Silnik 2,2kw, wibracje, co robić??

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

Silnik 2,2kw, wibracje, co robić??

#1

Post napisał: majkel1987 » 25 lis 2013, 13:37

Kupiłem ostatnio silnik po tańszej cenie 2800obr. po odnowieniu i strasznie wibruje. Łożyska słychać jak cicho szurają po zakręceniu wirnikiem ale mogły być wymienione na nowe podczas renowacji, tego nie jestem pewien. Sam wirnik nie wygląda źle choć ma jakieś ślady po tak jak by uderzeniu. Da się jakoś wyeliminować te wibracje, bo cały pokój chodzi?? Ile może kosztować wyważanie?? Nie wiem, może kupić nowe łożyska dla pewności??
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-11-25, 14:12 ]
Zapomniałem dodać że nie ma żadnych śladów wyważania, więc to może być sam wirnik.



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: ALZ » 25 lis 2013, 14:39

Raczej stawiam na zyżyte łożyka i ich obsady.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#3

Post napisał: majkel1987 » 25 lis 2013, 15:03

Łożyska są bardzo ciasno osadzone


DanAmigo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 142
Rejestracja: 13 lis 2006, 13:32
Lokalizacja: Z Beskidów

#4

Post napisał: DanAmigo » 26 lis 2013, 13:59

majkel1987 pisze:Łożyska są bardzo ciasno osadzone
Co nie zmienia faktu, że mogą być zużyte :razz:
3-osie FADAL
Sinumeryk 810 i 840 tokarka
automaty krzywkowe aż do cnc
Kliknięcie pomógł jeszcze nikgo nie zabiło.
Chcesz potanić produkcję ( płacisz za efekty ) niedrogo pomogę!


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#5

Post napisał: majkel1987 » 26 lis 2013, 14:27

Jakoś można to sprawdzić aby mieć pewność czy zużyte lub nie??

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 26 lis 2013, 16:13

Kurcze, przecież takie łożysko to koszt ok 15 zł i z zasady powinno się je wymienić co jakiś czas.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#7

Post napisał: dudis69 » 26 lis 2013, 18:30

majkel1987 pisze:Sam wirnik nie wygląda źle choć ma jakieś ślady po tak jak by uderzeniu
Nie ma się co szczypać, najpierw daj wirnik do sprawdzenia na bicie i do ew. wyważenia.
Jeżeli jest znim coś nie tak, wysypią się każde łożyska. :sad:
majkel1987 pisze:Jakoś ... to sprawdzić aby mieć pewność czy zużyte lub nie??
Jest kilka metod organoleptycznych:
Paluchami jeśli masz na tyle wyczucia by stwierdzić nadmierny luz promieniowy i osiowy.
Naocznie, jeśli są odkryte, możesz stwierdzić wżery, i zużycie bieżni, oraz kulek.
Na słuch, nadmierne szumy i zacięcia w podczas swobodnego obrotu łożyska.
Na dotyk, nadmierne nagrzewanie sie łożyska podczas pracy.
Jeśli nie masz wprawy w/w., możesz użyć czujnika zegarowego, a wyniki porównać z
danymi producenta nowego łożyska w tej samej klasie.
Istnieje jeszcze bezinwazyjna metoda impulsowa (udarowa) wykonywana testerem do łożysk.
Obrazek
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: BYDGOST » 26 lis 2013, 19:55

Jakiej produkcji jest silnik i czy nie grzeje się nadmiernie po załączeniu?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#9

Post napisał: majkel1987 » 26 lis 2013, 23:40

Jakiej produkcji jest silnik i czy nie grzeje się nadmiernie po załączeniu?
Silnik podrzędnej klasy marki CLARKE. Jest 3fazowy, na chwilę obecną działa na 2fazy z kondensatorem i troszkę się grzeje przez to. Kosztował mnie ok 100-200zł nie pamiętam.
ALZ pisze:Kurcze, przecież takie łożysko to koszt ok 15 zł i z zasady powinno się je wymienić co jakiś czas.
Też tak właśnie zrobiłem, ale jeśli dalej będą wibracje to szybko kulki się posypią.
Odpalę jeszcze to na nowych łożyskach bez wiatraka itp, zobaczymy jak będzie.

Ile może kosztować wyważenie i ile trwa taki zabieg??
Dzwoniłem dziś do jednej firmy co się tym zajmują to chcieli mi wcisnąć nowy silnik a nie wyważać, tak mi się przynajmniej wydaje. Powiedzieli że to może potrwać 3h i 120zł za godzinę. Paranoja ku..a.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#10

Post napisał: ALZ » 26 lis 2013, 23:52

Małe prawdopodobieństwo by wirnik miał tak duże niewyważenie( zakładam że nie ma zadnych uszkodzeń) że przy 2800 obr ma wibracje. Jak będziesz miał rozebrany silnik to sprawdź czy wał jest prosty . Tak w ogóle to jak duże te wibracje są? Może silnik postawiłeś na kafelkach i Ci wibruje? :mrgreen:
Wyważanie z cennikiem oficjalnym się nie opłaca, lepiej kupić nowy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”