Silnik DC 24V dużej mocy

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 530
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

Silnik DC 24V dużej mocy

#1

Post napisał: rysmen » 21 paź 2016, 13:17

Witam szukam silnika DC 24V dużej mocy w granicach 2-4KW silnik może być z przekładnią lub bez, silnik do pracy ciągłej będzie jako napęd.
Myślałem nad silnikiem z wyciągarki
http://allegro.pl/silnik-wyciagarka-120 ... 78070.html
Tylko nie wiem czy on może ciągle pracować
macie jakieś inne propozycje?



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 21 paź 2016, 13:25

pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 530
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#3

Post napisał: rysmen » 21 paź 2016, 13:54

Roman te wszystkie pompy agregaty hydrauliczne silniki z nich nie mogą pracować w fazie ciągłej tak mi powiedziano i tak gdzieś wyczytałem już nie wiem gdzie bo tyle tego przeglądem.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 21 paź 2016, 14:11

No to nie wiem czy takie znajdziesz, przynajmniej u nas...
Ale szperać dalej można..
pozdrawiam,
Roman


atlc
Posty w temacie: 5

#5

Post napisał: atlc » 21 paź 2016, 18:21

Mam dwa silniki 24V powyżej 2kW.
Jeden jest do pracy przerywanej, ale drugi chyba już do ciągłej, musiałbym sprawdzić.
Mogę dać znać po weekendzie.
Z tym, że te silniki nie są nowe.
Pozdrawiam.


Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 530
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#6

Post napisał: rysmen » 21 paź 2016, 18:25

atlc pisze:Mam dwa silniki 24V powyżej 2kW.
Jeden jest do pracy przerywanej, ale drugi chyba już do ciągłej, musiałbym sprawdzić.
Mogę dać znać po weekendzie.
Z tym, że te silniki nie są nowe.
Pozdrawiam.
Niech kolega zapoda foty, obada sprawę co to za silniki i da znać :grin:


atlc
Posty w temacie: 5

#7

Post napisał: atlc » 21 paź 2016, 23:27

Ok, ale to po weekendzie;)
Będę też w tygodniu na złomie, a widziałem dzisiaj że rozbierali na części 5 wózków Linde, bocznych, wysokiego składowania. Były dosyć świeże, 4-5 latki.

Co do ciągłości pracy silnika, na tabliczce będzie miał kolega oznaczenia S...

Tu jest opis:

Rodzaje pracy silników elektrycznych.
Praca ciągła - S1
Praca z obciążeniem stałym, trwającym tak długo aż zostanie osiągnięty stan równowagi cieplnej.
Praca dorywcza - S2
Praca z obciążeniem stałym, trwającym przez określony czas, krótszy niż czas potrzebny do osiągnięcia równowagi cieplnej, i następującym po tym czasie postojem, trwającym tak długo aż ustalona temperatury nie będzie się różnić o więcej niż 2oC od temperatury czynnika chłodzącego.
Praca okresowa przerywana - S3
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym i czas postoju. Przy tym rodzaju pracy okres jest taki, że prąd rozruchowy nie wpływa w sposób znaczący na nagrzewanie się maszyny.
Praca okresowa przerywana z rozruchem - S4
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje znaczący (ze względów cieplnych) czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym i czas postoju.
Praca okresowa przerywana z hamowaniem elektrycznym - S5
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym, czas szybkiego hamowania elektrycznego oraz czas postoju.
Praca okresowa długotrwała z przerwami jałowymi - S6
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym i czas pracy przy biegu jałowym. W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca okresowa długotrwała z hamowaniem elektrycznym - S7
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym oraz czas hamowania elektrycznego. W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca okresowa długotrwała ze zmianami prędkości obrotowej - S8
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym odpowiadającym określonej uprzednio prędkości obrotowej i z jednego lub kilku czasów pracy przy innych obciążeniach odpowiadających innym prędkościom obrotowym (osiąganym np. przez zmianę liczby biegunów w przypadku silników indukcyjnych). W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca z nieokresowymi zmianami obciążenia i prędkości obrotowej - S9
Praca, przy której na ogół obciążenie i prędkość obrotowa zmieniają się nieokresowo w dopuszczalnym zakresie. Praca ta obejmuje często przeciążenia, które mogą przekraczać znacznie pełne obciążenie.


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

#8

Post napisał: ma555rek » 22 paź 2016, 02:00

Warto odnotować że silnik, szczególnie prądu stałego to jest zwykła szpulka drutu i jako element masowy ma bezwładność cieplną oraz pojemność którą może długotrwale znosić.
Oraz to że wszystkie S... odnoszą się do pełnej mocy napędu więc jeżeli praktycznie ograniczymy obciążenie do 75% to robi się S1.
Na wszelki wypadek termistor i po kłopocie.
Pasjonat


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#9

Post napisał: InzSpawalnik » 22 paź 2016, 09:18

Moze podejdzie silnik z rozrusznikow ? W wozkach widlowych, ciezarowkach i ogolnie wszystkich wiekszych pojazdach masz instalacje 24V. Dostepnosc jest dobra i cenowo tez ( na ale.. uzywane. mozna wyprobowac ).


Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 530
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#10

Post napisał: rysmen » 22 paź 2016, 09:24

InzSpawalnik pisze:Moze podejdzie silnik z rozrusznikow ? W wozkach widlowych, ciezarowkach i ogolnie wszystkich wiekszych pojazdach masz instalacje 24V. Dostepnosc jest dobra i cenowo tez ( na ale.. uzywane. mozna wyprobowac ).
To nie są silniki do pracy ciągłej, myślałem o tym już, trzeba by zamiast tulejek dać łożyska
chociaż po tym co napisał ma555rek to już sam nie wiem jak na to patrzeć :???:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”