Koła pasowe sprężarki/kompresora.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
- Lokalizacja: gkp
Koła pasowe sprężarki/kompresora.
Witam, czy potrafił by ktoś wyliczyć jakie bym potrzebował dobrać koła pasowe do sprężarki, która oryginalnie miała zamontowany silnik 4kW, 2800obr. Silnik ten się spalił, mam drugi, z tym, że 3kW, 1340obr.
Koło pasowe oryginalnie było do tego spalonego silnika 13cm i 34cm na kompresorze.
Jakie bym potrzebował koła, żeby jak najbardziej zbliżyć się do 2800obr, w tym słabszym silniku?
Sprężarka była oryginalna, nic nie przerabiane.
Typ GG610
http://www.narzedzia-pm.pl/kompresor-tl ... -4638.html
Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam.
Koło pasowe oryginalnie było do tego spalonego silnika 13cm i 34cm na kompresorze.
Jakie bym potrzebował koła, żeby jak najbardziej zbliżyć się do 2800obr, w tym słabszym silniku?
Sprężarka była oryginalna, nic nie przerabiane.
Typ GG610
http://www.narzedzia-pm.pl/kompresor-tl ... -4638.html
Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ten silnik 3kW będzie za słaby i możesz ratować sytuację zmniejszeniem obrotów sprężarki kosztem wydajności. Gdyby zostawić istniejące koła, czyli 34 i 13 cm, to sprężarka miałaby 512 obrotów zaledwie. Wynika to z tego, że silnik wstawiasz z obrotami 1340 czyli ok. dwa razy mniej niż dotychczas. Było 2800. Skoro jednak różnica mocy wynosi 1 kW a nie 2kW, to można obroty podnieść i np. gdyby koło na silnik dać 20 cm to obroty sprężarki wyniosą: (20x1340)/34=790obr/min. i dla tych obrotów należałoby wyliczyć zapotrzebowanie mocy przez sprężarkę a na koniec porównać z mocą silnika, który zamierzasz zastosować.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli chcesz zachować takie same obroty na wale sprężarki to musisz dać taki sam silnik lub większy gdy nie masz takiego samego. Ostatnio przerabiałem identyczny niemal temat. Istniejąca sprężarka miała koło 630 mm a nowa wstawiana na jej miejsce 420. Koło silnika miało 160 mm. Temat trzeba było opanować szybko! Zdecydowałem się na pozostawienie istniejącego koła na silniku, pomimo zmiany pasków na mniejsze. Wiem, że to nienormalne, ale gdy zobaczyłem, że paski opierają się tylko bokami i nie sięgają średnicy wewnętrznej koła to tak zostawiłem bo ...... CZAS! Takie czasy mamy teraz. Przeliczyłem obroty na wale sprężarki i stwierdziłem, że wydajność sprężarki zmieni się na tyle, że nie zakłóci to pracy urządzeń do niej podłączonych. I gotowe.
Jeszcze ciekawostka. Sprężarkę właściciel kupił na allegro z firmy z Krakowa i co się okazało: koło sprężarki osadzone na stożku wału sprężarki bez żadnego wpustu. Tylko docisk śruby. Koło z aluminium. Ciekawe co będzie jeśli się go ściągnie i znowu będzie chciało się założyć?
Jeszcze ciekawostka. Sprężarkę właściciel kupił na allegro z firmy z Krakowa i co się okazało: koło sprężarki osadzone na stożku wału sprężarki bez żadnego wpustu. Tylko docisk śruby. Koło z aluminium. Ciekawe co będzie jeśli się go ściągnie i znowu będzie chciało się założyć?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.