podtrzymka, tulejka

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
sintesi
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2006, 15:35
Lokalizacja: Katowice

podtrzymka, tulejka

#1

Post napisał: sintesi » 31 paź 2006, 16:24

Witam
Na początku postu serdecznie wszystkich witam, piszę tutaj pierwszy raz.
Pracuję w branży metalurgicznej, oprócz obsługi maszyn zajmuję się też wyposażaniem firmy w oprzyrządowanie do obrabiarek, a ponieważ "zatrzymałem sie" na dwóch problemach postanowiłem wykorzystać internet (dodam, że wszelkiego rodzaju strony i fora poświęcone tej tematyce to dla mnie nowum). Dlatego jeśli treść postu nie za bardzo odpowiada użytkownikom tego forum z góry przepraszam.
Problem pierwszy:
Planuję zakupić oprawki (trzpienie) mocujące do ściernic trzpieniowych i nasadzanych (1A1 i 1A1W), które byłyby eksploatowane na szlifierkach uchwytowych do otworów (przeważnie firmy Overbeck). Wrzeciona otrzymują napęd od silnika elektrycznego za pomocą paska, maksymalne obroty wrzeciona wynoszą około 40 000 obr./min. Prawdopodobnie wrzeciona są produkcji niemieckiej (stamtąd pochodzą obrabiarki)
Opis oprawek:
Oprawki (trzpienie) osadzone są we wrzecionie stożkiem o kącie całkowitym w przybliżeniu 7*40' a mocowane są gwintem M10. Ściernice trzpieniowe (1A1W) mocuje się w oprawce tulejką zaciskową i nakrętką, natomiast ściernice 1A1 są nasadzane na trzpień i mocowane zwykłą nakrętką. Ściernic musi być mocowana z biciem nie większym niż 0,03 - 0,04 [mm] (a więc chyba dokładność żadna). Trzpienie mają być wykonane ze stali.