Strona 1 z 4

Dobór przełożenia do osi obrotowej

: 13 lut 2007, 23:59
autor: Davido_olawa
Witam posiadam silnik krokowy o momencie 8.5Nm oraz uchwyt tokarski 125mm stoje przed wyborem przełożenia(motoreduktora) do osi obrotowej.I teraz pytanie jakie przełożenie musze zastosować?? 1:10 czy 1:50 a może inne?

: 14 lut 2007, 06:23
autor: kostner
Im wieksze przelozenie tym wieksza rozdzielczosc osi. Sterujac ten silnik pelnym krokiem uzyskujesz teoretyczna rozdzielczosc osi 10 000 krokoow na obrot uchwytu. Przy zastosowaniu mikrokroku rozdzielczosc wzrosnie jeszcze bardziej no i silnik bedzie pracowal plynniej dzieki czemu uzyskasz dodatkowo ladna powierzchnie :)

: 14 lut 2007, 07:55
autor: Davido_olawa
z chęcią zastosowałbym przełożenie 1:50 ale martwi mnie prędkość obrotu....

Re: Dobór przełożenia do osi obrotowej

: 14 lut 2007, 14:26
autor: Inf-el
Davido_olawa pisze:stoje przed wyborem przełożenia(motoreduktora) do osi obrotowej
Tez chcę zrobić 4 oś.
Gdzie można kupić taki reduktor (zestaw przekładni) ?

: 14 lut 2007, 15:04
autor: Davido_olawa
przekładnie będe zamawiał w firmie http://kacperek.com.pl/index.php?s=mra-05 gdybyś sie zdecydował to daj znać.Może jakiś rabat dostaniemy...Ale wracając do tematu czy warto zastosować większe przełożenie kosztem prędkości?ile maksymalnie obrotów na minute może robić ten silnik krokowy? http://www.allegro.pl/item148986084_sil ... _frez.html wprawdzie chciałbym uzyskać duży moment ale też nie chciałbym aby jeden cały obrót uchwytu tokarskiego trwał minute....więc trzeba znaleść kompromis i dlatego zwracam sie do Was o pomoc.

: 14 lut 2007, 16:08
autor: kostner
Wszystko zalezy czym bedziesz ten silnik sterowal i jakim napieciem. Zasada to im wieksze napiecie tym szybciej kreci silnik i przy wyzszych obrotach zachowuje swa moc. Normalnie taki silnik bez problemu rozkrecisz do predkosci 1000 obr/min co wydaje sie predkoscia wystarczajaca.

: 14 lut 2007, 21:45
autor: olo_3
kostner pisze:Zasada to im wieksze napiecie ..... przy wyzszych obrotach zachowuje swa moc.
pokaż mi wykres z którego to wynika, bo w mojej ocenie nie wiesz co piszesz.



przekładnia w osiach obrotowych isela to 1:40, natomiast cza wziasc pod uwagę ile kroków ma silnik aby mógł wykonywać pełne skoki. (przy zakładanym najmniejszym koncie, sprawa prędkości obrotowej osi jest raczej 2 planowa, ważniejsze są luzy i moment trzymający)

: 14 lut 2007, 21:51
autor: kostner
Wykresu ci nie podam ale tak jest. Im wyzsze napiecie ladujace cewki silnika tym szybciej te cewki sie laduja do pelnej pojemnosci co pozwala na rozkrecenie silnika do wyzszych predkosci. Oczywiscie nie jest tak ze przy wyzszych obrotach moment jest nominalny ale jego krzywa przesuwa sie proporcjonalnie do wzrostu napiecia. A informacje te mam od paru madrych ludzi tutaj z forum ktorzy maja pojecie :)

: 14 lut 2007, 21:55
autor: olo_3
nie podasz bo tak nie jest.

moc silnika (krok.) spada wprost proporcjonalnie do obrotów (oczywiście po przekroczeniu pewnych umownych - ale i tak niskich)

: 14 lut 2007, 21:58
autor: kostner
Wlasnie znalazlem wykres



w tym wypadku moowimy nie o 4 krotnym ale kilkudziesieciokrotnym wzrosicie napiecia w stosunku do nominalnego. Mowimy o drugim wykresie Zwroc uwage jak zmienila sie moc silnika po 4 krotnym zwiekszeniu napiecia przy obrotach rzedu 1200 /min