Strona 1 z 1
budowa tłoka silnika spalinowego
: 16 cze 2007, 21:47
autor: metalex
jaka jest różnica w budowie tłoka silnika benzynowego a silnika diesla
: 16 cze 2007, 22:14
autor: nct
Ogólnie żadna.
: 17 cze 2007, 00:35
autor: pukury
witam !! no nie tak do końca żadna . inna jest konstrukcja denka ( profil ) i inne mogą być wkładki zalewane w tłoku . pozdrawiam !!
: 17 cze 2007, 09:07
autor: nct
Tak mogą się różnić konstrukcją denka ale nawet tłoki 2 różnych silników benzynowych mogą być w tym miejscu różne. Ogólnie budowa tłoka silnika benzynowego i diesla jest taka sama.
: 17 cze 2007, 09:59
autor: tgbhu
Witam:)silnik wysokoprężny pracuje na niższych obrotach nisz benzynowy więc tłok w dieslu może być cięższy...ale tak w ogóle to żadna...autobusy przerabia się na zasilanie gazem...jakoś to jeździ/trzeba zmniejszyć ciśnienie sprężania i założyć aparat zapłonowy w miejsce pompy....
: 17 cze 2007, 10:10
autor: pukury
witam !! różnice nie są jakieś powalające - ale jednak są . tak samo jak konstrukcja całego silnika się nie specjalnie różni . i ty wał i tam wał , i tu korbowody i tam , itd . siniki wysokoprężne są generanie bardziej masywne . nie specjalnie chyba dało by się przerobić silnik od fiesty na ropę . w niektórych ( większych ) silnikach diesla w tłokach są " wybrania " w kształcie kuli - tam następuje wtrysk . dziedzina jest dośc obszerna i może ktoś kto jest od tego specjalistą sie wypowie . pozdrawiam !!
: 17 cze 2007, 11:54
autor: nct
Wybrania są po to aby powstało odpowiednie zawirowanie mieszanki i jak najdokładniej wypełniło cylinder. W większości tłoków jest jakieś "wycięcie". A co do gabarytów nigdy nie słyszałem żeby blok diesla był bardziej masywny od benzynowego.
: 17 cze 2007, 11:58
autor: tgbhu
a tak w ogóle Metalex... to po co Ci wiadomości na temat różnic..? z diesla benzyniaka da się zrobić, natomiast z benzyniaka diesla to już ciężej,a w zasadzie to niemożliwe.przerabianie na LPG czy CNG ma sens tylko przy miejskich autobusach.W ruchu miejskim taki autobus spali pewnie ze 40 litrów napędu a po przeróbce na LPG to ze 60 litrów LPG-tak mi się wydaje ale dokładnych danych nie znam...przy CNG to współczynnik jest w miarę podobny 1m*3 gazu do 1l napędu+/-