Problem z grzejącym się paskiem klinowym

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#21

Post napisał: Petroholic » 07 mar 2017, 22:19

powgreg pisze:A nie pomyliłeś m/min z m/s...
Masz rację poknociłem jednostki... 30m/s... Czyli jest w normie...



Tagi:


Autor tematu
bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1236
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

#22

Post napisał: bear » 08 mar 2017, 00:04

powgreg pisze:
Petroholic pisze:

Dla pasa HZ zaleca się nie więcej niż 30m/min, a absolutne maksimum to 40m/min...
A nie pomyliłeś m/min z m/s...
bear pisze:Cześć,
Pasek klinowy po kilku minutach pracy jałowo robi się ciepły a następnie gorący
Ale jak gorący, topi się śmierdzi palona gumą :mrgreen:
Bo może Kolega trochę przewrażliwiony?
W przypadku prędkości obwodowej to wszystko się zgadza jak było to już poprawione, wychodzi 30,2 m/s nie biorąc pod uwagę poślizgu itp.

Co do samej temperatury to nic nie śmierdzi i nic się nie topi, pasek jest wyraźniej bardziej ciepły niż powinien, koło pasowe u silnika spokojnie ma powyżej 40 stopni i to wszystko po kilku minutach pracy na jałowo. Postaram się jutro zmierzyć temperaturę przekładni.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#23

Post napisał: InzSpawalnik » 09 mar 2017, 19:14

I taki wlasnie ma byc - mocno cieply wrecz goracy.
Przekladnia paskowa ma swoja sprawnosc. I roznica miedzy 100% sprawnoscia a ta sprawnoscia przekladni pojawia sie w postaci ciepla miedzy innymi na pasku ktory sie wygina, trze o kola, naciaga. Skads pochodzi energia na te wydatki i gdzies sie odklada.
Pozdrawiam


Autor tematu
bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1236
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

#24

Post napisał: bear » 16 mar 2017, 06:16

Maszyna trochę popracowała, pasek się grzeje i jest gorący aczkolwiek nie parzy nie śmierdzi i nie dymi więc zostawiam tak jak jest. Dziękuje wszystkim za pomoc i porady, okazały się bardzo pomocne a i człowiek się czegoś nowego dowiedział.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”