Strona 1 z 1

Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 29 cze 2020, 23:24
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
Witam czy da się zrobić tuleję z gwintem dwustronnym, która utrzyma agresywny momęt obrotowy rowerzysty na najlżejszym biegu.
Problem jest taki, że w tylnej pieście wytarł się pierścień zapadek , o niego zaczepiają się zapadki sprzęgła piasta i koło się kręci , problem jest taki, że orginalny wytarty pierścień ma gwint M38x1.5 i taki też jest w pieście natomiast obecnie produkowane pierścienie mają gwint M36x1.5 orginalny pierścień jest nie do dostania ponieważ piasty już od lat nie produkują i nie ma do nich części.
Może przykleić na jakąś kropelkę czy inny klej.?

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 30 cze 2020, 11:17
autor: gozdd
Na pewno x1.5? Coś duży ten skok gwintu jak na rowerowe standardy.
Nierealne jest wykonanie takiej tulei. Pod warunkiem trafienia idealnie w ten sam zwój gwintu zostaje 0,25mm ścianki. Lepiej wykonać nowy pierścień lub roztoczyć piastę i wprasować tuleje z nowym gwintem.

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 30 cze 2020, 13:50
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
Poprawka gwint to M36x1.25 i M38x1.25

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 14:41
autor: szopenn
prosteiszkuteczneWynalazki pisze: agresywny momęt obrotowy rowerzysty
:mrgreen: :mrgreen:

ile będize kosztować wymiana całej piasty? 50 zł? 100 zł z zapleceniem koła? warto toczyć za 100 zł? a zapomniałem, ty wykonawce znajdziesz za 5plnów :mrgreen:

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 14:44
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
I z czego się śmiejesz.
Były przypadki że momęt obrotowy wyrywał fabryczne nakrętki z piast.

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 15:27
autor: szopenn
a ile jest przypadków przerabiania wszystkiego w rowerku i nagminnego wymieniania aluminium na stal? znam tylko jeden :mrgreen:
prosteiszkuteczneWynalazki pisze:Może przykleić na jakąś kropelkę czy


a to jednak nie tylko stal... :D
prosteiszkuteczneWynalazki pisze:wyrywał fabryczne nakrętki z piast.


tak widziałem takie coś, rusza koleś a w przedniej piaście nakrętki zaczynają się obracać w przeciwnym kierunku do kierunku pedałowania, w przypadku ostrego koła było odwrotnie, jak jechał do tyłu to miał taki moment wstecz, że tak się dokręcały że nie mógł niczym później odkręcić :mrgreen:

Dodane 33 minuty 52 sekundy:
ps. żeby nie odbiegać od tematu, gwintów nie ma sensu robić dwustronnych, wystarczy dobry klej osadczy tworzący połączenie nierozerwalne.... ale że ty musisz o to pytać skoro ty wszystko wiesz i wszystkich i tak wyśmiewasz.

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 17:16
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
Ale jak byś nie zauważył to ten temat jest już dawno nie aktualny, ponieważ od poł roku mam inną piastę.

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 17:23
autor: tristar0
twoj tematy są aktywny cały czas tylko masukujaco zmieniasz nazwę :P

Dodane 3 minuty 35 sekundy:
Rozłuż ten rower w drobny mak z wymiaruj wszystko po kolej zrób wersję pancerną to może jeden sezon znów wytrzyma , tylko nie wiem czy w 5 pln się zmieścisz . no chyba że używając kropelki

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 17:50
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
Jak się nie da zamknąć tematu to nic dziwnego, że wisi. Nazwy tematu też się nie da zmienić.

Re: Tuleja M38x1.5 to M36x1.5

: 03 cze 2021, 18:31
autor: amator7
prosteiszkuteczneWynalazki pisze:od poł roku mam inną piastę

znasz się trochę na tym?
mam u siebie alfine 11 i cieknie mi z niej olej, akurat na tę stronę gdzie chodzi pasek napędowy, którego raczej smarować się nie powinno.
orientujesz się może jak to jest uszczelniane? zimering czy jakieś inne udziwnienie?
w sumie zbyt dużo nie jeżdżę ale zawsze jest tam mokro i usyfione, kiedyś bym to uszczelnił ale może wiesz na co się przygotować?