Strona 1 z 1
Luźna obudowa łożyska
: 13 wrz 2011, 17:58
autor: deflection
Witam,
mam obudowę łożyska (wyfrezowany otwór średnicy łożyska w płaskowniku aluminiowym) nieco większą niż samo łożysko, czy można macie jakiś patent na skasowanie tego luzu?
Frezowanie nowego elementu nie wchodzi w grę.
Łożysko ma luz na ok 0,1 mm tak na oko...
: 13 wrz 2011, 18:08
autor: ALZ
Najprościej to coś z anaerobowych klejów> Polecam Loctite lub Ergo,Tylko należy dopasować klej do luzu.
np. ERGO 4453 lub Loctite 574
: 13 wrz 2011, 19:29
autor: deflection
a wymontuje później to łożysko jak przyjdzie do wymiany?
: 13 wrz 2011, 19:36
autor: ALZ
Klejone łożyska można porównać do pasowania ciasnego. Podgrzanie do 120 stopni dość znacznie ułatwia demontaż. ( myślę że zanim będziesz łożysko wymieniał to i tak zapomnisz jak to było robione

)
: 13 wrz 2011, 20:07
autor: deflection
dzięki

Bardzo pomogłeś

Btw, masz jeszcze jakiś patent jak scentrować je w otworze?
: 13 wrz 2011, 20:07
autor: pukury
witam.
od czasu jak pojawiły się powszechnie stosowne kleje , większość łożysk tak mocuję .
oczywiście - tam gdzie można bez problemów .
w większości przypadków - można .
to samo z tulejkami ( brąz - te sprawy ) .
znakomicie ułatwia to pasowanie .
wytaczam tulejkę na odpowiedni wymiar ( do wałka ) i kleję - nie kurczy mi się jak przy wbiciu i można łatwo uzyskać osiowość jak są dwie .
to tak na tzw. marginesie .
pozdrawiam c
: 13 wrz 2011, 20:17
autor: ALZ
Dlatego wspominałem o doborze środka bo w zależności od luzu kleje te mają także inną gęstość. Posmarowane łożysko należy ruchem obrotowym włożyć w posmarowaną obsadę. Taki montaż i odpowiednia gęstość kleju zapewniają (podobno) centralny montaż.
: 13 wrz 2011, 20:52
autor: deflection
Widze, że do tych klei sprzedawane są aktywatory, znów na innych piszą że wystarczy odciąć dostęp powietrza. Aktywator potrzebny?
Jesteście wielcy

: 13 wrz 2011, 21:16
autor: ALZ
Aktywatory są przede wszystkim niezbędne przy np. stali nierdzewnej i innych mniej "aktywnych" metalach lub tworzywach sztucznych.. Są używane dla przyspieszenia wiązania. Niestety użycie aktywatorów zmniejsza o ok 20% wytrzymałość złącza. Ty nie potrzebujesz aktywatora.
: 14 wrz 2011, 06:50
autor: rynio_di
Mój sposób na luźne łożysko jest inny ,lecz nie wiem czy do przyjęcia . Może wielu kol. krzyknie ,, co to za patent,, ale tak zrobiłem w altenatorze od motocykla Dniepr.
Łożysko pokryłem cienką warstwą cyny, tzw. ,,pobielenie ,, dobrze podgrzane rozprowadziło równo cynę. Po ukończeniu cynowania garbik w jednym zlikwidowałem nożem tapeciakiem. Łożysko w obudowę wprasowałem o było OK. Niestety nie wiem jak było z osiowością .