Tulejki (łożyska) aparatu zapłonowego, z czego wykonać?

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Vein
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2014, 16:41
Lokalizacja: Białystok

Tulejki (łożyska) aparatu zapłonowego, z czego wykonać?

#1

Post napisał: Vein » 02 lip 2014, 16:50

Hej,

Widzę, że temat adekwatny do moich poszukiwań.
Sprawa jest prosta, muszę dorobić tulejki do aparatu zapłonowego do BMW, aparat bosch, tulejki nie są dostępne.
Z tego co widzę, nie ma sposobu na ich smarowanie, oryginalne nie wiem z czego są wykonane. Zastanawiam się z jakiego materiału je dorobić? Wiem, ze prawdopodobnie z brązu, zastanawiam się nad samosmarownym (czytałem np o B101 albo CuSn10Pb gat2). Może ktoś dorabiał tulejki do aparatu zapłonowego i może podać konkretne oznaczenie materiału?
ps. Oś aparatu jest wykonana ze stali, na wysokości jednej tulejki jest na ośce spiralne nacięcie o skoku około 1mm

Pozdrawiam,



Tagi:


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#2

Post napisał: rynio_di » 02 lip 2014, 18:32

To nacięcie to rowek smarowania , i też powinieneś go wykonać . Ja wykonywałem z B-101 . Nie miałem problemu z wprasowaniem takowej tulejki . Ten drugi co podałeś to brąz berylowy? Nie robiłem aby nie był kruchy . W PF 126p tulejki były mosiądzu i chodziło ( tylko jak ).

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 02 lip 2014, 19:05

Poszukaj spieków samosmarnych firmy Ames, tam są łozyska od fi 2 mm.
Jesli nie dopasujesz "gotowca" to mozna kupić spieki do obróbki własnej. Te spieki maja lepsze parametry niż brązy.


Autor tematu
Vein
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2014, 16:41
Lokalizacja: Białystok

#4

Post napisał: Vein » 02 lip 2014, 20:20

Hej,

Dzięki za informację. Rowek jest wykonany w wałku, nie w tulejce.
Co do fabrycznych tulejek, niestety z tego co widzę, żadna nie podpasuje bez obróbki, ale to nie problem, i tak sam nie wykonam (brak tokarki i przyrządów pomiarowych), tylko mam oddać materiał do tokarza (nie posiadał nic takiego na stanie, stwierdził, że muszę kupić we własnym zakresie)

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#5

Post napisał: RomanJ4 » 03 lip 2014, 11:34

rynio_di pisze:To nacięcie to rowek smarowania
albo odrzutnik oleju (jeśli aparat jest osadzony w smarowanej olejem sekcji, skrzyni korbowej, rozrządu, itd..)
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”