Silnik 2,2kw, wibracje, co robić??

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#31

Post napisał: dudis69 » 04 gru 2013, 22:43

majkel1987 pisze:Dlaczego nikt mi nie powiedział, że kondensator powinienem odłączyć
Bo to nie elektroda-farsa... :twisted:
Kondensator rozruchowy powinien się chyba sam rozłączyć ?
I co, jak kręcił na 3f :?:


Pozdrawiam Sławek


Tagi:


okino
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

#32

Post napisał: okino » 04 gru 2013, 22:44

majkel 1987
1- podaj dokładnie wszystkie dane z tabliczki znamionowej tego silnika, czy na pewno jest to silnik 3 fazowy
2 - znajomemu elektrykowi daj silnik niech pomierzy Ci stan izolacji pomiędzy uzwojeniami przy rozpietych wszystkich zworkach - rezystancja powinna być rzędu co najmniej kilku megaohmów
3- podłącz silnik w gwiazdę ( tak będzie bezpieczniej do prób, bo nie wiem na jakie napięcie jest ten silnik) - podepnijcie go do sieci czyli 3x 400 V i zobacz jak pracuje.
4- powinien pracować cichutko i osiągnąć znamionowe obroty 2800
5- gdyby sie grzał - to trzeba sprawdzić symerie prądów w każdej fazie ( najlepiej amperomierzem cęgowym)

Kondensator w fazie rozruchowej silników jednofazowych jest odłączany wyłącznikiem odśrodkowym po osiegnięciu obrotów znamionowych


podstawą do działanie sa dane znamionowe z tabliczki silnika


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#33

Post napisał: majkel1987 » 05 gru 2013, 02:01

Nie wiem co jest ale drugi dzień nie mogę dodać zdięć.
Jak kolega zapytał o dane z tabliczki to zauważyłem że silnik ma 1410 obrotów. Sorki za pomyłkę.
Jest to silnik asynchroniczny 230/400 (trójkąt/gwiazda, nie ma tego na tabliczce, ale pewnie tak trzeba podłączyć) 9.4-5.3A 2.2kW.

Do 3faz jeszcze nie podłączałem.

Myślałem o falowniku 3x230.


okino
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

#34

Post napisał: okino » 05 gru 2013, 08:09

majkel1987 pisze:.....
Jest to silnik asynchroniczny 230/400 (trójkąt/gwiazda, nie ma tego na tabliczce, ale pewnie tak trzeba podłączyć) 9.4-5.3A 2.2kW
o ile jest tak jak piszesz (tzn silnik 230/400V) to:
1 - do naszej sieci 3x400V możesz go podłączyć tylko w gwiazdę na stałe i załączany "na raz"
2 - do naszej sieci 3x400V nie wolno Ci go podłączać w trójkąt - jeżeli nie wywali od razu
zabezpieczeń to spalisz silnik
3. - do falownika z wyjściem 3x230V podłącz silnik w trójkąt ale wcześniej upewnij się że poprawnie pracuje w warunkach z p.1

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#35

Post napisał: Tomciowoj » 05 gru 2013, 08:15

A kto ci powiedział, że trzeba kondensator odłączyć. Odłącza się kondensatory rozruchowe a nie pracy.
Robiąc przekładkę trójfazowego silnika na 1 fazę kondensator jest podłączony cały czas. Wprowadza przesunięcie fazowe aby silnik mógł pracować.
Sprawdź go podłączonego w gwiazdę pod 3 fazy, jak będzie chodził dobrze to pomyśl nad falownikiem, jak nie to jak pisał kol. Dudis69: kosz


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#36

Post napisał: majkel1987 » 05 gru 2013, 11:34

okino
Też tak myślę 230 trójkąt, 400 gwiazda. Na 400 podłączę go pewnie w weekend, na razie nie mam dostępu.

Tomciowoj
Kondensator powinien być podłączony cały czas, zgadzam się, ale jeśli nie jest dobrany idealnie to jest taki efekt jak pisałem wcześniej, zaczyna się kopcić i w końcu zapaliłby się.
Z tego co czytałem to ciężko jest dobrać tak konda aby pracował cały czas.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#37

Post napisał: Tomciowoj » 05 gru 2013, 13:39

Ogólnie do zmiany na jedną fazę lepiej nadają się silniki mniejszej mocy. Nie wiem czy dwupolowe? Jeśli koniecznie chcesz eksperymentować to należałoby do rozruchu załączać ten 150 µF, a po rozbujaniu jakiś mniejszy ok. 30-50 µF.
Mam w wiertarce stołowej silnik 0.37 kW 1400obr/min na jednej fazie i kondziu, chodzi bez problemu.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#38

Post napisał: majkel1987 » 05 gru 2013, 22:45

Dziś się dowiedziałem że na każdy 1hp kondek 75mikro. ja mam 3 a jadę na 140, tyle dowiedziałem się od mechanika, elektryka u nas w pracy. Też sobie myślę że jak bym kupił zwykły silnik 1,5kW to by wyszło na to samo co 2,2 z kondem.
Tak swoją drogą to nie wiem sam do końca czy będę go używał do maszyny. Możliwe że kupię jakiś używany ale odpowiednio wyważony, ewentualnie wymienię łożyska i tyle. Ale ten siilniczek oczywiście zostawię jak pisałem, sam pokombinuję z wyważaniem. Zastosuję go do mniej kosztownej konstrukcji.
Jeśli mi go nie rozsadzi od środka po moim wyważeniu :mrgreen:


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#39

Post napisał: majkel1987 » 19 gru 2013, 21:41

Mam nowe wieści. Sorki że tak to długo trwało, ale dopiero dziś mogłem podłączyć go pod 3f. Jestem mile zaskoczony. Mruczy jak kociak i zero wibracji. No może minimalne ale nie buczy nie trzęsie całym pomieszczeniem i jest ok :) Teraz trzeba mu wybrać jakiś falownik, tylko z kupnem trochę poczekam. Najpierw wrzeciono od Dudiego

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”