
Rama , masa a wytrzymałość
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 16:13
Rama , masa a wytrzymałość
Witam , z czego wykonać ramę właściwie podłużnice 6mb , żeby były lekki i wytrzymałe. Najprościej profil , ale może ktoś coś podpowie. Do dyspozycji każdy element hutniczy i blachy. Obciążenie do przeniesienia 3 tony. Będzie 8 poprzeczek , tego nie ma na rysunku.


-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 246
- Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Rama , masa a wytrzymałość
Zakładam, że wiesz że rejestracja samodzielnie zrobionej przyczepy jest od kilku lat nieopłacalna, bo trzeba zrobić dopuszczenie jednostkowe, które kosztuje niemal tyle co homologacja? Jeśli tak to znaczy, że planujesz produkcję seryjną a do tego nie szukaj odpowiedzi na forum tylko poszukaj projektanta, który zrobi to z wszystkimi obliczeniami etc.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 16:13
Re: Rama , masa a wytrzymałość
Dobre, naprawdę dobre
Już wiem skąd się biorą teorie spiskowe. Ktoś coś sobie wyimaginował, sam dopowiedział i sam rozwinął temat. Pytam jak zmniejszyć masę żelastwa , żeby nie targać zbędnie i zachować wytrzymałość. Mnie nie interesują sprawy rejestracji , homologacji czy innej papirologii. Mam zaczep, osie i potrzebuje to sklecić w całość, żeby przemieszczać się po własnej działce z końca w koniec ok 800 m, kilka razy dziennie więc wyjdzie któryś kilometr.

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 16:13
Re: Rama , masa a wytrzymałość
Ciekawa propozycja, dzięki. Myślałem nad wycięciem/wypaleniem otworów w profilu zamkniętym , tak żeby masa spadła . Tylko jaki kształt wyciąć żeby jak najwięcej materiału ubyło , przy względnej sztywności ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2116
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rama , masa a wytrzymałość
zobacz kształt kratownicy Warrena, foto poglądowe mostu - chodzi o kształt i układ trójkątów - zmienisz proporcje "słupki - otwory" pozostawiając zaokrąglenia w narożach (lepszy rozkład obciążeń) ruszasz do spawarki i palnika
a to mój wzór

ale pamiętaj że perforacja (zwłaszcza nadmierna) zmniejsza wytrzymałość
i zrób "niebieskie krzyżaki" bo jak koła ugrzęzną w nawrocie to wygniesz ramę w łuk (hak-osie kół).
wewnętrzną ramę pozostaw jako pełna bez "dziur" .

a to mój wzór

ale pamiętaj że perforacja (zwłaszcza nadmierna) zmniejsza wytrzymałość
i zrób "niebieskie krzyżaki" bo jak koła ugrzęzną w nawrocie to wygniesz ramę w łuk (hak-osie kół).
wewnętrzną ramę pozostaw jako pełna bez "dziur" .
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 165
- Rejestracja: 08 mar 2016, 00:55
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: Rama , masa a wytrzymałość
Najlżejszą i najbardziej wytrzymałą konstrukcją do takiej przyczepy jest rama w kształcie trapezu z wtłoczonymi takimi fasolkami (jak zobaczysz ramę do przyczep campingowych będziesz wiedział o co chodzi), ja jak robiłem ramę to dałem do gięcia z blachy ocynk 3mm, nie miał mi kto zrobić wytłoczeń więc wycięte zostały tylko okrągłe otwory. Jeżeli jednak pozostaniesz przy profilach to w/g mnie najlepiej będzie wyciąć na przemiennie koła.