Strona 1 z 1

Koła zębate stożkowe.

: 16 kwie 2015, 12:11
autor: titleDe
Cześć,
z racji cen elementu wskazanego w tytule, piszę do was z zapytaniem, czy znacie inne sposoby przeniesienia napędu o kąt 90° ?
A może można wyciągnąć takie koła zębate z jakiegoś urządzenia?
Interesuje mnie przeniesienie napędu 1:1

Pozdrawiam :)

: 16 kwie 2015, 18:15
autor: Areo84
Można kupić gotowce. Przykładowo w ofercie EBMiA.pl masz takie koła stożkowe :

http://www.ebmia.pl/kola-stozkowe-przel ... 56_58.html

Zostaje roztoczyć otwór na właściwy wymiar, wydłutować jakiś rowek na wpust, czy co tam potrzeba.
Tyle że nie są to utwardzane koła, bo zaledwie 20-25 HRC.

: 16 kwie 2015, 19:17
autor: DOHC
A ma ktoś pomysł na coś bardziej szybkobieżnego i cichego ? Może przekładnia pasowa ze skręconymi kołami ?

Pozdrawiam

: 16 kwie 2015, 19:26
autor: zdzicho
Koła walcowe z zębami śrubowymi o kącie skrętu 45*. Oba prawe,albo oba lewe.

: 16 kwie 2015, 19:32
autor: RomanJ4
DOHC pisze:Może przekładnia pasowa ze skręconymi kołami ?
chyba nie miał kolega na myśli pasków klinowych? Oprócz płaskich jeszcze okrągłe - to mogą być.
Obrazek
http://www.zgapa.pl/data_files/referat_10499.html
http://www.utrzymanieruchu.pl/menu-gorn ... -pasowych/
Jeśli ma przenosić większe moce, to chyba dla zębatych nie ma alternatywy..

: 16 kwie 2015, 22:45
autor: DOHC
Ja w swojej maszynie planuje szeroką oś Z na której będzie zamocowany silnik 4 KW, napęd z niego na wrzeciono na pasek wałem pośrednim i urodził mi się w głowie taki pomysł że fajnie by było dołożyć przekładnie kątową i zamontować jeszcze jedno wrzeciono od frontu osi Z. Pierwszy pomysł to koła zębate ale mysl o tym jak to będzie hałasować przy powiedzmy 3000 obrotów mnie przyprawia o ból głowy, pozatym przy takich kołach z czasem pojawi się luz a fajnie by było gdyby takie wrzeciono jak już będzie mogło też gwintować w taki sposób że spięte z głównym wrzecionem np paskiem zębatym miało by identyczne obroty jak tamto i mógłbym oba wrzeciona jednym enkoderem obsługiwać :). Dodatkowo obok jeszcze wpadnie pewnie jakieś wrzeciono szybkoobrotowe.
Nie przychodzi mi jednak żaden sensowny pomysł jak "złamać" ten napęd. Pewnie łatwiej będzie dołożyć jeszcze jeden silnik np 2.2 KW na czas frezwania od frontu ale to życie pokaże jak będzie.

Poniżej rysunek jak to mniej więcej ma wyglądać.

Obrazek

Pozdrawiam

: 16 kwie 2015, 23:43
autor: Duszczyk_K
RomanJ4 pisze: chyba nie miał kolega na myśli pasków klinowych?
przy odpowiedniej odległości osi daje rade i na pasach klinowych.
http://olx.pl/oferta/przetrzasacz-przet ... 8Uug3.html

Tu ta sama maszyna, wyraźnie widać, że nie jest to pas okrągły.

http://olx.pl/oferta/przetrzasacz-karuz ... 9xYnJ.html

Choć nie wiemy co autor miał na myśli, jaką moc chce przenieść...
gdyby nieistotne było przełożenie 1:1 to można by zastosować pare stożkową ze szlifierki kątowej lub większą zabawkę, odpowiednio spreparowany tylni most od auta.

: 17 kwie 2015, 08:19
autor: titleDe
Może istnieje konstrukcja koła, które można wykonać z płaskiej blachy i spełniałoby swoje zadanie?
Mowa tu o kole zębatym o średnicy wewnętrznej rzędu fi 1-3 [cm]
Przełożenie 1:1 jest niezbędne.

: 17 kwie 2015, 10:27
autor: cnc35
a może ?










: 17 kwie 2015, 12:42
autor: DOHC
Ciekaw jestem jaka jest sprawność takich przekładni :)