Witam
Krótkie pytanie dla obeznanych w sprawie ślimacznic i ślimaków (ja się za bardzo nie znam )mam do dorobienia uszkodzony ślimak myślałem że skok pokryje się z typowymi skokami tokarki niestety nie pokrywają się skoki calowe ( napiszę w mm żeby było jaśniej) 5,08 i 5,35 tokarka sprawdzona czujnikiem i w naturze jest jak w tabeli . Po dokładniejszym najeżdżaniu wychodzi skok 5,25 i tu pytanie czy taki skok jest jakiś typowy czy są jakieś zasady obliczeniowe na potwierdzenie tego pomierzenia ?Dodam że ślimacznica ma 60 zębów i całość pochodzi zza oceanu (USA) stąd zakładamy cale . Za wszelkie rady z góry dziękuję.
jakie są typowe skoki slimaka w okolicy wymiaru 5,35
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 999
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
W krajach z calowym system miar wielkością charakterystyczną przekładni ślimakowych jest zwykle DP (diametral pitch), który określa stosunek liczby zębów do średnicy podziałowej w calach.
W tych okolicach skoku o którym piszesz byłyby:
16 DP który miałby skok w przeliczeniu na mm równy 5mm
i 14 DP o skoku 5,69mm
Chyba że to jakiś inny, nietypowy
.
masz tu wymiary ślimaków:
http://www.roton.com/page.aspx?id=58
Dokładne skoki w mm z tej tabelki policzysz : pitch x 25,4
W poradniku frezera Górskiego jest tabelka zamiany DP na moduły, wg. której wychodzi to samo.
W tych okolicach skoku o którym piszesz byłyby:
16 DP który miałby skok w przeliczeniu na mm równy 5mm
i 14 DP o skoku 5,69mm
Chyba że to jakiś inny, nietypowy

masz tu wymiary ślimaków:
http://www.roton.com/page.aspx?id=58
Dokładne skoki w mm z tej tabelki policzysz : pitch x 25,4
W poradniku frezera Górskiego jest tabelka zamiany DP na moduły, wg. której wychodzi to samo.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 52
- Rejestracja: 03 maja 2013, 19:02
- Lokalizacja: POLANDIA
Mierzyłem na tokarce jeszcze raz na średnicy podziałowej i wychodzi to samo 5.25 najbardziej by pasowało .
Dziękuję za tabelę już wcześniej ją przeglądałem w poradniku mechanika ale nie rozumiem do końca tej zamiany i wg tych pozycji 14 i 16 też nie pasuje ( nawet myślałem czy niema pozycji 15 w tabeli ) .
A u Górskiego tabeli nie znalazłem za to lepiej były opisane ślimaki co trochę rozjaśniło zależności .
Podsumowując nie jest to skok metryczny tylko najprawdopodobniej jakiś calowy nietypowy ale to typowa przekładnia ślimakowa i dlaczego tak ?
Sprawa dorobienia się utrudnia bo tokarka manualna odpada trzeba będzie to na numeryku toczyć .
Dziękuję za tabelę już wcześniej ją przeglądałem w poradniku mechanika ale nie rozumiem do końca tej zamiany i wg tych pozycji 14 i 16 też nie pasuje ( nawet myślałem czy niema pozycji 15 w tabeli ) .
A u Górskiego tabeli nie znalazłem za to lepiej były opisane ślimaki co trochę rozjaśniło zależności .
Podsumowując nie jest to skok metryczny tylko najprawdopodobniej jakiś calowy nietypowy ale to typowa przekładnia ślimakowa i dlaczego tak ?
Sprawa dorobienia się utrudnia bo tokarka manualna odpada trzeba będzie to na numeryku toczyć .
Jeżeli chcę pomóc to nie dopatruj się w tym intrygi ......Label .
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lis 2014, 16:08
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam!
Podepnę się pod temat.
Muszę wykonać szlifierkę płaszczyznową. Płaszczyzną jest koło, które obraca się ze stałą prędkością. U góry jest obracająca się w okół własnej osi tarcza szlifierska, która porusza się wzdłuż jednej linii (promienia płaszczyzny) przy pomocy napędu liniowego. Czy istnieje jakaś zależność, która w odpowiedni sposób opisała by charakterystykę przyspieszenia tego napędu. Musi on przyspieszać, żeby cała powierzchnia była równo zeszlifowana. Im bliżej środka będzie tarcza szlifierska tym szybciej musi się przesuwać.
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat.
Muszę wykonać szlifierkę płaszczyznową. Płaszczyzną jest koło, które obraca się ze stałą prędkością. U góry jest obracająca się w okół własnej osi tarcza szlifierska, która porusza się wzdłuż jednej linii (promienia płaszczyzny) przy pomocy napędu liniowego. Czy istnieje jakaś zależność, która w odpowiedni sposób opisała by charakterystykę przyspieszenia tego napędu. Musi on przyspieszać, żeby cała powierzchnia była równo zeszlifowana. Im bliżej środka będzie tarcza szlifierska tym szybciej musi się przesuwać.
Pozdrawiam
-
- Posty w temacie: 2
zielinciech pisze: Musi on przyspieszać, żeby cała powierzchnia była równo zeszlifowana. Im bliżej środka będzie tarcza szlifierska tym szybciej musi się przesuwać.
Pozdrawiam
Z czego wnosisz,ze tak musi być? Szlifierki karuzelowe do płaszczyzn ,to nie najświeższy wynalazek ,a szlifują poprawnie,mimo ,ze takich założeń nie spełniają.