Strona 1 z 2

Elektronika CNC pomoc w dalszej rozbudowie

: 12 cze 2016, 15:05
autor: jachimeczeq1990
Witam

zakupiłem następujące elementy,
Silnik krokowy 4,6Nm 4 A 86x86 x3 szt
http://allegro.pl/show_item.php?item=6260987244

Sterowniki
Sterownik M545 silnika krokowego 4,5A CNC x3 szt

Płytę
Płyta główna sterowania CNC - SSK-MB2 x 1 szt

Co dalej jakie elementy dokupić by złożyć kompletna skrzynkę? Proszę o pomoc

Re: Elektronika CNC pomoc w dalszej rozbudowie

: 12 cze 2016, 15:10
autor: pitsa
Przewody ekranowane i krańcówki. :-)

: 12 cze 2016, 15:15
autor: jachimeczeq1990
to akurat wiem z musze kupić, ale prosiłbym o bardziej szczegółowa odpowiedz, jaki transformator plus reszta

[ Dodano: 2016-06-12, 15:37 ]
Widziałem przed chwila na YouTube ze koles zastosował 3 zasilacze impulsowe, każdy z osobna zasilal uklad

: 12 cze 2016, 22:54
autor: atom1477
Ja bym proponował jeden zasilacz impulsowy 36V/5A. Plus ewentualnie równolegle do wyjścia zasilacza podłączony kondensator z 10000uF/50V.

: 14 cze 2016, 19:19
autor: kwarc
atom1477 pisze:Ja bym proponował jeden zasilacz impulsowy 36V/5A. Plus ewentualnie równolegle do wyjścia zasilacza podłączony kondensator z 10000uF/50V.
On kupił trzy silniki po 4 A ! Co mu po takim słabym zasilaczu ?
--------------
Wiec nastepnym krokiem jest zbudowanie / zakup zasilacza .
Nie wiem jakie jest maksymalne napięcie zasilania tych sterowników które kupiłeś ale zasada
zasilania napieciem około 20% mniejszym to jest jakieś minium . Jeśli One są na np. 45V to powinieneś budować / kupić zasilacz na około 35V 15A , a inaczej pisząc można kupić trafo
na 24V /15A . Do tego trzeba mostek prostowniczy 20A i kondensator około 4700uF/50V.
PS dlaczego zasilacz ma być na 35V a transformator na 24V ? Bez wnikania w szczegóły tak ma być :).

: 14 cze 2016, 19:32
autor: atom1477
Zasilacz który podałem nie jest za słaby.
Policz bilans mocy a zobaczysz.
Silniki mają 4A na fazę przy napięciu 3.9V.
W najgorszym przypadku (sterowanie półkrokowe i zatrzymanie silnika w położeniu gdy są zasilane 2 fazy) będzie więc pobór prądu 2x4A.
Czyli mamy 8A na silnik.
Silników 3, a więc 24A.
Ale sterowniki silników krokowych pracują jak przetwornice impulsowe. I zasilają cewki napięciem 36V. A więc skonwertują napięcie 36V na 3.9V (zmniejszą napięcie ponad 9 razy). I tyle samo zwiększą prąd. Czyli do uzyskania 24A w silnikach wystarczy jakieś 2.6A z zasilacza. Jeszcze to trzeba podzielić przez sprawność sterowników, powiedzmy nawet bardzo małą równą 70%. Wychodzi 3.7A.
Mamy więc ciągle ze 35% zapasu mocy przy zasilaczu o wydajności 5A.
I to wszystko przy sterowaniu półkrokowym. Przy sterowaniu mikrokrokowym prądy będą 0.7 razy mniejsze, czyli zasilacz będzie miał 93% zapasu mocy (prawie drugie tyle).
Ty pewnie pomnożyłeś po prostu te 4A x 3 i Ci wyszło że trzeba 12A. Ale to tak nie działa bo po drodze jest konwersja napięcia.
Chyba napisze jakiś artykuł o pracy sterowników bo widzę że to jakaś czarna magia.

: 14 cze 2016, 19:47
autor: kwarc
atom1477 pisze:Zasilacz który podałem nie jest za słaby.
Policz bilans mocy a zobaczysz.
Silniki mają 4A na fazę przy napięciu 3.9V.
W najgorszym przypadku (sterowanie półkrokowe i zatrzymanie silnika w położeniu gdy są zasilane 2 fazy) będzie więc pobór prądu 2x4A.
Czyli mamy 8A na silnik.
Silników 3, a więc 24A.
Ale sterowniki silników krokowych pracują jak przetwornice impulsowe. I zasilają cewki napięciem 36V. A więc skonwertują napięcie 36V na 3.9V (zmniejszą napięcie ponad 9 razy). I tyle samo zwiększą prąd. Czyli do uzyskania 24A w silnikach wystarczy jakieś 2.6A z zasilacza. Jeszcze to trzeba podzielić przez sprawność sterowników, powiedzmy nawet bardzo małą równą 70%. Wychodzi 3.7A.
Mamy więc ciągle ze 40% zapasu mocy przy zasilaczu o wydajności 5A.
Ty pewnie pomnożyłeś po prostu te 4A x 3 i Ci wyszło że trzeba 12A. Ale to tak nie działa bo po drodze jest konwersja napięcia.
Sterowniki silników te spotykane na naszych Alegro itp nie konwertują prądów .Jedynie co to podają prąd w impulsie i można uznać że sterownik realnie "weżmie" mniej dlatego podałem te 15 A ,nie będzie miał chłopak problemów jak zechce 4 oS .
Rozumiem ciebie ale za bardzo zaoszczedziłeś na tym amperażu .
W każdym razie nic kolego do ciebie nie mam ,napisałem jak bym sam dla siebie taki zasilacz robił .Z poważaniem .

: 14 cze 2016, 20:06
autor: atom1477
No ale właśnie to podawanie w impulsie to jest ta konwersja prądu.

: 14 cze 2016, 20:17
autor: kwarc
atom1477 pisze:No ale właśnie to podawanie w impulsie to jest ta konwersja prądu.
No w sumie choć brak tam klasycznej konwersji np. jak w zasilaczach impulsowych pracujących z indukcyjnością ale jak producent pisze że ten chiński sterownik jest na 5A to nie pisze że te % A w impulsie .I okazuje sie że sredni prąd zasilania cewki silnika takim sterownikem to np. 3 A Ale co z chwilowym poborem nie mylic z impulsem?
Dla zabezpieczenia mocy zasilania trzeba troche dodać . Choćby dlatego zeby pod obciążeniem napięcie zasilacza nie siadało bo akurat silniki posiągną więcej niż srednia .
A całkiem tak serio ale bez zadnej podpuchy zapytam -kolega przetestował w realnym układzie prace takich silników i zasilacza ?
ps ide po fajki do sklepu

: 14 cze 2016, 21:13
autor: atom1477
Ależ właśnie pracuje indukcyjnościami. Tyle że są one poza samym sterownikiem. Bo są dopiero w silniku. Ale pewnie Cię to nie przekonuje :D
No ale właśnie przetestowałem.
Mam małą maszynę na takich sterownikach:
http://elty.pl/pl/p/TB6600-1-axis-Stepp ... Router/409
I takich silnikach:
http://elty.pl/pl/p/Silnik-krokowy-NEMA ... 48mm-/1598
Z tym że prądy poustawiałem na jakieś 1,5A a nie na 2.5A.
Silniki mają 2.5A przy 3.1V. Więc 1.5A będzie przy 1.86V.
Zasilam to z zasilacza 36V.
Zgodnie z Twoimi obliczeniami pobór prądu powinien wynosić co najmniej ze 4.5A.
Zgodnie z moimi obliczeniami 0.4...0.5A.
Podłączyłem miernik:
http://allegro.pl/miernik-analogowy-amp ... 65277.html
I efekty:
Pobór prądu po włączeniu zasilania (silniki na postoju):
0.4A.
Podczas pracy wszystkich 3 silników na granicy momentu (na granicy zgubienia kroków):
1.0A.
I tutaj sobie przypomniałem że zapomniałem uwzględnić Back EMF z silników.
Czyli pobierana moc będzie większa niż przedstawiłem wcześniej. Tak więc zwracam honor.
Ale tak wysokiego poziomu jak napisałeś też nie osiągnie.
Będzie to gdzieś pomiędzy :D
Dokładnie będzie to ciężko policzyć. Trzeba by zacząć od charakterystyk silnika (zależności momentu od prędkości obrotowej). A nie widzę takich charakterystyk dla podanych silników. Może chińczyk gdzieś ma, tylko dostawcom się tego nie chciało udostępniać dalej.