Strona 1 z 1

Pomocy - jak obliczyć przełożenie przekładni

: 22 lip 2007, 09:19
autor: ARGUS
Panowie pomóżcie
jestem szczęśliwym posiadaczem skrzynki przekładniowej napedu posówu
powiedzcie jak obliczyć przełożenia tej skrzynki
tak "po naszemy" na jeden obrót wału na wejściu ile obrotów zrobi wał "na wyjściu "
moze jest do tego jakiś darmowy programik ?

w skrzynce współpracują ze sobą na stałym zazębieniu trzy lub cztery koła zębate

: 22 lip 2007, 09:27
autor: easy2002
Witaj
musisz znać ilość zębów na poszczególnych kołach, wałkach
Chyba że metodą "garażową" obracać jednym wałkiem na wejściu i sprawdzić ile obrotów zrobi na wyjściu
Ale i tak rozebranie przekładni jest dobre bo zobaczysz w jakim stanie są zęby jaki to moduł czyli będziesz wiedział ile możesz siły przyłożyć sprawdzisz ułożyskowanie stan jego i tak dalej

: 23 lip 2007, 09:29
autor: ARGUS
No to to wiem :-)
przekładnie rozebrałem i zęby policzyłem
ale co dalej
jak to się liczy ?

: 23 lip 2007, 10:20
autor: pukury
witam !! jeżeli znasz liczbę zębów to po prostu dzielisz jedną ilość przez drugą i otrzymujesz przełożenie . np . masz jedno koło o liczbie zębów 50 a drugie o liczbie zębów 100 . i dalej 100 przez 50 = 2 . masz więc przekładnie dwa do jednego ( lub jeden do dwóch w zależności które koło jest napędzane 50 przez 100 = 0.5 ) . tak samo postępujesz z innymi stosunkami ilości zębów . np 100 do 25 = 4 , itd . najlepiej narysuj całość ( schemat przełożenia -z ilością zębów ) i wrzuć na forum . pozdrawiam !!

: 27 lip 2007, 16:15
autor: ARGUS
hmm
generalnie to proste :neutral:
mogłem sam na to wpaść
policzyłem zęby
podzieliłem
podstawiłem do obrotów silnika
i wyszły wyniki :grin:
następny temacik mam z głowy
>pukury< dzięki masz plusika za metodę >łopatologiczną < :wink:

: 29 lip 2007, 20:47
autor: bartuss1
to już ci mowie jakie tam sa przelożenia
1:2, 2:1 i 1:1, tabliczka prędkości została na skrzynce wrzeciona
:D

: 02 sie 2007, 21:23
autor: ARGUS
:smile:
dzięki już policzyłem
wymieniłem łożyska -jedno miało "sypnięty" koszyk
wstawiłem nowe uszczelnienia wałka i dźwigienek
jeszcze muszę tylko zmienić tuleje mosiężną na łożysko i Zimmering
no i dorobić podkładke do wyrównania podstawy
i jest gotowa do adaptacji :-)
będę miał lewe i prawe obroty i przełożenia jak napisałeś
jestem zadowolony :grin: