Regulacja obrotów silnika od wycieraczek - czym ?

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#11

Post napisał: skoti » 14 lis 2010, 22:25

Panowie dziękuje za poświęcony czas . Szukam jednak gotowego rozwiązania , nie chce testować niesprawdzonych rozwiązań . Dostalem już ofertę na PW od jednego z kolegów .

Interesuje mnie jeszcze kwestia pomiaru szybkości posuwu ?
Układ który by zmierzył obroty silnika lub śruby , przeliczył obroty na posuw i ładnie podał wartość w mm/min na wyświetlaczu . Oczywiście tez coś gotowego tylko do zabudowania .



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#12

Post napisał: ALZ » 14 lis 2010, 22:31

a może warto poszukać serwa, są takie na 24V z prądniczką tachometryczną. Ostatnio na allegro coś takiego było. Prądniczka tacho napewno by ułatwiła pomiary i stabilizację obrotów. Ale czy coś gotowego znajdziesz śmiem wątpić

Awatar użytkownika

Autor tematu
skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#13

Post napisał: skoti » 14 lis 2010, 23:12

ALZ, wiem ze serwo by bylo najlepsze . Na początku był plan z zastosowaniem krokówki . Na razie zrezygnowaliśmy z tej opcji . Choć nie wiem czy do niej wrócimy , zależy to od kosztu sterownika do tego silnika DC .

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#14

Post napisał: ALZ » 15 lis 2010, 00:07

zamiast tego wycieraczkowego nie warto wrzucić coś takiego? http://allegro.pl/serwo-silnik-motoredu ... 65162.html

Bürstenloser Gleichstrommotor mit integrierter Regelelektronik (für Speedmode) BG 44x50 SI

http://www.dunkermotoren.de/default.asp ... 4&lang=1[u][/u]
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 15:35 przez ALZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3572
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#15

Post napisał: cnccad » 15 lis 2010, 07:01

więc zerknij tu

http://www.wobit.com.pl/

ale cena idzie też i w górę ...
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2057
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#16

Post napisał: Andrzej 40 » 16 lis 2010, 00:04

binek pisze:mysle ze najlepiej do tego sie nada [niewiem jak to sie fachowo nazywa]to co steruje nadmuchem powietrza do wnetrza auta .niekture maja 4 lub 3 stopnie regulacji.idziesz na szrot wyrywasz z jakiegos grata przelacznik i ten regulator ktury przewaznie jest przy wentylatorze.sa tez takie przelaczniki kture maja w sobie regulator ,chyba w japoncach
Jeśli się nie wie jak zbudowane są regulatoruy w samochodach, to lepiej nie doradzać. Na ogół jest to tranzystor ze skokowo ustawianym prądem. Nie ma żadnej stabilizacji obrotów.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#17

Post napisał: Leoo » 16 lis 2010, 19:13

Andrzej 40 pisze:Jeśli się nie wie jak zbudowane są regulatoruy w samochodach, to lepiej nie doradzać. Na ogół jest to tranzystor ze skokowo ustawianym prądem. Nie ma żadnej stabilizacji obrotów.
Zależnie od wieku pojazdu można nawet trafić na zestaw oporników przełączanych. :???:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”