Smarowanie frezarki FND

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
chinczyk3000
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2012, 20:43
Lokalizacja: Warszawa

Smarowanie frezarki FND

#1

Post napisał: chinczyk3000 » 20 lis 2014, 11:50

Witam,

Mam takie głupie pytanie.

Czy we frezarce typu FND 32 (albo coś podobnego) - taka stara zielona (szukałem w google ale nie mogę znaleźć podobnego zdjęcia) jest pompa oleju?

Założyłem się z kolegą o sprawę ważną bo flaszkę o to jak się tam wszystko smaruje. Czy jest jakaś pompa podająca olej na poszczególne koła zębate czy wszystko jest smarowane tak jak w skrzyni samochodu rozbryzgowo?

W załączniku mnie więcej jak wygląda ta frezarka.

Obrazek


Pozdrawiam :)



Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 2

#2

Post napisał: zdzicho » 20 lis 2014, 20:34

Tak ma pompę oleju . W zależności od okresu produkcji ,jest ona napędzana oddzielnym silnikiem widocznym po lewej stronie maszyny (patrząc w stronę wrzecion) ,lub ,jest zabudowana pod tylna osłoną i napędzana paskiem z silnika posuwu. Pompa nie smaruje prowadnic. Ta ze zdjęcia ma pompę zabudowaną. Proszę wypić kusztyczek ,za moje zdrowie -niezależnie kto będzie stawiał :lol:


Autor tematu
chinczyk3000
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2012, 20:43
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: chinczyk3000 » 20 lis 2014, 22:31

Dziękuję za odpowiedz :)

Oczywiście, że zdrowie będzie wypite.

Czyli tak jak napisałem pompa smaruje przekładnie od prędkości wrzeciona? Jeśli jest napędzana z paska posuwu to oznacza że ten silnik pracuje cały czas?


zdzicho
Posty w temacie: 2

#4

Post napisał: zdzicho » 21 lis 2014, 22:03

Tak, pompa smaruje przekładnię wrzeciennika ,przez natrysk oleju na koła zębate,łożyska i mechanizm zmiany przełożeń.
Nie, silnik posuwu załącza się w momencie załączenia obrotów wrzeciona ,lub przystawki szybkobieżnej. Z tego tytułu ta wersja nie ma posuwów przyspieszonych przy wyłączonych obrotach. Wersje późniejsze (z pompka na wierzchu i osobnym silnikiem),mogą mieć posuwy ,przy wyłączonych obrotach.
W wersjach z osobnym silnikiem, jest pompa zębata. W wersjach napędzanych paskiem, tłoczkowa.Kierunek obrotów silnika ,( jest zmienny w zależności od kierunku posuwu) nie ma wówczas wpływy na pompowanie oleju.


Autor tematu
chinczyk3000
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2012, 20:43
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: chinczyk3000 » 21 lis 2014, 23:00

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedz :) Byłem przekonany że obie części - góra tam gdzie wrzecienniki i dół tam gdzie przekładnie mają osobne zbiorniki oleju. Teraz już wiem po co jest taka rurka łącząca oba człony :) dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”