Zabudowa do transportu drewna

Renault Mascott do 7.5t

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Tomeeeek
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 91
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:59
Lokalizacja: Opolskie

Zabudowa do transportu drewna

#1

Post napisał: Tomeeeek » 26 gru 2017, 22:44

Cześć Wam.

Planuje zakupić Mascotta z HDSem, dostosować go do transportu drewna oraz zrębki (burty dopinane do kłonic)
Muszę oszacować koszta zabudowy.

Tak w skrócie ; na zabudowie będzie jeździło maks 3.5t, w przyszłości będzie kiper.
Wymiary: 200x400 cm
Baaaaardzo podglądowy projekt.

Obrazek

Myślałem na wykonaniu ramy z profili zamkniętych. Macie jakieś inne pomysły?
Jeśli profile zamknięte to jakie wielkości?

Pozdrawiam, wesołych!




Duszczyk_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 523
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

Re: Zabudowa do transportu drewna

#2

Post napisał: Duszczyk_K » 27 gru 2017, 20:25

Coś mi tu nie gra.... jak rozumiem szerokość pojazdu 2m długość 4m to da nam 8m2 podłogi.... podłogi czy też powierzchni ładownej... jakieś dane ściągnięte z netu http://www.lasypolskie.pl/printview.php?t=19675&start=0 mówią, ze metr sześcienny drewna waży 800 - 1000kg. Zakładam, ze skoro kłonice, to transport świeżego drewna z lasu, jeszcze mokrego więc i ciężkiego- a skoro tak, to te wartości liczbowe są realne.
Załóżmy że damy kłonice wysokie na metr... to zapakujemy 8m3 równo poukładanych obok siebie deseczek.... (bo była tam waga metra sześciennego a nie przestrzennego) to auto będzie miało na sobie 8m2 x 0.8t = 6,4 tony drewna... poukładanego.
Ale nikt nie będzie metrów układał na samochodzie więc trzeba przyjąć jakiś współczynnik "dziur" w krzywo narzuconym drewnie na pakę....
znowu na szybko znalezione w necie taki współczynnik to 1mpn = 0,48 m3
http://www.drewno.cieszyn.pl/porady.html czyli te nasze 6,4 tony drewna równo poukładanego zamieni się w 3.072t drewna rzuconego na pakę.... czyli prawie że ładowność auta, przy kłonicy metrowej wysokości czyli raczej niskiej... może zamiast specjalnej zabudowy włożyć kilka balików "na sztorc"...? może wystarczy do burty przyśrubować 4 profile metrowej długości, sama burta ma pewnie z 50cm wysokości, więc nie będzie sporo wystawało... a może zrobić burty siatkowe? coś w stylu https://www.google.pl/search?client=fir ... N15dM1dFCM:

Zastrzegam, że zupełnie nie znam się na transporcie drewna, a moje obliczenia mogą nie uwzględniać pewnych tajników branży. Są to jedynie czysto matematyczne obliczenia masy i objętości... Do obliczeń skłoniły mnie dosyć wysokie kłonice na Twoim szkicu i stwierdzenie "maks 3.5t.".


Autor tematu
Tomeeeek
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 91
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:59
Lokalizacja: Opolskie

Re: Zabudowa do transportu drewna

#3

Post napisał: Tomeeeek » 28 gru 2017, 23:18

Przelicznik m3=mp*0.65
To tak bardzo w skrócie i ogólnikowo.

Auto do firmy zajmującejej się pielęgnacja i wycinką drzew. Auto do sprzątania całego powstałego urobku podczas wykonywania zlecenia i jego transportu.

Na auto wchodzi powiedzmy 8 mp.
8mp to około 5m3.
1m3 sosny waży około 800 kg.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zabudowa do transportu drewna

#4

Post napisał: Petroholic » 29 gru 2017, 22:25

Tomeeeek pisze:Auto do firmy zajmującejej się pielęgnacja i wycinką drzew.
Jeżeli będziesz woził wycinane gałęzie w całości z listowiem to możesz śmiało przyjąć 600-700kg / m3... Chyba, że na dyszlu będzie jezdził rębak to wtedy m3 waży więcej bo jest mniej lekkiego śmiecia...

Takie zabudowy robiłem ale do kłonicówek do lasu - zarówno naczepy jak i wózki ciągane...
Robiłem też kiedyś taką przyczepę rolniczą z HDSem z przodu - gabaryty zbliżone... Jak znajdę gdzieś projekt do wrzucę skan (projekt był na papierze)... Tylko o ile pamiętam tam były profile zamknięte jakieś nie za duże ale grubościenne i wzmacniane od zewnątrz trójkątnym żebrem... Kurczę muszę tego poszukać...

Co do szacunkowych kosztów wykonania to najprościej policzyć koszt materiału po zrobieniu projektu i pomnożyć razy 3 :) Plus dodatkowe 2-3 stówki na nity/śruby i inne pierdoły o których się zapomina :) Do tego na 100% dolicz sobie modernizację zderzaka tył i pancerne daszki do lamp plus siatka bo inaczej będziesz wymieniał raz w tygodniu :D

Do tego burty nie za wysokie dopinane do kłonic, a powyżej nich dopinana siatka jakbyś miał wozić np. jakieś krzaki z wycinki to dużo wejdzie... Co do wywrotu to można obie te opcje połączyć razem :) Wywracaną kłonicówkę też już robiłem :D Tyle tylko że jest tylko w tył - na bok się nie uda bo drzewo nie wyleci z kłonicy... Kombinowałem też z wypinaną kłonicą ale napór boczny drzewa jest zbyt duży i sie nie rozepnie :(


Autor tematu
Tomeeeek
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 91
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:59
Lokalizacja: Opolskie

Re: Zabudowa do transportu drewna

#5

Post napisał: Tomeeeek » 30 gru 2017, 21:45

Ogólnie zmieniło się troszkę założenie.

Mam dostęp do ceowników hutniczych 100x50x6 i z nich powstanie rama.

Obrazek

Podłoga ze sklejki ze względu na to, że czasem istnieje potrzeba przerzynki na pace a łańcuch nie lubi się ze stalą a do kontaktu czasem dochodzi.

Kłonice wyjmowane, prawdopodobnie z grubościennych rur, wsadzane w uchwyty w ramie.
Burty nasuwane na kłonice od góry, modułowe aby była możliwość podzielenia paki na drewno i zrębke.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”