wielkie to i ciężkie, na pewno ogromnej mocy, przewody to takie grube, że się ledwo zginają. Jestem prawie pewny, że się sprawdzi, ale...
Silnik jest silnikiem bezszczotkowym 3-fazowym i wymaga specjalnego sterownika. Z racji, że potrzebuję pozycjonować ten silnik, a może i nawet utrzymywać pod obciążeniem jego pozycję, będę zmuszony taki sterownik zbudować we własnym zakresie, by w pełni rozumieć zasadę działania i być w stanie modyfikować algorytm sterowania. A prądy potrzebne do doprowadzenia silnika mnie przerażają... 12V 60A :shock:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 22 kwie 2013, 23:40

A może coś prościejszego? Mam na myśli pompę hydrauliczną i odpowiedni siłownik. Sporo tego jest używanego w dostawczakach na 12 i 24 V. Fakt że to dwa elementy ale hydraulika ma swoje zalety. Napewno mniejsze prądy :mrgreen:

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#7

Post napisał: noel20 » 23 kwie 2013, 07:12

To rozważam jako kolejną opcję jeśli ta zawiedzie. Sterownik bldc w gruncie rzeczy nie jest szczególnie skomplikowany. Procki umiem programować, więc może sobie poradzę.
Pompę hydrauliczną z silnikiem i zbiornikiem na 12v można wyrwać już za 150-200zł. Do tego siłownik też szczególnie drogi nie będzie, ale jeszcze elektrozawory z czego jednym musiałbym płynnie regulować, więc opcja tez nie jest taka szczególnie prosta.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”