Wiercenie otworu w ośce silnika
-
Autor tematu - Posty w temacie: 4
Wiercenie otworu w ośce silnika
Czy ktoś z Was robił coś takiego w silniku krokowym?
chodzi o to aby uniknąć obracania się sprzęgła i na osi silnika i na śrubie. Na śrubie nie będzie problemu, gorzej z silnikiem, obawiam się że samo mocowanie /zacisk/ na śrubkę może nie wystarczyć
chodzi o to aby uniknąć obracania się sprzęgła i na osi silnika i na śrubie. Na śrubie nie będzie problemu, gorzej z silnikiem, obawiam się że samo mocowanie /zacisk/ na śrubkę może nie wystarczyć
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Sprawdź pilnikiem czy oś jest miękka - oś w starym silniczku 0.5Nm która przypadkowo przyhaczyłem frezem podczas przecinania kółka do paska zębatego (było osadzone na klej) była miękka - frezowi nic się nie stało. Tylko uważaj na opiłki, żeby się nie dostały do łożysk - na czas operacji złapałem oś w imadło i od strony silnika owinąłem papierowym ręcznikiem
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Re: Wiercenie otworu w ośce silnika
Można wywiercić niewielki otwór w osi silnika. Gdy na osi 6,35mm mocuję koło zębate robię to tak:
* W kole zębatym daję robaki 3mm z zakończeniem stożkowym (taki mały bo wkręcam go między zębami).
* Nacinam lekko brzeszczotem w miejscu gdzie ma być otwór. Chodzi o to aby wiertło "chwyciło".
* Wiertłem HSS 2,5mm delikatnie rozwiercam nacięcie. Wiertło trzymam prostopadle do osi i pod kątem tak aby z nacięcia zrobić dołek.
* Gdy już mam dołek pogłębiam go tak na 1-1,5mm - wizualnie ma być "ładny dołek".
* Wiertłem o mniejszej średnicy (1mm) robię zagłębienie aby "punkt styku" robaka nie był punktem tylko pierścieniem.
Opis skomplikowanym ale całkiem przyjemnie się to robi wiertarką akumulatorową.
Warto zabezpieczyć silnik przed wiórami - silnik je przyciąga!!
* W kole zębatym daję robaki 3mm z zakończeniem stożkowym (taki mały bo wkręcam go między zębami).
* Nacinam lekko brzeszczotem w miejscu gdzie ma być otwór. Chodzi o to aby wiertło "chwyciło".
* Wiertłem HSS 2,5mm delikatnie rozwiercam nacięcie. Wiertło trzymam prostopadle do osi i pod kątem tak aby z nacięcia zrobić dołek.
* Gdy już mam dołek pogłębiam go tak na 1-1,5mm - wizualnie ma być "ładny dołek".
* Wiertłem o mniejszej średnicy (1mm) robię zagłębienie aby "punkt styku" robaka nie był punktem tylko pierścieniem.
Opis skomplikowanym ale całkiem przyjemnie się to robi wiertarką akumulatorową.
Warto zabezpieczyć silnik przed wiórami - silnik je przyciąga!!
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 707
- Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: Wiercenie otworu w ośce silnika
Mariuszszsz pisze:Czy ktoś z Was robił coś takiego w silniku krokowym?
wierciłem szło 80 mm wiertłem fi 2

-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Chcesz prostopadle na przelot wywiercić? Do dobrego zamocowania nie jest to potrzebne (wystarczy tak jak podałem zrobić gniazdo na robaka) ale jak chcesz osłabiać oś takim otworem to twoja sprawa.
Przykład z wywierceniem przez oś silnika pokazuje, że da się przewiercić. Inna kwestia to do czego może służyć taki otwór przez całą oś silnika.

Przykład z wywierceniem przez oś silnika pokazuje, że da się przewiercić. Inna kwestia to do czego może służyć taki otwór przez całą oś silnika.

zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 707
- Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Tak dokładnie wierciłem w osi na wylot
A jeśli chcesz wiercić prostopadle do osi to nie wiem jakimi maszynami dysponujesz
ja bym
założył w oś obrotową i wiercił bez problemu, można w podzielnice i na wiertarko-frezarce wiercić
można w imadle i na wiertarce stołowej nawiercić otwór.
Ja bym jeszcze nim bym użył wiertła założył bym freza i z planował kawałek płaszczyzny później
nawiertak i wiertło. Jeśli po nawiertaku było by ok to to bym tak zostawił.
Oś ślinika w moim przypadku nie była utwardzona wiec zwykłe narzędzia dadzą radę
ps
a jak jeden otwór będzie za mało można nawiercić 3 co 120 stopni i wtedy kontrowanie sprzęgła do osi będzie o wiele lepsze
A jeśli chcesz wiercić prostopadle do osi to nie wiem jakimi maszynami dysponujesz

założył w oś obrotową i wiercił bez problemu, można w podzielnice i na wiertarko-frezarce wiercić
można w imadle i na wiertarce stołowej nawiercić otwór.
Ja bym jeszcze nim bym użył wiertła założył bym freza i z planował kawałek płaszczyzny później
nawiertak i wiertło. Jeśli po nawiertaku było by ok to to bym tak zostawił.
Oś ślinika w moim przypadku nie była utwardzona wiec zwykłe narzędzia dadzą radę
ps
a jak jeden otwór będzie za mało można nawiercić 3 co 120 stopni i wtedy kontrowanie sprzęgła do osi będzie o wiele lepsze

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
A tak w ogóle o jaki silnik chodzi i jaką średnicę osi? Bo jeśli coś w rodzaju 0.5Nm i oś 6mm - to raczej nie ma potrzeby wiercić. Robaczek z ostrym zakończeniem powinien spokojnie wystarczyć (uwaga - wygniata w osi krater - jeśli otwór w sprzęgle jest dokładny może być trudno je potem zdemontować) - albo małym pilnikiem wyszlifować kawałek osi na płasko i robaczek z płaskim łbem. Z ciekawostek - znajomy modelarz powiedział mi że tego typu połączenie jest wystarczające do 300W mocy przenoszonej. Otwór osłabi oś a wykonanie "poprzeczki" która nie będzie miała luzów też może być kłopotliwe (gdybym musiał coś takiego wykonać - założyłbym sprzęgło na oś i wiercił przez całość).
-
Autor tematu - Posty w temacie: 4
silnik 3.1 Nm ośka fi chyba 8 mm
zrobię chyba inaczej. Takie mocowanie zrobię tylko z jednej strony śruba- piasta sprzęgła, wywiercę otworek z śrubie i jednej piaście sprzęgła. Nie jestem pewien czy przy przenoszeniu monentu obrotowego ośka silnika nie będzie się obracać w piaście, jak będą jakieś problemy z obracaniem się ośki silnika wtedy zdemontuję silnik i będę kombinował
zrobię chyba inaczej. Takie mocowanie zrobię tylko z jednej strony śruba- piasta sprzęgła, wywiercę otworek z śrubie i jednej piaście sprzęgła. Nie jestem pewien czy przy przenoszeniu monentu obrotowego ośka silnika nie będzie się obracać w piaście, jak będą jakieś problemy z obracaniem się ośki silnika wtedy zdemontuję silnik i będę kombinował