Link wskazuje układ sprawdzony, na stronie pminmo jest więcej projektów. 12V to stanowczo za mało dla silnika krokowego. Generalnie należy stosować napięcie zasilania 10x wyższe od nominalnego dla danego silnika. Oczywiście mowa tu o układzie z chopperem. Budowanie wielu zasilaczy będzie słabo uzasadnione ekonomicznie. Jeden wspólny, o napięciu 24 do 30V, wystarczy.hawranek10 pisze:Czy mozna skorzystac z powyzszego linku aby to wykonac na te rozne silniki. Najwyzsze napiecie jakie wystepuje w jednym z silnikow to 6.5V/faze a najmniejsze to 2.8V. Czy mozna zmienic napiecia zasilania np 12V dla wszystkich ?? a moze dla kazdego z osobna zrobic zasilacz.
Uklad zasilajacy silnik unipolarny z BUZ11.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 50
- Rejestracja: 02 gru 2004, 22:16
- Lokalizacja: Wloclawek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Praktycznie wszystko opisane jest na schemacie. Tranzystor kluczujący jest na 100V/12A, reszta układu zasilana jest z 10V. Autor podał czasy wyłączenia oraz wzór na obliczenie oporników w gałęzi zasilania. PCB trzeba sobie zaprojektować. Tranzystor P-MOSFET pewnie można dobrać lepszy.hawranek10 pisze:Witam. Pomyszkowalem na tej stronie ale cos nie mam opisu do podanego linku a to podstawa aby dobrac wszystko.
Jeśli ma Kolega inne wątpliwości to proszę pytać.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 308
- Rejestracja: 06 sty 2007, 11:12
- Lokalizacja: Prowincia Golensici
Witam, w temacie choperra kiedyś analizowałem ten układ i byłem zdziwiony jego prostotą ,ale na początku to nie wiedziałem nawet jak to podłączyć . Na schemacie są 4 oddzielne choppery do 4 osi (silników). Nie potrzeba osobnego zasilania (10V) jak pisze Leoo bo ono jest uzyskiwane z głównego zasilania przez oporniki redukcyjne R4,R5 na diodzie zenera. Trzeba tylko odwrócić sobie patrzenie i zanalizować układ odwrotnie patrząc na zasilanie.
Czyli: Supply negative-to masa zasilania sterownika ale jednocześnie zasilanie ujemne choppera.
Supply positive -zasilanie mosfetów mocy(40V) ale jako masa dodatnia choppera.
Motor center tap- wspólny przewód silnika unipolarnego (normalnie podłączany do +zasilania) teraz do wyjścia choppera.
Widzę tylko jedną wadę tego rozwiązania -w sterowaniu półkrokowym prąd będzie ograniczany do tej samej wartości jak przy jednej fazie -a powinno być ok. 65-70% wartości na każdej fazie w półkroku czyli razem 130-140% prądu .
Czyli: Supply negative-to masa zasilania sterownika ale jednocześnie zasilanie ujemne choppera.
Supply positive -zasilanie mosfetów mocy(40V) ale jako masa dodatnia choppera.
Motor center tap- wspólny przewód silnika unipolarnego (normalnie podłączany do +zasilania) teraz do wyjścia choppera.
Widzę tylko jedną wadę tego rozwiązania -w sterowaniu półkrokowym prąd będzie ograniczany do tej samej wartości jak przy jednej fazie -a powinno być ok. 65-70% wartości na każdej fazie w półkroku czyli razem 130-140% prądu .
Gildemeister GDM42\4A
Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC
Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC