naped z sil. krokowego

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
marek_W
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2007, 16:57
Lokalizacja: Łódź

naped z sil. krokowego

#1

Post napisał: marek_W » 03 cze 2007, 17:03

Witam,
ostatnio zaczalem sie interesowac silnikami krokowymi, (pewnei bede potrzebowal jakis calkiem niedlugo) i takie pytanie nasunelo mnie sie podczas pzregladania ofert. Jak sie mocuje kolo pasowe albo zebate, whatever albo jakikolwiek inny sposob dalszego przniesienia momentu z walka silnika?? bo jak tak patrze to nie widze tam zadnego miejsca na wpust. czy poprostu sie samemu go wykonuje?? bede wdzieczny za oswiecenie

pozdro
marek



Tagi:


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1542
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: upadły_mnich » 03 cze 2007, 18:30

wpust przy takich silnikach jest kłopotliwy.
Najlepiej byłoby mocować z tuleją stożkową (centrowanie). Gdzieś było o tym na forum. Możesz podejrzeć i sobie wykonać lub zlecić komuś.
Są też koła - przynajmniej większych średnic, które takie mocowanie z tuleją stożkową już mają. Gdzieś to widziałem w necie.
Przy mniejszych momentach na wale i mniejszych wymaganiach otwór w kole rozwiercany do średnicy wału silnika i wkręty ustalające.
Możesz nawet przekołkować..
O jakiej wielkości silnikach mówimy?
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#3

Post napisał: gmaro » 03 cze 2007, 18:51

Kolega PiotrJ pokazał na forum kiedyś właśnie takie rozwiązanie
Załączniki
sanyo_denki_103__h7823_series_946.jpg
sanyo_denki_103__h7823_series_946.jpg (31.57 KiB) Przejrzano 915 razy
t_zasiski_kolo_158_874.jpg
t_zasiski_kolo_158_874.jpg (26.97 KiB) Przejrzano 931 razy
t_silnik_210_739.jpg
t_silnik_210_739.jpg (29.41 KiB) Przejrzano 916 razy
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#4

Post napisał: Davido_olawa » 03 cze 2007, 20:42

A gdzie można zakupić takie "śruby" jakie są widoczne na ostatnim zdięciu?


Autor tematu
marek_W
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2007, 16:57
Lokalizacja: Łódź

#5

Post napisał: marek_W » 03 cze 2007, 23:02

dzieki mnichu :) szkoda ze sam na to nie wpadlem ale jak widac me doswiadczenie jest jeszcze za male. sposoby znane ale jescze nie bardzo wiem co do czego sie stosuje. ale wracajac. wilekosc silnika, tzn teraz moge okreslic tylko moment jaki mi jest potrzebny, mianowicie 2Nm, moze ciut wiecej.
A ze taks sie jeszcze spytam. Potrzebuje tez pas zebaty otwarty i jak tak dzisiaj przegladalem wszlekie pasy nasunelo mnie sie pare pytan:
1. Do czego sie stosuje pasy z zaokraglonymi zebami?
2. Osobiscie potrzebuje pas otwarty po ktorym bedzie sobie pelzala wciagarka dla jednego pojazdu na gore. Czy taki pas mozna przycczepic jeszcze w jakis inny sposob niz plytkami mocyjacymi?? Moj pas bedzie mial kolo 6m i ma byc zamocowany na powierzchni po ktorej w/w pojazd bedzie zjezdzal. Patrzac z profilu jest to cwiartka sinusoidy. Czy to mozna przykleic czy plytki w paru miejscach zalatwia sprawe, zeby zapewnic ladne wciagniecie???
3. Czy przy wyborze takiego pasa nalezy sie czyms specjanlym kierowac?? Powiem szczerze ze nie znalalzem za duzego wyboru w tej materii. Inna kwestia ze moze nie wiem gdzie szukac :P

pozdro

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#6

Post napisał: gmaro » 04 cze 2007, 05:56

marek_W pisze:1. Do czego sie stosuje pasy z zaokraglonymi zebami?
zapewniają bezluzową pracę koła z pasem czyli inaczej mówiąc są to pasy HTD i np: można poczytać co nie co tutaj : http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_htd.htm
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Kinga
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 11 cze 2007, 22:52
Lokalizacja: Kalisz

#7

Post napisał: Kinga » 12 cze 2007, 19:21

potrzebuje referat na temat "jak dobiera sie silnik elektryczny?" czy moglby mi ktos jakos pomoc ?? :) bylabym naprawde wdzieczna :) pozdrawiam
Kinga

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#8

Post napisał: gmaro » 12 cze 2007, 22:04

Kinga pisze:potrzebuje referat na temat "jak dobiera sie silnik elektryczny?" czy moglby mi ktos jakos pomoc ?? :) bylabym naprawde wdzieczna :) pozdrawiam
co to ma wspólnego z tym tematem ? tutaj rozmowa tyczy się silnika krokowego ?
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”