Strona 1 z 1
Jak podłaczyć hamulec elektromagnetyczny
: 07 lip 2024, 19:08
autor: ARGUS
Silnik 230v obroty prawe i lewe 3 przewody na zasilaniu
jak do tego podłączyć hamulec elektromagnetyczny
żeby działał przy prawych i lewych obrotach?
Re: Jak podłaczyć hamulec elektromagnetyczny
: 07 lip 2024, 19:18
autor: tuxcnc
ARGUS pisze: ↑07 lip 2024, 19:08
Silnik 230v obroty prawe i lewe 3 przewody na zasilaniu
jak do tego podłączyć hamulec elektromagnetyczny
żeby działał przy prawych i lewych obrotach?
A skąd hamulec ma wiedzieć czy obroty są prawe czy lewe?
Problem jest zupełnie inny, żeby hamulca nie włączać na obrotach i obrotów nie włączać na hamulcu...
Jak PLC to odpowiednio zaprogramować, jak zwykłe przyciski, to sprawa bardziej skomplikowana, ale przekaźnik czasowy może wystarczyć.
Re: Jak podłaczyć hamulec elektromagnetyczny
: 07 lip 2024, 19:47
autor: atom1477
tuxcnc pisze: ↑07 lip 2024, 19:18
A skąd hamulec ma wiedzieć czy obroty są prawe czy lewe?
A po co ma to wiedzieć, skoro ma działać i na prawych i lewych obrotach?
Re: Jak podłaczyć hamulec elektromagnetyczny
: 07 lip 2024, 20:02
autor: kasjo
Podstawowe pytanie czy to faktycznie jest hamulec czy może luzownik (hamuje jak podasz zasilanie czy jak zdejmiesz)
Jeżeli silnik jest sterowany przez falownik to pod odpowiednie wyjście falownika (a może trzeba zastosować dodatkowy stycznik)
A jeżeli silnik sterowany jest stycznikami to w zależności czy to hamulec czy luzownik pod dodatkowe styki styczników kierunkowych.
Za mało danych

Re: Jak podłaczyć hamulec elektromagnetyczny
: 07 lip 2024, 20:23
autor: ARGUS
Z "elektroniki" wychodzą trzy przewody
Neutralny 1
Lewo 2
Prawo 3
Do nich podłączony jest silnik.
Jak do nich podłączyć hamulec
Hamulec "luzuje"po podaniu zasilania
Nie ma falownika, nie ma styczników , nie ma możliwości podpiąć się pod płytę elektroniki.
Re: Jak podłaczyć hamulec elektromagnetyczny
: 07 lip 2024, 20:52
autor: atom1477
Najprościej to dwa styczniki z cewkami na 230 VAC.
Cewki osobno do wejść lewo i prawo.
Styki styczników równolegle i do jednego luzownika.