Operacje lustra - odbicie lustrzane


Autor tematu
Wolv
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 lis 2017, 14:14

Operacje lustra - odbicie lustrzane

#1

Post napisał: Wolv » 06 mar 2019, 09:17

Witam. Mam pytanie odnośnie operacji odbicia lustrzanego danej obróbki. Mam detal, który ma swoją wersję lewą i prawą (odbicie lustrzane). Jak zrobić to poprawnie? Kiedy odbijam obróbki względem układu współrzędnych, płaszczyzny ect. generuje mi ścieżki odbicia lustrzanego, ale cała obróbka zmienia się z obróbki współbieżnej na przeciwbieżną. I to jest logiczne w przypadku obróbek po profilu i 2D. Natomiast przy iMachiningu czy HSR, HSM, HSS jest zastanawiające. Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić? Głównie chodzi mi o obróbki automatyczne. Pozdrawiam :)



Tagi:


zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1279
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Operacje lustra - odbicie lustrzane

#2

Post napisał: zibi » 06 mar 2019, 09:34

Przed lustrem robisz obr. przeciwbieżną, odbijasz i masz współbieżną i ją postujesz, potem wracasz do oryginału zmieniasz na współbierzny i postujesz. Trochę obejściowo gdy w lustrze nie ma możliwości zmiany kierunku frezowania.
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Operacje lustra - odbicie lustrzane

#3

Post napisał: Majster70 » 06 mar 2019, 11:21

Jak masz kopiowanie typu zig-zag, gdzie i tak zazwyczaj jest wierszowanie na przemian współ i przeciwbierzne, to nie powinno mieć znaczenia. Jak obróbki typu z-level, gdzie zazwyczaj to obróbki przeciwbierzne, to możesz zastosować obejściówkę jak radził zibi. A jak sobie zrobisz lustro obróbki jakiegoś napisu, to dajesz doopy na całej linii bo ci wychodzi w lustrzanym odbiciu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „SolidCAM”