Strona 1 z 2

Tyrystorowy układ napędowy JPIndustria TR12

: 06 cze 2016, 22:06
autor: patrykb
Witam,

Poszukuje schematu, ewentualnie pomocy w podłączeniu napędu tyrystorowego prawdopodobnie z frezarki AVIA FNF (mile widziana DTR).
Napęd to JPIndustria TR12, niestety w internecie nie doszukałem się jakiś informacji...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zasilanie podłączałem pod U i V
Silnik (220VDC/120W) pod A-B (B jest zmostkowane z 0)

Po podłączeniu silnika świeci się dioda: zasilanie oraz przeciążenie//blokada, bez silnika diody się nie świecą. Podłączane bez tacho. Po włączeniu silnik stoi, ledwo wyczuwalny opór na wałku...

: 07 cze 2016, 16:58
autor: atom1477
Znalazłem takie coś:
Obrazek

: 07 cze 2016, 20:03
autor: patrykb
heh, dzięki, również widziałem to na elektrodzie ale temat tam się urwał, nic więcej w necie nie znalazłem, o producencie też nic... a podłączyć napięcie pod U i O jakoś nie bardzo mam przekonanie, żeby ryzykować w ciemno...

: 07 cze 2016, 21:46
autor: atom1477
To podłącz przez szeregową żarówkę (o mocy ze 100W).

: 07 cze 2016, 21:49
autor: pukury
witam.
jak to jest ? - na płytce widnieje TR207.
a Kol. szuka TR12 :shock:
pozdrawiam.

: 07 cze 2016, 21:53
autor: atom1477
TR207 to nazwa płytki składowej wchodzącej w skład TR12.

: 09 cze 2016, 09:32
autor: CNC-Bogi
Też spotkałem frezarkę z tymże regulatorem JPI TR12, przełączanym na 3silniki (3 osie). Regulator też był uszkodzony. Jeżeli będzie popyt, mogę wykonać kilka(-dziesiąt) takich DC servo zasilanych z 3 x 400V~(w testamencie zobliguję spadkobierców do opublikowania schematów w I-necie) .
Ten TR12 wygląda na 1-2 fazowy, więc bardziej tętni... Regulatorami DC zajmuję się od '1977.
(ASEA, GE, Apena, Brown-Boveri, Baumueller, Simoreg, Apator, KEMPOC, Stromacon, Elektromontaż W-w,..).

: 09 cze 2016, 20:41
autor: patrykb
Dziś podłączyłem do U i O, wciąż świeci czerwona lampka (przeciążenie blokada) podłączany przez mały autotransofmator, przy podłączaniu silnika potrafił się obrócić wał o jakieś 1/4 czy 1/2 obrotu (tylko raz na jakiś czas). Oczywiście nie obyło się bez strat, transformator wydał z siebie huk i przestał działać. Do wyjścia HI - LO (+/- 10V) próbowałem podłączyć baterie(AAA), nic się nie działo. Na schemacie między wyjściem A a silnikiem jest L (cewka?), mógłby ktoś wyjaśnić co to i po co? Mam też pytanie odnośnie pozostałych wyjść, a mianowicie +/- 15V, złącza z symbolem WY (schematycznie przypomina mi krańcówkę/przekaźnik) oraz złącze P I ?



CNC-Bogi, niech kolega powie coś więcej na temat swoich sterowników, jaki byłby koszt powiedzmy dla serwa 3MTA ( http://npptm.com.ua/dcmotors-bulgaria-4mta.html )?

: 09 cze 2016, 21:25
autor: atom1477
Wyjścia +/-15V są do zasilania zewnętrznych układów. O ile takie ktoś chce podłączyć.
Czyli można je po prostu olać.

: 09 cze 2016, 22:52
autor: pukury
witam.
obawiam się że - takie łączenie " na czuja " może być zabójcze .
coś nie tak podłączysz - padnie głupi tranzystor , dioda za 50 groszy.
i będziesz się bujał godzinami.
żeby sprawa miała ręce i nogi to trzeba by przeprowadzić ( bolesny bardzo ) zabieg .
zwany " inżynierią wsteczną " .
czyli - po paluszku ( jak to mówią ) z płytki odrysować schemat.
pozdrawiam.