Strona 1 z 1
POMOC W STEROWNIKU SILNIKA KROKOWEGO GAZU LPG
: 27 sie 2006, 15:04
autor: qwo2
Witam mam ogromną prośbę do kogoś kto sie na tym zna chcialem zbudować układ który będzie sterował silnikiem krokowym od gazu LPG za pomocą potencjometru chcialem aby silnik przesuwał się o jakąś ilość kroków w zalezności od oporu na potencjometrze chcialme to wykorzystac do regulacji mieszanki gazu w silniku gaznikowym z samochodu BARDZO PROSZE O JAKIS SCHEMACIK ALBO POMOC POZDRAWIAM
: 27 sie 2006, 18:26
autor: chomikaaa
poszukaj na elektrodzie . pl kidys chyba widzialem takie rozwiazanie w jakims z magazynow dla elektronikow musisz poszukac
: 28 sie 2006, 20:49
autor: qwo2
dzieki poszukam mam nadzieje ze znajde ale pod jakim haslem to szukac
: 29 sie 2006, 00:44
autor: chomikaaa
silnik krokowy i kombinacje tych wyrazen
: 31 sie 2006, 10:16
autor: mag32
Nie wiem czy to byłoby najleprze rozwiązanie, ale na pewno jedno z wielu dobrych, a mianowicie.
Zastosować prosty procesor np. PIC, podpiąć do jego wejścia A/D potencjometr a port pod wejście sterownika silnika krokowego, do tego prosty programik i po krzyku. Gotowe.
: 31 sie 2006, 10:36
autor: chomikaaa
silnik powinien tez byc w miare uszczelniony zeby woda mu nie zagrazala a ta czesto myszkuje pod maska oraz powinien miec odlaczenie zasilania po wykonaniu regulacji zeby nie marnowal energii
: 31 sie 2006, 12:12
autor: mag32
chomikaaa pisze:...powinien miec odlaczenie zasilania po wykonaniu regulacji zeby nie marnowal energii
No nie do końca, poza tym to można zrobić też na programie w PICu, ale czy powinien wyłączać zasilanie ? Raczej nie, pod wpływem drgań w samochodzie mogłoby się samoczynnie przestawiać, więc jeśli już chodzi o oszczędzanie energii to redukcja prądu silnika np. do 30%, ale nie do zera. Po wyłączeniu zapłonu w samochodzie, układ też powinien mieć zapas energii by zanim się całkiem wyłączy zdążył ustawić zawór w pozycji całkowitego zamknięcia.
: 31 sie 2006, 12:20
autor: chomikaaa
byc moze nie mam doswiadczenia przy instalacjach gazowych a myslalem ze chodzi tylko o korekte otwarcia zaworu tak zeby nie grzebac pod maska np na skrzyzowaniu bo to uciazliwe
: 31 sie 2006, 12:28
autor: mag32
nie mówię że ja mam ,tylko takie rozwiązanie wydało mi się logicznym,
: 31 sie 2006, 13:13
autor: Boni
To trochę inaczej jest. W instalacji LPG II generacji już jest silnik krokowy sterujący zaworem LPG, hermetyczny i w ogóle, współpracujący ze sterownikiem instalki. Z tego co zrozumiałem, kolega qwo chce nim sterować "z palca" bo brakuje mu wiedzy i zasobów żeby wpiąć się odpowiednim firmowym programem w sterownik instalki i ustawiać czy korygować silnik z notebooka.