Czy ktoś używa podzielnicy UDG D160 ( prod. rosyjska) ?

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7977
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#21

Post napisał: WZÓR » 15 mar 2009, 15:04

Podzielnica - wiadomości ogólne. (patrz: rozdz.5)



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#22

Post napisał: clipper7 » 15 mar 2009, 19:58

Serdeczne dzięki za dobre chęci, ale to też znalazłem, dużo fajnych wiadomości.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


lankoff
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 114
Rejestracja: 06 mar 2005, 18:18
Lokalizacja: Kielce

#23

Post napisał: lankoff » 30 sie 2009, 21:51

Czesc faktyczniw jest to mala podzielnica ale romiarowo najpowszachniejsza pasuje do kazdej frezarki jezeli nie pasuja kamienie ustawcze to nalezy wykonac inne pasowne do srodkowego rowka w stole
taka podzielnica jak ja opisujesz ma podzial 1/40 tzn pelny obrot przedmiotu jest po 40 pelnych obrotach korbki(czyli bez uzycia tarczki podzialowej mozna podzielic na 1,2,4,5,8 wychodzi to z podzialu liczby 40 na czynniki pierwsze) niestety inne podzialy musza nastepowac z uzyciem odpowiedniej liczby otworkow(sa podpisane i znajduja sie na obu stronach tarczki) oraz wskazowek na ktorych rozchyla sie o odpowiednia liczbe otworkow(1 otworek to jak "0" na linijce tzn jezeli wyszlo nam np 3 pelne obroty+ 14 otrworkow to w realu bedzie ich 15) po dokonaniu podzialu trzeba wskazowke "dokrecic" do korbki(jest to bardzo wazne bo np nacinane zeby beda mialy rozna grubosc!!!)
i DOKRECIC "motylek"
Czesc podzialow nie mozna wykonac tylko korbka i tarczka! i tu potrzeba poslozyc sie dodatkowym przelozeniem(gitara) ten grzybek z boku tarczki podzialowej jest wtedy odblokowany i dziala to tak krecoc korbka nastepuje obrot wrzeciona i jednoczesny obrot tarczki podzialowej(czyli np 5 pelnych obrotow + 23 otworki+obrot tarczki o pewien kat) wszystkie podzialy masz np w poradniku frezera
ponadto poprzez polaczenie gitara sruby pociagowej stolu mozna nacinac krzywki spiralne ,rowki srubowe wtedy nalezy zablokowac korbke z tarczka (calosc jest korbka do przesuwu stolu frezarki) a odblokowac slimak/slimacznica( to ta ta przesuwka z tylu podzielnicy oraz "grzybek przy tarczce podzialowej
ruch uzyskany w ten sposob jest zawsze zlozony tzn obrot + przesuniecie stolu)
jezeli potrzebny jest mechaniczny obrot podzielnicy lub stolu obrotowego uzywa sie do napedu walka pociagowego (rownoleglego do do sruby pociagowej) ale ....
czesto jest tyko dziura na walek gdyz wystepuje on czesto jako wyp.dodatkowe frezarek
ponadto taka podzielnica jak Twoja posiada szybki podzial przy uchwysie jest taki zarzaski wywiercone otworki we wrzecionie (jak chcesz tego uzyc to nalezy rozlaczyc slimak )i pamietac o "motyku na gorze podzielnicy(blokada wrzeciona) bo sam zatrzask jest delikatny
podzielnice mozna ustawic pod dowolnym katem 0-90st luzujac 2 nakretki.
do kopletu powinien byc konik!!! gitara rzadko jest w komplecie


tuptus59
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 199
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:26
Lokalizacja: kraków

dtr podzielnicy

#24

Post napisał: tuptus59 » 22 wrz 2009, 23:02

dtr
Załączniki
podzielnica udg h-160.rar
(2.44 MiB) Pobrany 941 razy
tuptus

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#25

Post napisał: clipper7 » 26 wrz 2009, 12:02

Bardzo dziękuję kol lankoff i tuptus59 za pomoc. Dodałem po punkciuku :wink: DTRka jest co prawda od wersji H, a ja mam D, ale większość opisu pasuje. Mam tylko pytanie : jak rozumiem, blokowanie wrzeciona dokonuje się wkrętem na górze korpusu (poł. poziome podzielnicy), do czego służy dźwignia z boku korpusu, połączona z trójkątną płytką z wyciętym łukowatym rowkiem ? Czy korpus podzielnicy powinien być zalany olejem ew. jakim (Hipol ?) ?
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


tuptus59
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 199
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:26
Lokalizacja: kraków

#26

Post napisał: tuptus59 » 26 wrz 2009, 21:58

kolego Kliper podzielnice smaruje sie smarem jesli popuscisz cztery nakretki w górnej czesci podzielnicy tam gdzie jest podziałka katowa przestawisz podzielnice tak aby dolna czesc podzielnicy byla widoczna, pod spodem jest dekiel przez który mozna smarowac podzielnice dokładnie tam jest mechanizm regulacji podzielnicy od wewnatrz dla doswiadczonych ,lub odkrecisz tylny dekiel na podzielnicy na drugim koncu tuleji uchwytu podzielnicy.dolna czesc naprzeciw tarczki podziałowej na dole podzielnicy to jest regulacja luzu miedzy slimakiem a slimacznica bez koniecznosci rozbierania jej .górny wkret to jest hamulec w hamulec składa sie z wkreta palca stalowego wewnatrz tego palca jest wkładka z zeliwnego preta około 4 mm srednicy który sie zurzywa w miare pracy sprawdz czy podzielnica ma sprawny hamulec w srodku podzielnicy na głównej tuleji jest kołnierz zeliwny na klinie wkrecajac wkret w palca sciagamy palec w kierunku kołnierza zeliwnego jednoczesnie dociskajac wkładke wewnetrzna ten pret zeliwny do kołnierza hamulca cos jak szczeki imadła mocuja materiał powodujesz scisniecie kołnierza hamulca uniemozliwiajac tym obrót podzielnicy,dokładny opis jest w dtr jak bedziesz potrzebował pomocy to daj znac
tuptus


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#27

Post napisał: acetylenek » 08 lis 2010, 12:11

BYDGOST mam dokłądnie taką jak na twoich zdjęciach :mrgreen: .

Niedawno nabyłem w dobrej cenie, niestety wyłamany jest pierścień hamujący ale konstruktor zadbał o to aby łatwo było go wymienić. Problemem w tej chwili dla mnie jest odkręcenie tarczy na uchwyt samocentrujący, ma ktoś jakiś pomysł jak się do tego zabrać? Może ja o czymś nie wiem, patrzyłem czy nie ma jakiejś blokady i nie znalazłem powinno się dać odkręcić na razie użyłem 1m dźwigni i nic, nie chce za bardzo się z tym siłować żeby czegoś nie uszkodzić. Gwint mi wygląda na prawy zalałem go na 1 dzień czymś ropopochodnym podgrzałem nieco i dalej nic :oops: .

Ma ktoś z was kompletną taką podzielnicę bo moja nie posiada gitary i kół zmianowych. myślałem o dwóch drogach do uzyskania w pełni sprawnej podzielnicy, dorobić gitarę i koła zębate albo dołożyć serwo i prosty sterownik.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#28

Post napisał: BYDGOST » 08 lis 2010, 17:57

W polskiej wersji DTR nic nie piszą o gwincie na końcu wrzeciona, ale w wersji rosyjskiej znalazłem: UDG-160 ma M33; 200 ma M39; 250 ma M52; 320 ma M60; 400 ma M76. Nic nie piszą, żeby to był gwint lewy. A kompletna taka podzielnica wraz z gitarą mam nadzieję taką zdobyć, więc jeśli jest potrzebna to możemy działać.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#29

Post napisał: acetylenek » 08 lis 2010, 22:30

Na chwilę obecną wiem że potrzebne są koła o module 2 i ilości zębów 25,30,35,40,50,55,60,70,80,90,100.
Każdą ilość zębów można uzyskać samą tarczką. Wszystko co trzeba mam (podzielnicę i frezy) jeśli chodzi o materiał na koła zębate to szału raczej nie ma bo raczej się nie zdążą zużyć więc wydaje mi się że 45 wystarczy.
tylko jak ma wyglądać gitara? Na schemacie widzę ale to troszkę zbyt poglądowe.

Teraz jestem na etapie czyszczenia oraz toczenia pierścienia do hamulca.

Ten gwint jest na pewno prawy tylko za ... nie mogę go odkręcić blokad żadnych nie ma chyba tak już zostanie (nawet pukanie młotkiem nie pomaga).
Byłoby dobrze jednak móc zdemontować to tarczę bo zamiast skali można by dać tarczę z rowkami a zamiast kreseczki wskazującej zapadkę i przy produkcji byłoby znacznie szybciej niż kręcenie korbką (np do podziału na 4 czy 6).

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#30

Post napisał: BYDGOST » 08 lis 2010, 22:45

Gitarę mam na pewno. Mogę zwymiarować. A jeśli chodzi o odkręcenie to nie szalej z młotkiem. Weź to zalej na kilka nocy płynem: do wyboru mamy - hamulcowy, olej, coca cola lub co tam masz pod ręką. Są też ciekawe preparaty, które powodują obniżenie temperatury np. o 40 stopni. Po zadaniu szoku termicznego trzeba szybko odkręcać.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”