jak podłczyć silnik ?

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Quaku03
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2010, 14:37
Lokalizacja: Piekary Śląskie

jak podłczyć silnik ?

#1

Post napisał: Quaku03 » 28 gru 2010, 14:49

Witam. Mam silnik o takich parametrach:

Typ: sek-24/80
Parametry: 220V 50Hz 1~ 25W 2800 obr/min
c-1.5 mikroF/400V S1 cos-0.95

Wychodzą z niego 4 przewody:
-niebieski
-żółty
-czerwony
-zielony

Czy ktoś wie jak to podłączyć ?



Tagi:


piorun1234
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

#2

Post napisał: piorun1234 » 28 gru 2010, 16:26

Pomierz rezystancje uzwojeń silnika między poszczególnymi uzwojeniami i napisz.


Autor tematu
Quaku03
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2010, 14:37
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#3

Post napisał: Quaku03 » 18 sty 2011, 21:37

Pomiędzy przewodem czerwonym i żółtym jest 160kΩ
Pomiędzy przewodem czerwonym i zielonym jest 150kΩ
Pomiędzy przewodem czerwonym i niebieskim jest 270 Ω
Pomiędzy przewodem żółtym i niebieskim jest 300kΩ


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 871
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#4

Post napisał: Bbuli » 18 sty 2011, 22:32

Mierz dalej-są jeszcze inne kombinacje-żółty-czerwony,niebieski -zielony...


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: Andrzej 40 » 20 sty 2011, 22:17

Jeżeli czerwony - niebieski 270 omów, to drugie uzwojenie żólty - zielony powinno mieć też ten rząd oporności. W większości zastosowań kondensator w szereg z uzwojeniem o większej oporności.
Pozostałe wartości to chyba pomiar oporności między rękami mierzącego, jeżeli silnik nie jest spalony. Między uzwojeniami oporność powinna być nieskończona, praktycznie są to conajmniej dziesiątki Megaomów. Oczywiście mierzona prądem stałym - bywają, chociaż bardzo rzadko, mierniki mierzące prądem zmiennym. I wtedy na wynik ma wpływ pojemność między uzwojeniami.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”