Strona 1 z 2

Poszukiwany stop aluminium

: 27 wrz 2007, 10:13
autor: Davido_olawa
Witam wszystkich jaki stop aluminium polecacie który spełnia założone kryteria:
-Duża wytrzymałość
-dobra skrawalność
-oraz bardzo dobra możliwość anodowania i barwienia
Przeszukałem już troche materiałów i niestety nie moge znaleść tego czego chce...
I tak z ciekawości który stop aluminium jest najtwardszy

: 27 wrz 2007, 12:17
autor: DZIKUS
PA6(2017A), PA7, PA9(7075, fortal) - wymienilem od najtanszego i najbardziej popualrnego do najmocniejszego i najtrudniej dostepnego. wszystkie dobrze lub bardzo dobrze sie anoduja i dobrze obrabiaja. wytrzymalosc i twardosc ostatniego z nich porownywalna jest z miekka stala. stop ten uzywany jest do produkcji srzetu sporotwego z najwyzszej polki (np. czesci samochodwe, motocyklowe no i oczywiscie rowerowe) a nawet do produkcji form wtryskowych do tworzyw sztucznych.

: 27 wrz 2007, 16:05
autor: Davido_olawa
DZIKUS pisze:PA6(2017A), PA7, PA9(7075, fortal) - wymienilem od najtanszego i najbardziej popualrnego do najmocniejszego i najtrudniej dostepnego. wszystkie dobrze lub bardzo dobrze sie anoduja i dobrze obrabiaja. wytrzymalosc i twardosc ostatniego z nich porownywalna jest z miekka stala. stop ten uzywany jest do produkcji srzetu sporotwego z najwyzszej polki (np. czesci samochodwe, motocyklowe no i oczywiscie rowerowe) a nawet do produkcji form wtryskowych do tworzyw sztucznych.
Myślałem nad PA6,PA7,PA9 i PA20 jednak ostrasza mnie ich bardzo słaba zdolność do anodowania
dane odnośnie anodowania zaczerpnięte ze strony http://www.anodal.pl/powloka.html
Stopy które charakteryzują sie dobrą zdolnością do anodyzacji i barwienia są raczej przeznaczone do dekoracji i ich właściwości mechaniczne są do kitu...

: 27 wrz 2007, 17:38
autor: DZIKUS
PA9 czyli 7075 to bardzo popularny stop na drogie czesci do motocykli i rowerow. prawie zawsze sa one anodowane i to na rozmiate kolory:

http://images.google.pl/images?q=7075%2 ... a=N&tab=wi

moze ta firma ma slabe abrwniki ktore nie chca dobrze lapac tego stopu. Z tego stopu robilem kiedys polke do amortyzatora, poandowala sie bardzo ladnie.
[center]Obrazek [/center]

natomiast z pa6 zrobilem mase roznych czesci, glwonie piasty i prowadnice lanucha, anodwalem to albo na szaro albo na czarno, zawsze wychodzilo dobrze:
[center]Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek [/center]

zdjec rzeczy anodowanych na szaro nie mam, ale wygladaja normalnie, czyli sa po prostu szare polmatowe.

: 27 wrz 2007, 17:49
autor: Davido_olawa
Dzięki za zdięcia chyba zdecyduje sie na PA9.Możesz powiedzieć ile płaciłeś za kg i gdzie?
Wprawdzie chciałem anodować detale na błyszcząco ale nie ma/nie znam materiału który spełniałby założone kryteria dlatego trzeba iść na kompromis.
A gdybym polerował aluminium przed anodowaniem uzyskałbym powłoke błyszczącą?
Obrazek

: 27 wrz 2007, 19:07
autor: numerek
wydaje mi się że znam rynek galwanotechniki ale oczywiście mogę sie mylić
z tego co wiem w polsce bedzie trudno znależć firmę która anoduje na błyszcząco
jest to bardzo tajna technologia -nie dość że tajna to bardzo wymagająca jeśli chodzi o parametry
być może już ktoś w polsce zakupił technologię anodowania z barwieniem na błyszcząco -ja bym spróbował w wawie w dawnym ursusie wiem że szef specjalizuje się w aluminium i może posiadł wiedzę w tym temacie
http://www.krol-galwanotechnika.pl/oferta.html

co do polerowania przed -szkoda czasu w procesie zmatowieje i narobi plam nie do usunięcia

: 27 wrz 2007, 19:12
autor: Davido_olawa
numerek pisze: co do polerowania przed -szkoda czasu w procesie zmatowieje i narobi plam nie do usunięcia
Tak z ciekawości dlaczego ma narobić plam? nie zamierzam polerować chemicznie czy elektrochemicznie tylko mechanicznie w bębnach polerskich.

: 27 wrz 2007, 19:18
autor: numerek
Davido_olawa pisze:
numerek pisze: co do polerowania przed -szkoda czasu w procesie zmatowieje i narobi plam nie do usunięcia
Tak z ciekawości dlaczego ma narobić plam? nie zamierzam polerować chemicznie czy elektrochemicznie tylko mechanicznie w bębnach polerskich.
domyśliłęm się że mechanicznie dlatego napisałem że narobi plam
otóż polerowanie mechaniczne zawsze powoduje zmiany w powierzchni metalu nawet w bębnach
wpływ środków zmydlających jest poważny i mimo że wygląda ok to po rozpoczęciu procesu anodowania plamy wychodzą z materiału
a jak już wyjdą nie da się ich usunąć inaczej jak zbierając kolejną warstwę metalu a to już zmienia wymiar kanty itd -chyba że wymiar nie jest ważny

proponowałbym znależć fachowców i zapłacić -jeśli ma być zrobione dobrze
jeśli to ma być tak dla próby mozna się pobawić ale zapewniam że efekt będzie mizerny

: 27 wrz 2007, 19:28
autor: Davido_olawa
Złe odłuszczenie powoduje plamy...Ale pierwsze słysze aby czyszczenie mechaniczne je powodowało.Anodowanie zlecam innej firmie a jej chciałbym dostarczyć materiał już wypolerowany.Jutro zadzwonie do technika z galwanizeri i zapytam jak to jest...

: 27 wrz 2007, 19:32
autor: numerek
Davido_olawa pisze:Złe odłuszczenie powoduje plamy...Ale pierwsze słysze aby czyszczenie mechaniczne je powodowało.Anodowanie zlecam innej firmie a jej chciałbym dostarczyć materiał już wypolerowany.Jutro zadzwonie do technika z galwanizeri i zapytam jak to jest...
ok zapytaj
zapytaj także czy i jak bedzie odtłuszczal
jeśli nie to bedą plamy
jeśli tak to w czym jeśli standartowo to bedzie mat i plamy
chyba że jest magik i odtłuszcza ultradźwiękowo