Strona 1 z 1

jakie są typowe skoki slimaka w okolicy wymiaru 5,35

: 25 wrz 2014, 14:38
autor: LABEL
Witam
Krótkie pytanie dla obeznanych w sprawie ślimacznic i ślimaków (ja się za bardzo nie znam )mam do dorobienia uszkodzony ślimak myślałem że skok pokryje się z typowymi skokami tokarki niestety nie pokrywają się skoki calowe ( napiszę w mm żeby było jaśniej) 5,08 i 5,35 tokarka sprawdzona czujnikiem i w naturze jest jak w tabeli . Po dokładniejszym najeżdżaniu wychodzi skok 5,25 i tu pytanie czy taki skok jest jakiś typowy czy są jakieś zasady obliczeniowe na potwierdzenie tego pomierzenia ?Dodam że ślimacznica ma 60 zębów i całość pochodzi zza oceanu (USA) stąd zakładamy cale . Za wszelkie rady z góry dziękuję.

: 25 wrz 2014, 20:41
autor: Areo84
W krajach z calowym system miar wielkością charakterystyczną przekładni ślimakowych jest zwykle DP (diametral pitch), który określa stosunek liczby zębów do średnicy podziałowej w calach.

W tych okolicach skoku o którym piszesz byłyby:
16 DP który miałby skok w przeliczeniu na mm równy 5mm
i 14 DP o skoku 5,69mm

Chyba że to jakiś inny, nietypowy :roll: .

masz tu wymiary ślimaków:
http://www.roton.com/page.aspx?id=58

Dokładne skoki w mm z tej tabelki policzysz : pitch x 25,4

W poradniku frezera Górskiego jest tabelka zamiany DP na moduły, wg. której wychodzi to samo.

: 26 wrz 2014, 11:27
autor: LABEL
Mierzyłem na tokarce jeszcze raz na średnicy podziałowej i wychodzi to samo 5.25 najbardziej by pasowało .
Dziękuję za tabelę już wcześniej ją przeglądałem w poradniku mechanika ale nie rozumiem do końca tej zamiany i wg tych pozycji 14 i 16 też nie pasuje ( nawet myślałem czy niema pozycji 15 w tabeli ) .
A u Górskiego tabeli nie znalazłem za to lepiej były opisane ślimaki co trochę rozjaśniło zależności .
Podsumowując nie jest to skok metryczny tylko najprawdopodobniej jakiś calowy nietypowy ale to typowa przekładnia ślimakowa i dlaczego tak ?
Sprawa dorobienia się utrudnia bo tokarka manualna odpada trzeba będzie to na numeryku toczyć .

: 26 wrz 2014, 21:25
autor: zdzicho
Jak są koła do gitary ,to ustawisz manualną.

: 26 wrz 2014, 22:45
autor: WIESIO

: 14 lis 2014, 16:15
autor: zielinciech
Witam!
Podepnę się pod temat.
Muszę wykonać szlifierkę płaszczyznową. Płaszczyzną jest koło, które obraca się ze stałą prędkością. U góry jest obracająca się w okół własnej osi tarcza szlifierska, która porusza się wzdłuż jednej linii (promienia płaszczyzny) przy pomocy napędu liniowego. Czy istnieje jakaś zależność, która w odpowiedni sposób opisała by charakterystykę przyspieszenia tego napędu. Musi on przyspieszać, żeby cała powierzchnia była równo zeszlifowana. Im bliżej środka będzie tarcza szlifierska tym szybciej musi się przesuwać.

Pozdrawiam

: 15 lis 2014, 15:05
autor: zdzicho
zielinciech pisze: Musi on przyspieszać, żeby cała powierzchnia była równo zeszlifowana. Im bliżej środka będzie tarcza szlifierska tym szybciej musi się przesuwać.

Pozdrawiam

Z czego wnosisz,ze tak musi być? Szlifierki karuzelowe do płaszczyzn ,to nie najświeższy wynalazek ,a szlifują poprawnie,mimo ,ze takich założeń nie spełniają.