Ustawienia Mach 3 i sterownik AVT
: 29 lis 2015, 15:51
Jestem na końcówce montażu nowej frezarki CNC i chciałem prosić o wyjaśnienie pewnych wątpliwości dotyczących Programu MACH 3 - chwilowo w wersji dostępnej dla amatorów oraz wątpliwości dotyczącej sterownika silnika krokowego.
1. Pytanie 1.
Czy program MACH 3 przewiduje ustawienie reakcji na sygnał z wyłącznika krańcowego również na pojawienie się przerwy na przewodach czy wyłącznie na pojawienie się zwarcia?
Moim daniem jeżeli jest wybór lepiej pracować oczekując reakcji pojawienie się przerwy, ponieważ zwarcie przewodów (na skutek uszkodzenia)
jest o wiele mniej prawdopodobne niż brak zwarcia zestyków (mogą się zabrudzić).
2. Pytanie 2. Czy w programie MACH 3 przewidziano programową zmianę kierunku obrotów poszczególnych silników, która zostanie trwale zapamiętana ?
3. Pytanie 3.
Czy uruchomienie (a nawet tylko włączenie zasilania) do sterownika silnika krokowego w przypadku niepodłączenia silnika może prowadzić do uszkodzenia sterownika ?
Posiadam sterowniki dostępne w AVT (Kod handlowy: AVT5358/1), zawierający układ scalony TA8435 firmy TOSHIBA. (dokumentacja na stronie AVT.PL)
Niestety nie mogę dotrzeć do żadnej informacji opisującej podobne przypadki.
W literaturze występują tylko ostrzeżenia nie polecające dokonywać włączania lub wyłączania silnika w czasie pracy, co raczej jest oczywiste.
Będę wdzięczny za nadesłanie wyjaśnień.
1. Pytanie 1.
Czy program MACH 3 przewiduje ustawienie reakcji na sygnał z wyłącznika krańcowego również na pojawienie się przerwy na przewodach czy wyłącznie na pojawienie się zwarcia?
Moim daniem jeżeli jest wybór lepiej pracować oczekując reakcji pojawienie się przerwy, ponieważ zwarcie przewodów (na skutek uszkodzenia)
jest o wiele mniej prawdopodobne niż brak zwarcia zestyków (mogą się zabrudzić).
2. Pytanie 2. Czy w programie MACH 3 przewidziano programową zmianę kierunku obrotów poszczególnych silników, która zostanie trwale zapamiętana ?
3. Pytanie 3.
Czy uruchomienie (a nawet tylko włączenie zasilania) do sterownika silnika krokowego w przypadku niepodłączenia silnika może prowadzić do uszkodzenia sterownika ?
Posiadam sterowniki dostępne w AVT (Kod handlowy: AVT5358/1), zawierający układ scalony TA8435 firmy TOSHIBA. (dokumentacja na stronie AVT.PL)
Niestety nie mogę dotrzeć do żadnej informacji opisującej podobne przypadki.
W literaturze występują tylko ostrzeżenia nie polecające dokonywać włączania lub wyłączania silnika w czasie pracy, co raczej jest oczywiste.
Będę wdzięczny za nadesłanie wyjaśnień.