Silnik DC 24V dużej mocy

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#11

Post napisał: Yarec » 22 paź 2016, 10:57

rysmen "...do pracy ciągłej będzie jako napęd. " ale czego ?
może taki > https://youtu.be/2B564IsxMVQ
mam taki silnik - dostałem z serwisu TIR"ów, nie wiem do czego służył ,
normalny komutatorowy (przy 12 V dc pobiera ok.11 A (w zasilaczu ograniczenie prądu Wy.)

Są też silniki od klimatyzatorów 1,1kW ale prądu AC (łożyskowane, szczelne i z czujnikiem temperatury) można zasilać z falownika.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 11:37 przez Yarec, łącznie zmieniany 2 razy.



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#12

Post napisał: RomanJ4 » 22 paź 2016, 11:31

InzSpawalnik pisze:Może podejdzie silnik z rozruszników ?
Nie wiem czy to byłby taki dobry pomysł bo rozrusznik 24V i lekką ręką może nawet i 600A (P ~14kW! - do ciężarówek), jako że pobór prądu przez rozrusznik może wahać się od 150A do nawet 600A zależnie od mocy rozrusznika
Są co prawda 2-5kW/24V do maszyn roln. i samochodów. ale i tak zasilanie co najmniej 100-200A DC, więc zasilacz też trzeba nielichy..
pozdrawiam,
Roman


zdzicho
Posty w temacie: 5

#13

Post napisał: zdzicho » 22 paź 2016, 11:40

Romanie przy 24Vmusi popłynąć,ok100A,abyuzyskać żądaną moc.Pobór prądu zależny jest od obciążenia.Przeszkodą może być mechanika . Konstrukcja nie przystosowana do długotrwałej pracy(łożyskowanie,chlodzenie).

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#14

Post napisał: ONATOS » 22 paź 2016, 11:42

A czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosować silnik DC o większym napięciu ?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#15

Post napisał: RomanJ4 » 22 paź 2016, 13:03

To ja dobrze o tym wiem, zastanawia mnie tylko po co upierać się(jeśli nie ma jakiegoś szczególnego powodu, np mobilność, o czym kolega nie wspomniał) przy kosztownym DC 24V, jak można zastępczo zastosować typowe, dużo tańsze rozwiązanie 3F o tej samej mocy (np na styczniku)?
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#16

Post napisał: Yarec » 22 paź 2016, 15:54

https://www.alibaba.com/product­detail/ ... 37358.html
Obrazek

Model Number: WD12
Usage: Boat, Car, Electric Bi... Certification: CCC, CE, UL Type: Micro Motor
Torque: High Torque Construction: Permanent Magnet Commutation: Brush
Protect Feature: Totally Enclosed Speed(RPM): 1466 rpm Continuous Current(A): Current
Output Power: Max 1.86 kw Voltage(V): 12V Efficiency: IE 3
Product Name: Starter Motor Magn... Rated speed: 2800rpm/3400rpm/... Color: Customer's Demands
Internal resistance: 4.519 Sample Policy: 3 Days By FedEx Max Power: 12.28 N.m
Warranty: 1 year warranty Typical Applications: Motor Work with: Ramsey, Braden, Ca...
Condition: New


atlc
Posty w temacie: 5

#17

Post napisał: atlc » 22 paź 2016, 18:18

Rozrusznik nie nadaje się do pracy ciągłej kompletnie.
W przypadku rozrusznika są przyjęte znacznie większe gęstości prądu na mm2 przekroju drutu. W końcu tam cykl pracy wygląda tak, że znacznie nagrzane uzwojenie po chwili pracy będzie miało wystarczająco długą przerwę by zrównać temperaturę z otoczeniem.

Co kolega zamierza napędzać tym silnikiem i jak sterować mocą/obrotami?
Jeżeli będzie to jakiś rodzaj drivera, który ograniczy prąd maksymalny, śmiało kolega sięga po silniki jazdy od wózków widłowych. Mocna, dobrze ułożyskowana konstrukcja. Warto wtedy sięgnąć po silnik o większej mocy, tak jak napisał ma555rek, wtedy nie ma szans na przegrzanie silnika, bo to jest jedyne ryzyko.


Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 526
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#18

Post napisał: rysmen » 22 paź 2016, 18:28

Zbudowałem pewien pojazd ci co nie wiedzą oto on
https://www.cnc.info.pl/topics34/no-to- ... t70851.htm

Apetyt rosie w miarę jedzenia i chce zbudować większy z 2x taki już konkrety
i będzie jeden silnik minimum 2KW sterowanie proporcjonalne, silnik będzie przekazywał moc na skrzynie biegów 4 biegowa a ze skrzyni jeszcze na reduktor. Z reduktora już wiadomo
:smile: Prędkość pojazdu będzie w granicach 2-15km/h
Prądu nie zabraknie 2 akumulatory po 80Ah rozruchowego w granicach 700-900A
Silnik musi być na 24V gdyż będzie to hybryda i spalinowy będzie napędzał alternator 24V i w 90% jestem zdecydowany na silnik z wyciągarki tylko muszę mieć pewność że może pracować ciągle.


zdzicho
Posty w temacie: 5

#19

Post napisał: zdzicho » 22 paź 2016, 22:39

atlc pisze:Rozrusznik nie nadaje się do pracy ciągłej kompletnie.
W przypadku rozrusznika są przyjęte znacznie większe gęstości prądu na mm2 przekroju drutu.
Zasadniczo tak ,ale jeśli zastosuje 14 kW ,a obciąży go 2 kW to już ta gęstość znacznie zmaleje. Największą przeszkoda jest konstrukcja mechaniczna. Lepiej zatem poszukać typowego silnika . Pewien człowiek z Gdańska stosuje silniki trakcyjne do samochodów elektrycznych ,o bardzo małych gabarytach. Silnik fi 200 o długości 100mm ,ma moc 18 kW ciągła i 40 kW krótkotrwała (bodaj do 5 sek).


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#20

Post napisał: InzSpawalnik » 23 paź 2016, 10:06

Popatrz jak co niektorzy takim silnikiem od rozrusznika potrafia wykrecic rankiem na parkingu.
I po 10-15 minut kreca, nie widze zeby sie strasznie grzal.
Lozyska trzeba by wymienic. I zamontowac wentylator.

Druga propozycja-sa silniki do bram automatycznych na 24V , zadziej spotykane ale sa.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”