Strona 1 z 1

Prosty sposób na przetestowanie okntrolerów i programów

: 13 lut 2008, 21:36
autor: prokopcio
Witam.
Po bardzo długiej przerwie powróciłem do kontynuacji mojego rozpoczętego projektu kontrolera usb/cnc oraz programu na PC. Chciałem tylko pokazać w jaki sposób prosto można przetestować program/sterowniki bez budowanie często skomplikowanej mechaniki. Wystarczy na ośkach silniczków nawinąć nitki tak jak na załączonym foto i naciągnąć je gumką (czerwona na foto) - w miejscu łączeń dajemy pisak i jazda - na filmiku widać co nieco z testu.

http://www.youtube.com/v/6j-pmFdaOuw


fotka byle jaka bo pod ręką mam tylko telefon ;-) - przepraszam

: 13 lut 2008, 21:41
autor: MerP
Widziałem opis takiego rozwiązania na sieci, jako napęd do styroplotera. Ciekawe rozwiązanie.
Jakim programem zrealizowano sterowanie?

: 13 lut 2008, 21:44
autor: prokopcio
program mój - CNConv - dopiero powstaje ;-) miał być do wypalarki plazmowej ale już go rozbudowuję do obsługi frezarki (narazie z plików HPGL)

: 14 lut 2008, 02:02
autor: rockykon
no ładnie ładnie, kolega kinematykę równoległą zastosował :-)

może by tak zrobić to w 3D - i mamy sterowanie do tricepta ;-) ( a z tego co wiem to nie jest to takie banalne)

: 14 lut 2008, 03:52
autor: gwozdex
Kiedyś w EdW (czsopismo Elekronika dla Wszystkich) był kilkuczęściowy artykuł o takich właśnie "maszynach". Nazywało się to chyba CNC bez mechaniki... a program był pisany w QBASIC!

: 14 lut 2008, 14:43
autor: Leoo
Przy dłuższych nitkach pismo będzie mniej "okrągłe". Na identycznej zasadzie działa wycinarka styro do profili modelarskich na modelarstwo.org.pl.

: 09 kwie 2008, 08:35
autor: prokopcio
Tak dłuższe nitki = większy promień łuku = bardziej proste ;-)
"wyprostować" litery można również programowo ale to nie takie proste :-)