Strona 1 z 1
Połączenie wał - śruba pociągowa - redukcja średnicy
: 13 sty 2012, 15:37
autor: troopers
Witam, bardzo proszę w jaki sposób załatwić połączenie silnika ze śruba pociągową ?... generalnie sprawa wygląda tak że śruba zamontowana wraz z tulejką jednak otwór w tulejce jest max 5mm , czyli maksymalnie 5mm wał silnika wejdzie - natomiast posiadam silniki FL57STH56-1006A i tam wał jest grubszy ... w jaki sposób zredukować to by w całość połączyć ???
: 13 sty 2012, 15:42
autor: gras107
Coś na wzór wałka z otworem. Jedna strona wchodzi o otworu fi5mm, potem szerszy z otworem o średnicy wału silnika.

: 13 sty 2012, 19:25
autor: troopers
No dokładnie coś podobnego

: 13 sty 2012, 19:25
autor: dudis69
troopers, i kolego gras107, generalnie połączenie śruba - silnik wykonuje się przy pomocy sprzęgła, ze względu na nieosiowość współpracujących elementów.
Nigdy w sztywnym połączeniu, bo zniszczysz łożyska w silniku.
A jaką średnicę zewnętrzną ma ta tulejka z otworem ø5?
: 13 sty 2012, 19:29
autor: troopers
@ dudis69, generalnie odpowiem jak zjadę, bo aktualnie jestem poza domem

dzięki za odp.
: 13 sty 2012, 19:34
autor: dudis69
Jest dużo gotowych rozwiązań np:
http://allegro.pl/sprzeglo-klowe-cnc-be ... 20543.html
I proszę nie pisz do mnie @. Tylko kliknij lewym przyciskiem myszki nazwę autora postu, wtedy wstawiasz go aut do odpowiedzi

: 13 sty 2012, 20:53
autor: gras107
Z tego co się uczyłem to zwykłą tuleje nazywamy sprzęgłem. Pod warunek że łączy wał bierny z czynnym A tutaj jest takie coś.

Może dopowiem że chodzi o sprzęgło nierozłączne elastyczne.
Podałem to bo będzie to najłatwiejsze rozwiązanie, lecz mało korzystne.
: 13 sty 2012, 22:16
autor: dudis69
Oj, widzę że prędziutko kolega swoje posty zmienia
gras107 pisze: A tutaj jest takie coś.
Tego nie wiemy,
troopers enigmatycznie opisał sprawę, najlepiej jakby jakieś zdjęcie wrzucił
: 14 sty 2012, 09:46
autor: gras107
Zmieniłem post bo przyszło mi do głowy coś mądrzejszego niż w poprzedniej wersji.
