Problem z grzejącym się paskiem klinowym

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#11

Post napisał: Petroholic » 06 mar 2017, 21:26

ok pralka luna chodzi na pasku HZ1320 więc przekrój niby pasuje...

może prędkość obwodowa jest za duża na te koła? albo za duża przenoszona moc... luna miała 65W a ty puszczasz 500W na paski... luna kręciła 425/2760obr to raczej nie o prędkość obwodową chodzi...



Tagi:


Autor tematu
bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

#12

Post napisał: bear » 06 mar 2017, 21:48

Początkowo miałem paski typu Z.
Prędkość obrotowa to 1360 obr/min, na początku był silnik 1f 120W 1360 obr/min ale problem był nadal ten sam. To wszystko się dzieje na "pusto", bez zewnętrznych oporów. Zmieniłem go ponieważ zaczynał się dość mocno grzać nawet podczas napędzania dwóch wałków. Same wałki kręcą się lekko, łożyska się nie grzeją, nie huczą. Przy wcześniejszych próbach napędzałem tylko jeden losowy wałek, napędzałem dwa w różnej konfiguracji i problem ciągle pozostaje ten sam. Pasek się grzeje, tylko w przypadku mniejszej ilości napędzanych wałków robi to wolniej.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#13

Post napisał: pukury » 06 mar 2017, 21:54

witam.
stosujesz pasek klinowy zwykły czy uzębiony ? - dziwna nazwa.
o tego typu - http://allegro.pl/pas-pasek-klinowy-uze ... 71383.html
znacznie lepiej się układa na małych kołach.
a jest ich w cholerę - do samochodów.
pzd.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

#14

Post napisał: bear » 06 mar 2017, 21:56

Sprawdzałem na pasku zwykłym jak i uzębionym AVX 10x8 napędzając dwa wałki. Bez zmian, pasek się grzeje.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#15

Post napisał: Petroholic » 06 mar 2017, 22:20

Nie wiem czemu ale znalazłem info z jakim się jeszcze nie spotkałem ale pasek Z oraz HZ to chyba nie to samo :(

Pasek Z ma przekrój 10x6 a pasek HZ 10x8... Może tu leży pies pogrzebany?

Link zewnętrzny (to nie reklama tylko źródło info)...

http://kola-pasowe.com.pl/pasy-klinowe/ ... we-z-10x6/

Może pasek jest za wysoki i jedzie czołem po kole?

Wg. linku Jasia HZ to 10x6... Ja już zgłupiałem :(


Autor tematu
bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

#16

Post napisał: bear » 06 mar 2017, 22:25

Według tego co sprawdziłem to Z ma 10x6 i HZ ma 10x6 z tym że HZ to pasek wzmocniony.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#17

Post napisał: Petroholic » 06 mar 2017, 22:42

Właśnie pyram pyram i nie mogę wrócić do strony gdzie podało HZ 10x8... Albo już mam mroczki na oczach...

No to jeżeli Z i HZ maja tez sam wymiar tylko różnią się wzmocnieniem to gdzie u licha leży problem???

Skoro koło oryginalnie chodziło na Z czy HZ to nie powinno też świrować teraz... :???:

A pasek nie za mocno napięty? Może poluzuj troszkę...


Autor tematu
bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

#18

Post napisał: bear » 07 mar 2017, 10:35

Naciąg paska też tutaj nic nie zmienia, czy luźny, normalnie napięty czy mocno to i tak się grzeje.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#19

Post napisał: Petroholic » 07 mar 2017, 20:31

Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz...

Zakładając, że koła mają średnicę 60mm i kręcą się 1360obr/min daje prędkość obwodową 256,224 m/min

Dla pasa HZ zaleca się nie więcej niż 30m/min, a absolutne maksimum to 40m/min...

Może tu leży problem?


powgreg
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 112
Rejestracja: 25 paź 2005, 23:21
Lokalizacja: RzeszĂłw

#20

Post napisał: powgreg » 07 mar 2017, 21:49

Petroholic pisze:

Dla pasa HZ zaleca się nie więcej niż 30m/min, a absolutne maksimum to 40m/min...
A nie pomyliłeś m/min z m/s...
bear pisze:Cześć,
Pasek klinowy po kilku minutach pracy jałowo robi się ciepły a następnie gorący
Ale jak gorący, topi się śmierdzi palona gumą :mrgreen:
Bo może Kolega trochę przewrażliwiony?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”