silnik do naciagania sprezyny

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
jarek108
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 15
Posty: 15
Rejestracja: 16 lip 2009, 10:55
Lokalizacja: krakow

silnik do naciagania sprezyny

#1

Post napisał: jarek108 » 16 lip 2009, 11:36

Od początku zaznaczam, że nie znam się zupelnie na mechanice i silnikach, postaram się opisac swoj problem na tyle precyzyjnie na ile potrafię.

Mam sprężynę, powiedzmy podobną do pręta, która przy obciążeniu jej wygina się w łuk. Jest dość mocna i oryginalnie wykorzystywana do amortyzacji upadku przedmiotu o masie kilkudziesięciu kilogramów z około 2-3 metrów i następnie do odepchnięcia go. Ja chciałbym spowodować naciągnięcie takiej sprężyny jakimś mechanizmem i następnie zwolnienie jej w odpowiednim momencie. Chodzi o to by naciąganie trwało 1-2 sekundy i aby mechanizm naciągający(z silnikiem i zrodlem energii) byl jak najlzejszy(całość ma byc łatwo przenośna dla człowieka). No i oczywiście ważna jest kwestia ceny. Czy mozecie mi podpowiedzieć jakis pomysł na rozwiazanie?

O ile pamietam z liceum to energia zgromadzona w sprezynie jest rowna pracy wykonanej podczas hamowania przedmiotu, a ta z kolei energii potencjalnej jaka mial na poczatku. Jesli sie nie myle to mamy:

dla
m = 100kg
h = 2m
nasza energia w sprezynie to to m*g*h = 2000J

chcemy naciagnac ja powiedzmy w mniej niz 2s, czyli potrzebuje chyba silnika 2000j/2s = 1kW, lub mocniejszego(zalozmy minimum 1.5KW). Zgadza sie poki co?