Łożyska w obudowie żeliwnej i oś z podporami
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 101
- Rejestracja: 21 sty 2006, 18:09
- Lokalizacja: Wlkp
Łożyska w obudowie żeliwnej i oś z podporami
Mam pytanie do bardziej doświadczonych w budowie CNC
Mam zamiar zastosować to w mojej CNC frezarce do aluminium , miękkie tworzywa , PCB
Czy łożyska w obudowie żeliwnej typ UCFL lub UCF nadają się do zastosowania na końcach śruby trapezowej napędowej osi
Czy w osi Y (tej na której jest zawieszona oś Z) jak zastosuję wałki fi20 z podporami i dodatkowo zamocowanymi na końcach to wytrzymałość na odkształcanie będzie lepsza niż wałki bez podpór z łożyskami zamkniętymi z rozstawem 150 mm
Jaki można zawiesić ciężar całkowity na osi Y z wałkami fi20 i podporami (czyli ciężar osi Z , wrzeciona , silnika krokowego itp)
Czy połączenie śruba napędowa/silnik poprzez przełożenie na pasku zębatym pomimo zwiększenia kosztów i szybkości jest równoznaczne z przełożeniem śruba napędowa/sprzęgło/silnik
Mam zamiar zastosować to w mojej CNC frezarce do aluminium , miękkie tworzywa , PCB
Czy łożyska w obudowie żeliwnej typ UCFL lub UCF nadają się do zastosowania na końcach śruby trapezowej napędowej osi
Czy w osi Y (tej na której jest zawieszona oś Z) jak zastosuję wałki fi20 z podporami i dodatkowo zamocowanymi na końcach to wytrzymałość na odkształcanie będzie lepsza niż wałki bez podpór z łożyskami zamkniętymi z rozstawem 150 mm
Jaki można zawiesić ciężar całkowity na osi Y z wałkami fi20 i podporami (czyli ciężar osi Z , wrzeciona , silnika krokowego itp)
Czy połączenie śruba napędowa/silnik poprzez przełożenie na pasku zębatym pomimo zwiększenia kosztów i szybkości jest równoznaczne z przełożeniem śruba napędowa/sprzęgło/silnik
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 paź 2008, 20:47
- Lokalizacja: Wielkopolska
mam frezarkę 1500x1000x500 waga ok 150kg.
w każdej osi mam łożyska w obudowie żeliwnej, jak dla mnie rewelacyjna sprawa za taka cenę, pracują bardzo ładnie jako strona podtrzymująca o ile dokładnie będzie dotoczona śruba.
na osi X (1000mm) mam wałki fi 20 nie podparte w powietrzu, trzymam na nich całą oś na 4 łożyskach zamkniętych. Dość sztywno ale mogło by być lepiej. Do cięcia płyt wiórowych wystarcza. Moja oś Z waży ok 10kg może trochę więcej, ale mimo to chodzi bez najmniejszego problemu już sporo.
Na temat pasków zębatych się nie wypowiadam bo nie mam praktyki.
w każdej osi mam łożyska w obudowie żeliwnej, jak dla mnie rewelacyjna sprawa za taka cenę, pracują bardzo ładnie jako strona podtrzymująca o ile dokładnie będzie dotoczona śruba.
na osi X (1000mm) mam wałki fi 20 nie podparte w powietrzu, trzymam na nich całą oś na 4 łożyskach zamkniętych. Dość sztywno ale mogło by być lepiej. Do cięcia płyt wiórowych wystarcza. Moja oś Z waży ok 10kg może trochę więcej, ale mimo to chodzi bez najmniejszego problemu już sporo.
Na temat pasków zębatych się nie wypowiadam bo nie mam praktyki.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 101
- Rejestracja: 21 sty 2006, 18:09
- Lokalizacja: Wlkp
Dziękuję za odpowiedz , wiadomość o tych łożyskach w obudowie żeliwnej mnie ucieszyła. Widzę na niektórych projektach są zastosowane co z faktycznie odpowiednią ceną
jest opłacalne.
Ja na osi Z mam zamiar przymocować silnik 3 fazowy z przerobionym uchwytem na tulejki ER20/25 więc ciężar będzie też ok 10/15 kg
Czekam jeszcze na odpowiedz czy wałki fi 20 z podporami (mam wałki nawiercone) lub łożyska zamknięte z rozstawem 150mm (???)
jest opłacalne.
Ja na osi Z mam zamiar przymocować silnik 3 fazowy z przerobionym uchwytem na tulejki ER20/25 więc ciężar będzie też ok 10/15 kg
Czekam jeszcze na odpowiedz czy wałki fi 20 z podporami (mam wałki nawiercone) lub łożyska zamknięte z rozstawem 150mm (???)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
TAK nadaj ą sie na podparcie końca śrubywificnc pisze:Czy łożyska w obudowie żeliwnej typ UCFL lub UCF nadają się
Wałki podparte przy podobnych średnicach ZAWSZEbędą miały większą sztywnośc niż wałki nie podparte.wificnc pisze:jak zastosuję wałki fi20 z podporami i dodatkowo zamocowanymi na końcach
Jeśli masz możliwość zastosowania wałków podpartych to zdecydowanie doradzam takie właśnie rozwiązanie.
połączenie śruba napędowa - silnik jest realizowane poprzez sprzegło po to aby zniwelować nieliniowość połączenia
Ten sam efekt uzyskujesz łącząc poprzez przekładnie z paskiem zębatym
Przełożenie może być zmienione albo 1-1
Pozdrawiam
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 cze 2009, 18:35
- Lokalizacja: Oświęcim
tu jest bardziej kwestia budowy oprawy UCFL UCF czy UCP są to tzw. łożyska samocentrujące
pospolicie wachliwe można je stosować choć lepiej w parze z łożyskiem kulkowym zwykłym np od strony napędu przykład par 6304 i UCP /UCF/ 204 układ taki przy kompensacji nieosiowości gwarantuje sztywność /stabilność/
pospolicie wachliwe można je stosować choć lepiej w parze z łożyskiem kulkowym zwykłym np od strony napędu przykład par 6304 i UCP /UCF/ 204 układ taki przy kompensacji nieosiowości gwarantuje sztywność /stabilność/
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 paź 2007, 18:53
- Lokalizacja: ``
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 lut 2010, 16:33
- Lokalizacja: Libiąż
A czy takie łożyska w oprawach można zastosować również od strony napędu? Widywałem zdjęcia maszyn gdzie takie coś było zamontowane po obu stronach śruby napędowej.
Czy raczej zadam pytanie wprost... Da się jakoś ominąć zastosowanie typowego bloku łożyskowego czy niestety musi być takowy chociaż po stronie zamocowania silnika?
Czy raczej zadam pytanie wprost... Da się jakoś ominąć zastosowanie typowego bloku łożyskowego czy niestety musi być takowy chociaż po stronie zamocowania silnika?