Działanie wrzeciona cnc automatu wzdłużnego.

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

Działanie wrzeciona cnc automatu wzdłużnego.

#1

Post napisał: 251mz » 23 paź 2012, 15:53

Witam

Pragnę poznać zasadę działania wrzeciona w takim automacie.


Konkretnie chodzi mi o posuw materiału w osi x.

Rozumiem ,że jest wrzeciono które napędza i porusza materiał .
To co widzimy od przedniej strony to chyba tylko tulejka w której materiał się suwa..
Tylko teraz mam pytanie skoro pręt ma jakąś tam dokładność to jak to jest obrabiane ,że suwa się w tej tulejce i otrzymujemy zadaną dokładność elementu...
Chodzi mi o pasowanie tej tulejki potrzymującej z materiałem obrabianym który się w niej ślizga...

Pozdrawiam



Tagi:


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: 251mz » 28 paź 2012, 18:50

Czy na prawdę nikt nie umie tego wyjaśnić:(


bob35
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 417
Rejestracja: 05 maja 2007, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#3

Post napisał: bob35 » 28 paź 2012, 19:07

Te wrzeciono to tylko faktycznie podtrzymka za nią masz tulejkę co trzyma pręta i go przesuwa do przodu . Pasowanie suwliwe. Nie uzyskasz żadnych dokładności . Ma zastosowanie do cienkich i długich detali. sprecyzuj pytanie Konkretnie chodzi mi o posuw materiału w osi x. . Bo ta oś działa normalnie góra dół to albo następna oś albo zmiana narzędzia zależy jak konstruktor to przewidział.
OGŁOSZENIE!!! Zamienię dobrą prace w dynamicznie rozwijającym się kraju na zasilek w krajach starej uni.


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#4

Post napisał: 251mz » 28 paź 2012, 23:17

bob35 pisze:Pasowanie suwliwe. Nie uzyskasz żadnych dokładności . Ma zastosowanie do cienkich i długich detali
Już wszystko rozkminiłem poza jednym.

Dzwoniłem z ciekawości do technika w sprawie maszyn typu:
http://www.rands.pl/index.php?page=star_sb20

Powiedział ,że dokładności uzyskiwane są rzędu 1 setki...

Teraz pytanie kluczowe .
Kto mi wyjaśni jak można uzyskać dokładność 1 setki jeśli ta podtrzymująca tuleja jest pasowana suwliwie na wałku....
Z tego co się orientuje to do takich automatów pakuje się wałki h9 h11

Dajmy na to ,że wałek będzie h9 , średnica 20mm to on może mieć od 19,95-20,00 . I jak uzyskać tu dokładność 1 setki skoro tulejka jest pasowana pod wałek 20 i na wyjściu w najgorszym wypadku już mamy 5 setek w plecy...

To mnie najbardziej nurtuje...
Czy ten techniczny z tej firmy ściemę walił?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post napisał: BYDGOST » 28 paź 2012, 23:56

Tam może być tak, że materiał dociskany jest siłami skrawania do ścianki tulei i w ten sposób wykasowuje się luz. Nie miałem do czynienia z automatami wzdłużnymi i nie wiem jakie dokładności się uzyskuje. Musiałbym grzebać po DTR-kach.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: 251mz » 29 paź 2012, 00:29

BYDGOST pisze:am może być tak, że materiał dociskany jest siłami skrawania do ścianki tulei i w ten sposób wykasowuje się luz. Nie miałem do czynienia z automatami wzdłużnymi i nie wiem jakie dokładności się uzyskuje
Też o tym myślałem , ale czy wtedy nie będzie drgał materiał?
BYDGOST pisze:Musiałbym grzebać po DTR-kach.
Wdzięczny bym był ... nurtuje mnie ta sprawa;)


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#7

Post napisał: paulg » 29 paź 2012, 07:44

Witam.
Jak da się zauważyć tulejka końcowa ( ta nieruchoma ) jest nacięta , czyli działa to następująco :
tuleja przekazująca napęd jest za tuleją w której materiał się przesuwa , jest zaciśnięta przez cały czas trwania danego cyklu , tulejka przednia kręci się razem z tylną , przy czym dodatkowo zaciska się na pręcie z określoną siłą , co oczywiście kasuje luz i pozwala toczyć bardzo długie , cienkie elementy

Mam nadzieję iż zrozumiale to przekazałem :wink:
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#8

Post napisał: 251mz » 29 paź 2012, 08:12

paulg pisze:przy czym dodatkowo zaciska się na pręcie z określoną siłą
Czyli mam rozumieć ,że przednia tulejka jest zaciskana dajmy na to pneumatyczni czy tam sprężynowo z siłą pozwalającą jeszcze na przesuwanie pręta ale większą niż siły skrawające?
Czy tak to mam rozumieć :???:


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#9

Post napisał: paulg » 29 paź 2012, 09:27

Czy tak to mam rozumieć :???:[/quote]

Tak - hydraulicznie lub zdecydowanie rzadziej pneumatycznie
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#10

Post napisał: 251mz » 29 paź 2012, 09:51

Tak - hydraulicznie lub zdecydowanie rzadziej pneumatycznie
Ale ja pytam o tulejkę podtrzymującą.
Bo ,że ta w tylnym wrzecionie jest hydrauliczna lub pneumatyczna to wiadomo.
Czyli ta przednia podtrzymująca też jest dociskana suwliwie hudraulicznie lub pneumatycznie?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”