Strona 1 z 1
Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 22 kwie 2018, 03:57
autor: bpetera
Szukam możliwie najtańszego rozwiązania problemu -
wał silnika ma
25mm średnicy, wejście na wał w pompie ma
24mm.
I co tu teraz zrobić? - szkoda inwestować w jakieś dotaczanie, rozbieranie silnika, sprzęgła i przedłużki wału.
Znalezione rozwiązania, ale wciąż kosztowne:
- zakup rury fi25 i dotoczenie od wewnątrz (dotoczenie kosztuje)
- wyfrezowanie nakładki na wał o ścianie grubości 0,5mm (frezowanie kosztuje)
I tutaj ważne pytanie:
Czy przy wale napędzającym pompę, zwykłe przekazanie napędu nie wymagające precyzji
można po prostu czymś owinąć wał?
Jeżeli tak to czym najlepiej (trzeba zwiększyć średnice o 1mm)?
Informacje:
silnik 3 kW
1400 obr./min
wał fi 24mm z klinem
Pozdrawiam
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 22 kwie 2018, 08:10
autor: mag999
Papierem toaletowym xd przecież to musi być sztywno. Nie może latać tam nic.
Trzeba tulejke zrobić i wyfrezowac rower żeby wysunac na wałek. Nic z tego że się może trochę odkształcic bo na walku się wyprostuje
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 22 kwie 2018, 08:29
autor: WZÓR
bpetera pisze: ↑22 kwie 2018, 03:57
.....
I tutaj ważne pytanie:
Czy przy wale napędzającym pompę, zwykłe przekazanie napędu nie wymagające precyzji
można po prostu czymś owinąć wał?
Jeżeli tak to czym najlepiej (trzeba zwiększyć średnice o 1mm)? ....
Niewłaściwie połączony silnik z pompą spowoduje , że z czasem łożyska sie rozsypią ..... , a to dopiero kosztuje.
Kup sobie sprzegło (np.) takie
https://zapodaj.net/d964b9a92efd2.png.html
, wał na pompę i nie rób wiochy.
P.s.
A tak ogólnie to o co Tobie chodzi?
Szukam możliwie najtańszego rozwiązania problemu - wał silnika ma 25mm średnicy, wejście na wał w pompie ma 24mm. ....
..... , ale czytając dalej widzę , że jest odwrotnie.
Sprzeczne fakty podajesz w poście.
Informacje:
silnik 3 kW
1400 obr./min
wał fi 24mm z klinem
Mariusz.
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 22 kwie 2018, 11:34
autor: BorysRękojad
Skoro wałek jest 25, a "wejście" jest żeńskie to chyba jest otwór który ma 24 czyli jest mniejszy to trzeba albo powiększy otwór albo zmniejszyć wałek ?
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 22 kwie 2018, 12:21
autor: WZÓR
BorysRękojad pisze: ↑22 kwie 2018, 11:34
Skoro wałek jest 25, a "wejście" jest żeńskie to chyba jest otwór który ma 24 czyli jest mniejszy to trzeba albo powiększy otwór albo zmniejszyć wałek ?
Tak , czy siak w projekt ten trzeba zainwestować ..... , a po wpisie założyciela tematu widać , że nie bardzo jest chętny do tego ruchu.
Mariusz.
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 23 kwie 2018, 00:00
autor: bpetera
Przepraszam, faktycznie wdał się błąd - wałek silnika ma 24mm, wejście na wałek w pompie 25mm.
Rozumiem, że polecanym rozwiązaniem będzie zakup sprzęgła 24/25mm i dokupienie krótkiego wałka by połączyć sprzęgło z pompą? Gdzie najlepiej szukać takich części, a w szczególności krótkiego wałka?
Ewentualnie - czy opcja z zakupem rury o średnicy zewnętrznej 25mm oraz dotoczenie jej wnętrza do 24mm (lub zakup o średnicy wewnętrznej 24mm i dotoczenie średnicy zewnętrznej do 25mm) + wyfrezowanie rowka na klin też jest dobrym rozwiązaniem?
Pytanie podsumowujące - czy zdrowiej (dla silnika i pompy):
A. połączyć przez sprzęgło i dodatkowy wał
B. załatwić to nakładką/tulejką na zbyt mały wał (dotoczoną ze stali lub wyfrezowaną z klocka alu)
PS. Nie jestem skąpy, po prostu nie mam dostępu do tokarki/frezarki, ale jak trzeba to zlecę. Chcę żeby było dobrze, tym bardziej, że pompa nie jest tania.
Pozdrawiam
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 23 kwie 2018, 09:48
autor: Steryd
albo dobierz sprzęgło męsko-zeńskie.
Re: Zwiększenie średnicy wału o 1mm
: 28 kwie 2018, 04:48
autor: bpetera
Poszedłem po rozum do głowy.
Kupiłem wał calowy i odpowiednie sprzęgło kłowe.
Przeróbki i kombinowanie są nie mniej kosztowne, a efekt tak jak wspomnieliście niepewny.
Dziękuję za rady, temat na moje potrzeby zakończony

.