Strona 1 z 1
podłączenie silnika elektrycznego z reduktorem
: 13 lut 2013, 12:54
autor: waldim1
Witam czy ktoś się orientuje jak podłączyć ten silnik ?


: 13 lut 2013, 14:58
autor: adam Fx
patrząc w internet wygląda na to że do falownika (wiele modeli jest sprzedawanych z dorobionym falownikiem w miejsce puszki) PDF z instrukcja nie znalazłem ale zobacz dokładnie kostkę czy nie widnieje na nich opis faz (może pod kabelkami np.)
: 13 lut 2013, 16:22
autor: bateryjka
Patrząc na tabliczkę silnik może być zasilany napięciem trójfazowym 220V. U nas napięcie międzyfazowe wynosi 380V więc.... bezpośrednio nie da rady zostaje falownik.
Można pokombinować zasilając go z sieci 220V oraz na "trzecią" fazę silnika podłączając kondensator (dobrać doświadczalnie 4-8mikroFaradów 250V prądu przemiennego) ale trzeba dokonać pomiaru prądu podczas obciążonego silnika na wszystkich 3 fazach by był równy.
Należy też zachować szczególną ostrożność by nie zostać porażonym prądem elektrycznym, wszelkie połączenia i manipulacje wykonywać na odłączonym zasilaniu.
Dużo silników jednofazowych posiada kondensator do wytworzenia "drugiej" fazy i polepszenia rozruchu i pracy.
: 13 lut 2013, 17:44
autor: waldim1
Dziękuje za zainteresowanie , pod kabelkami są napisy
czerwony 1R ,
biały 2S ,
czarny 3T
Mam taki opis do tego silnika :
Podpinając 3 fazy 200V prędkość na wyjściu powinna być 92 obr/min.
Dokładnie 3 fazy 200V (napięcie amerykańskie).
Jeśli pójdzie przez kondensator to bardzo proszę o konkretny typ
[ Dodano: 2013-02-13, 18:14 ]
Czy coś takiego

: 13 lut 2013, 20:15
autor: bateryjka
Co do kondensatora to ten z fotki może być. Spotykało się także w aluminiowej obudowie (dawniej, teraz nie wiem czy jeszcze dostępne)
Tylko pojemność trzeba dobrać doświadczalnie by dobrze pracował pod obciążeniem, nie przegrzewał się i miał w miarę równe prądy na fazach.