Prowadnice toczne.
: 13 paź 2004, 00:14
Witam.
Dla niektórych zastosowań gdy wymagana jest wysoka precyzja , konieczne jest zastosowanie prowadnic tocznych (można je wstępnie naprężać dla kasowania luzu)
Prowadnicę taką można wykonać w następujący sposób.
W profilu wystawowym o 2-ch szczelinch 8mm. umieścić na podkladkach dystansowych 2 pręty fi 8mm.( pręt ma wystawać 4mm)
Wózek można wykonać z 8-miu łożysk oś fi5mm i kątowników Al 20x20mm(2szt) i 35x35mm(2szt) o długości ok. 100mm.
Najpierw do kątownika 20x20 mocujemy 4 łożyska ( na zewnątrz kątownika),
następnie kątownik z łożyskami mocujemy do kątownika 35x35(przestrzeń między kątownikami wypełniamy kitem epoksydowym). Potrzebne są 2kpl.( dwa półwózki) W celu uzyskania jednoczesnej styczności z prętami wszystkich 8-miu łożysk należy
odpowiednio wyregulować wzajemne położenie kątowników w półwózkach (poprzez minimalny obrót kątowników z łożyskami ) Półwózki mocujemy do płyty głównej wózka.
Dla niektórych zastosowań gdy wymagana jest wysoka precyzja , konieczne jest zastosowanie prowadnic tocznych (można je wstępnie naprężać dla kasowania luzu)
Prowadnicę taką można wykonać w następujący sposób.
W profilu wystawowym o 2-ch szczelinch 8mm. umieścić na podkladkach dystansowych 2 pręty fi 8mm.( pręt ma wystawać 4mm)
Wózek można wykonać z 8-miu łożysk oś fi5mm i kątowników Al 20x20mm(2szt) i 35x35mm(2szt) o długości ok. 100mm.
Najpierw do kątownika 20x20 mocujemy 4 łożyska ( na zewnątrz kątownika),
następnie kątownik z łożyskami mocujemy do kątownika 35x35(przestrzeń między kątownikami wypełniamy kitem epoksydowym). Potrzebne są 2kpl.( dwa półwózki) W celu uzyskania jednoczesnej styczności z prętami wszystkich 8-miu łożysk należy
odpowiednio wyregulować wzajemne położenie kątowników w półwózkach (poprzez minimalny obrót kątowników z łożyskami ) Półwózki mocujemy do płyty głównej wózka.